Gå til innhold

Hjelp ang vraket bil, forsikring og kjøregrense.??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjørt av veien og bilen fikk en del skader. Men jeg har kjørt over den tillatte kjørelengde i forhold til forsikringen.. Noen som har peiling ca hvor mye som trekkes da? Har kjørt 7000 km mer enn det forsikringen tillater. hvis noen skjønner hva jeg mener?

Skrevet

Jeg tenker at du da ikke har forsikring. Men jeg vet ikke helt.

Skrevet

ok. shit.. Men har skrudd opp kjørelengden da. som gjaldt fra 1/1. Skrudde den opp til 16000. Stiller det seg anderledes da? Da har jeg jo på en måte ikke kjørt for langt enda.. sikkert skader for 70-80 tusen på den dumme bilen..

Skrevet

Du vil få en avkortning. Hva denne blir på er det forsikringsselspkapet som må regne ut for deg. Det er ingen regel for dette.

Skrevet

Da blir du nok trekt en del dessverre... kan være opp imot 50% tror jeg, men noe får du hvertfall dekket..

Siden du har skrudd den opp er det mulig de er snille med deg, men det kommer ann på forsikringsselskapet...

Skrevet

Du blir trekt noe i forsikringensutbetalinge. Sannsynligvis summen du skulle ha betalt for økning av kjørelengden.

Du ma ringe ditt forsikringsselskap så fortsom mulig og legg deg flat, da kan det være at du slipper unna med mindre fratrekk på utbetalingen!

Skrevet

Søsteren min kjørte inn i en annen bil bakfra, slik at hun fikk skylden. Hun hadde kjørt 50% over den tillate kjørelengden, og måtte dekke tilsvarende prosent av skadekostnadene. Tror det er relativt vanlig at forsikringsselskapet trekker tilsvarende den prosenten du har kjørt over. Skjedde ulykken etter at du har forandret på kjørelengden? I så fall bør det jo ikek være noe problem å få det dekket.

Skrevet

Jeg vraket pappa sin bil ifjor, og vi hadde kjørt ti tusen over.. Vi fikk 1 kr i trekk pr km i summen som ble utbetalt..

Skrevet

ok, ja bilen ble kjøpt i 09. og i avtalen ble det da sagt at i løpet av 09 kunne jeg kjøre 8000 - også ny forsikring fra 1/1 som dekker 16000. Nullstilles det fra nyttår er det jo greit fordi jeg har ikke kjort over det totale da.

Nei må jo bare ta det med selskapet men er så nysgjerrig på hva jeg kan forvente meg. Ødela bilen 1/1 forøvrig hvis det har noe å si..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...