Gå til innhold

er dere begynt å tenke på å flytte de små inn på eget rom?

Anbefalte innlegg

vi er begynt å glede oss til å kunne lese på senga, prate vanlig sammen i senga- ikke hviske, lage litt romantisk stemning med levende lys osv..

men samtidig så gruer jeg meg fælt til å "gi slipp" på lillemann - føles nesten litt som om babytiden fortere blir over hvis han får eget rom..

Lillemann får ikke mat om natta, så sånn sett så tror jeg det ville gått veldig greit å flyttet han på rom for seg selv, men..

hva med dere da?

Fortsetter under...

Hei!

Vi la gutten på eget rom da han var 2 mnd. Det var først og fremst fordi det var praktisk siden sprinkelsenga ikke passet på rommet vårt. Men det gikk supert! Både han og vi sov bedre fra natt en. Så det har jeg aldri angret på. Han spiser om natta, men det tar vi på rommet hans. Har dørene åpne så vi hører med en gang han våkner. Anbefaler eget rom til de små, både for deres del og for foreldrenes. Blir mer kjærestetid og vet du;)

Lykke til!

Vi skal flytte han inn nå i løpet av januar. Må bare få ryddet og laget til der inne først (det har desverre blitt et rom der vi bare stuer inn alt vi ikke vil ha i stua). Jeg både gleder meg og gruer meg!! Gleder meg til å lese på sengen igjen, gruer meg til å ikke kunne høre de små søte smattelydene om natten!

Ja. tenker, men det blir med tanken.

Foreløpig er han en natteterrorist - våkner ofte og vil ha kos, så han blir hos oss en stund til. Orker ikke drive å løpe inn på rommet hans selv om det er rett ved vårt. Og storesøster må få flytte inn på nyrommet sånn at hans blir ledig. Har et tomånedersperspektiv på dette. Så til han blir 8mnd tenker jeg vi er klare. Kanskje. Vemodig, men skal jo samtidig bli godt!

Vi også har planer om å flytte henne nå snart. Hadde egentlig sagt etter nyttår, men må visst mote meg opp litt, så har flytta fristen litt framover ;oP Også har det blitt som hos deg juli3, et roterom, så må ordne litt først ;o)

Uffda rima, blir du fortsatt terrorisert? Er det tann nummer to som er i anmarsj kanskje?

nei ikke ennå, må vente litt. er ikke klar. jeg altså. noen ganger sover han hele natten, men som regel vil han ha mat 1-2 ganger.

er heldigvis i drømmeland når han først sovner, så vi ligger ofte å ser på tv eller leser snakkers før vi legger oss.

kommer til å savne å ha han der når han flytter til rommet sitt, må vel det etterhvert

Annonse

Lillegutt flytta inn på eget rom da han ver 4 1/2 mnd. Jeg syntes det var deilig, Endelig kunne vi snu oss i senga uten at lillegutt ble forstyrret. Alle har sovet godt siden. Slutta med mat på natta en uke før han ble 4 mnd.

Så for oss har det hvert bare positivt.

men har dere tenkt noe over krybbedød ang. det å flytte de på rom for seg selv?

Jeg føler at det er det jeg må føle meg trygg på (i den grad det går an) før jeg flytter han på eget rom. Ser det er anbefalt å sove på samme rom som foreldrene i 12 mnd pga at barnet sover lettere da.. Men så har jeg lest andre plasser at det er de første 6 mnd hvor risikoen er størst.

Jaja, jeg tror jo ikke det vil skje da - man kan jo ikke gå rundt å tenke slik, men..

Blir nok flyttings en eller gang de neste mnd, men heldigvis sover lillemann også godt, så får tid til kjærestetid også ;)

Jeg har tenkt å flytte han på eget rom nå i januar. Jeg må og bare ordne litt på rommet, sy gardiner osv. Jeg håper at han vil sove litt tyngre på eget rom og i lengre intervaller. Hvis ikke blir det mye springing på meg...

Her har knerten sovet på eget rom siden han var ca 2 mnd. Jeg våknet fjørten ganger om natten av alle lydene han laget så vi gjorde et forsøk på om det gikk med eget rom. Var litt klump i mammamagen de første nettene. Men gikk veldig fint og vi sov alle bedre enn noen gang. Han gikk også plutselig fra 2 nattmåltider til 1 av seg selv når vi flyttet han.

Har en seng på hans rom også (siden han har det rommet som tidligere var gjesterom), så har brukt den til nattmating, evt sovet der når han har hatt noen urolige netter.

Merker når vi har vært borte hos familie og hatt han på samme rom igjen at han våkner oftere om nettene da. Og når vi kommer hjem går det et par netter med mye våkning før han sover greit igjen.

Lillegutt fikk eget rom da han var nesten 5 mnd. Det går kjempefint og han liker faktisk å legge seg :) så lenge han har dynen til å kaste over hodet så er han lykkelig ;)

Hadde tenkt å flytta ham på eget rom når han begynte å sove rundt, meeeen pappaen har en tendens til å snorke og snakke, eller rettere sagt kjefte i søvne, så da vekker han både meg og babyen...hehe :)

Det har gåt kjempefint! Vi har dørene opp, så sant katten ikke er inne,da må døren være igjen, men da er vår dør vid åpen. Og lyd er det i gutten, så det er ingen rpoblem å høre ham. Står opp 1-4 ganger pr natt. Han kan få mat 1-2 ganger og kan sove i sengen fra 20 til 8.

Jeg har aldri tatt ham opp av sengen etter at han har blitt lagt siden han var 3 mnd, så han prøver seg ikke en gang. flink gutt :) Er fornøyd

Hmmm... nei faktisk ikke! =)

Jeg orker ikke tanken på å gå gjennom hele leiligheten midt om natten for å mate eller bare gi smokken. Nei, vi har det fint sie-by-side en god stund til tenker jeg ;o)

Bra å se at alle finner ting som fungerer for den enkelte familie =)

Annonse

angående det "jeg og gullet" skriver: min mor er hysterisk og mener jeg ikke kan flytte han inn på eget rