Gå til innhold

I morgen er det tilbake på jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååå som jeg gruer meg.

Hadde siste arbeidsdag før jul 18/12 og fri (avspasering) i romjulen.

Fant ut jeg var gravid 20/12. Jeg trives i jobben min, det er ikke det. Men jeg er så redd for å røpe meg. Er kvalm og har "rare" matvaner. Det er menge småbarnsmødre på jobben også, tror de lett kommer til å lukte lunta dersom jeg ikke passer meg.

Har ikke lyst til at noen skal finne ut av det før vi har fått påvist hjertelyd.

Er bare 6+4 nå, og skal først til legen 8+6.

Tror heller ikke jeg tåler stress så godt akkurat nå heller.

Dette kommer til å bli lange dager

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!!

Ja, da er vi to om dette....

Ikke langt jeg heller, 5u passert idag.

Jobber natt, mer trøtt,oppblåst og jeg og har kjipe matvaner...

Dessuten SKAL jeg kutte røyken, og akkurat DET vil bli lagt merke til...haha, vel.Vi får prøve å late som intet, og håååpe at ingen spør eller tuller med oss. Jeg er iallefall en elendig løgner, men skal IKKE si noe før rundt 12-14u.

Helst vil jeg vente til ETTER fostervannsprøve rundt uke 15.

Var gravid i sommer, mistet uke 15. Dagen før fostervannsprøve faktisk.Og da var det nok noen få so hadde mistanke, men ingen visste.

Håååper jeg klarer la være si noe nå også, mer komfortabel når jeg VET det er en baby inni der og aller helst at jeg over den kritiske tida.

LYKKE TIL VENNEN!!!!

Skrevet

Jeg gruer meg også til jobb imorra. Jobber i barnehage, så dagene er ganske hektiske. Jeg er dødsliten etter dagen i dag med ettåringen min. Fant ut at jeg var gravid rett før jul. Ønsker jo å holde det for meg selv en liten stund til. Men i løpet av jula har magen est mye ut, og jeg må spise annenhver time for å holde kvalmen i sjakk. Jeg er dødstrøtt og sliten og har litt kort lunte. Spent på hvor lenge jeg klarer å holde ut. Sist fortalte jeg i uke 6, for jeg var ekstremt dårlig, ble etterhvert SM i 2 mnd pga kvalme og utmattethet. Håper ikke det skjer denne gangen, for jeg er nettopp tilbake fra forrige perm og har ikke så lyst å gå masse SM. Gruer meg litt til å fortelle det på jobben og, siden jeg nettopp er tilbake fra perm.

Skrevet

samme med meg, har akkurat jobbet 4 uker etter min forige permisjon.

Litt usikker hvor langt jeg er på vei, men ca 8 uker+ tenker jeg.

Før har jeg gledet meg til å dele denne nyheten, men nå syns jeg det et litt ubehagelig siden jeg akkurat har kommet tilbake.

Den site uken har jeg sliti hjemme med mye svimmelhet og lurer på hvordan jeg skal klare å fungere på jobb i barnehagen.

Skrevet

Er litt godt å høre at det er flere som gruer seg for jobb i morgen...har vært så deilig å ha fri og bare surre som man vil på mårran....måtte opp tidlig i går, og ble dritkvalm da jeg ikke spiste med en gang...så...her er det bare å spise med jevna og prøve å ikke si noe på jobb... har jo lyst til å HYLE det ut!!!!!!! :) Men er litt tidlig når man er 6 uker...

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Jeg er 5+1 i dag og merker at jeg ikke skal gjøre så mye før jeg blir sliten og får vondt i magen. Prøvde å pakke ned julepynten i dag og måtte ta pause hver 1/2 time. Det blir ikke lett å ta så ofte pauser når jeg har en hektisk jobb som lærer...

Skrevet

Føler med dere ja... gruer meg også. Spes til morgenen. Er så dårlig når jeg må så tidlig opp og er så redd for å bli avslørt på jobb..Er 9 uker i dag og har lagt på meg litt i jula og... sliter også med svimmelhet og ekstremt trøtt. Var på jobb en dag i romjula og hadde problemer med å holde meg våken... Vil ikke si noe før jeg er min. over 12 uker..

Jobber tett og bare med eldre damer så er vel bare snakk om tid før de gjennomskuer meg...

Skrevet

Jeg har fått så stor mage at jeg aner ikke om det funker å ikke si noe... umulig å skjule den kulemagen her.. kan ikke late som om jeg er blitt feit i jula heller.. for den skriker gravid!!! Har vært i jobb i akkuratt 6 uker etter permisjon og nå hatt 2 uker juleferie... Heldigvis fri i morgen pga planleggingdag i bhg, men på tirsdag kommer dagen.

Skrevet

Calilla81

Så du skre at du sliter med svimmelhet.

Er det ofte du er svimmel?

Dette er min 3 graviditet å ja jeg har opplevd svimmelhet før, men nå er jeg nesten litt beskymret fordi jeg er svimmel så å si hele tiden.

Skal på jobb imorgen og på tirsdag har jeg innkjøring i barnehage med jenta mi og er veldig glad for at jeg slipper å være på jobb de 3 dagene nå som jeg er sånn.

Jeg har ikke lyst til å kste inn håndkle da jeg nettopp har kommet fra permisjon, men hva skal jeg gjøre. Huff ikke lett dette.

Har også vært sykmeldt en del i de 2 andre svangerskapene da jeg har problemer med lavt stoffskiftet og en kronisk sykdom, men jeg vet det blir snakk på jobb hvis jeg blir syk igjen.

Er ikke bare bare å være gravid alltid da man skal fungere på alle arenaer og ikke egentlig fungerer hjemme en gang....

lykke til jenter:)

Skrevet

Jeg gleder meg til jobb i morgen jeg nå etter 2, 5 uke hjemme. Har kost oss masse hjemme i julen, men kjenner at 2 og 3 åringen kan gå i b.hagen nå og jeg på jobb. De har en tendens til å krangle om mye.

Er også student på kveldstid så gleder meg til å komme igang med skolen igjen.

Er ikke det samme som å ha 5 uker sommerferie med sol og flott vær.

Jeg kommer til å fortelle det på jobben, er vel i uke 7 nå straks. Jeg har endel ting jeg ikke kan gjøre på jobben når jeg er gravid så da er det like greit å si det nå så vi kan planlegge med det.

Merker jeg er litt kvalm om morningen, måtte spy i dag faktisk, er trett og har sovet mye i ferien:) Mage har jeg også fått, fatter ikke at det er mulig i uke 7 selv i 3 svangerskap.Så vi får se hvordan det kommer til å gå fremover.

Skrevet

Hei sommerbris

Er konstant svimmel/susete i hode. Akkurat som man er ombord i en båt med litt sjøgang. Ubehalgelig, og blir lett kvalm også. Håper det går over, skal forøke og spise ofte og drikke masse vann så håper jeg det gir seg. Er ikke så lett å "gjemme seg unna" på jobb når folk prater til deg og man må svare på alt og til alle. men,men. Jeg ble sykemeldt 1 uke pga. kvalme, men vil jo gjerne holde meg i jobb og være frisk.

Det skal ikke være enkelt nei og fungere på alle omeråder. Alle krever sitt og er tung å ikke føle at man strekker til verken på jobb eller hjemme. Så forstår deg veldig godt. Vi får bare håpe formen tar seg opp og det er jo ingen skam og kaste inn håndkleet jobbmessig. vi skal jo tenke mest på den lille i magen.

Skrevet

Ja, du er ikke alene!

Jeg jobber i barnehage, og det er nok noen som luktet lunta før jul også... men sånn er det bare! Jeg er 7+3. Det jeg gruer meg til er egentlig ikke om de finner ut at jeg er gravid... men at jeg blir en "belastning" for gruppa fordi jeg ikke er helt 100% i stede om dere sjønner?

Jeg har vært ekstremt trøtt å sliten i jula, og har gjort fint lite... Så da er jeg redd at jeg ikke greier å gjøre jobben min like bra... å kanskje er helt kake når jeg kommer hjem! Men dette må jeg bare se an... er vel bare en vanesak kanskje??

Jeg får også kvalme, men det kan komme når som helst på døgnet. Så håper jeg ikke får noen rare lukter jeg reagerer på :P hehe... det kan jo fult mulig sje... jaja.. Så da er det opp på jobb 07.15 *trøtt* men jeg er jo ferdig tidlig da :)

Skrevet

calilla81

ja sånn er jeg også, får lit tåkesyn innimellom også.

Helt pyton og jeg som føler meg så bra når jeg ikke er svimmel.

Ska jeg til legen på tirsdag så får høre litt med henne da jeg har sliti md jernmangel, så vet jeg at det kan være et symptom.

Det viktigste for meg nå er å finne årak og bli bra og fungere normalt igjen. Og er det sånn at jeg ikke blir det så må jeg tenke på meg selv som du sier. Men håper det snur seg:)

Føler det litt som iok at man fort blir en belasting på jobb hvis man til tider ikke klarer å fungere 100%. Og hvis man til stadighet må tilrettelegge for meg, går faktisk dette også utover de resterende på jobb-de vil få en tyngere jobb. Så blir det for ille er det bedre at de heller får en vikar som kan stå på 100%.

Men for all del det er viktig å tilrettelegge, men det er viktig å huske på de som man jobber med også:)

Skrevet

Jeg GRUER meg - heldigvis har jeg en dag ekstra i morgen, planleggingsdag i bhagen til vesla... Men ja, hvordan skal dette gå!! Jeg er bare så sliten...

Lykke til alle damer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...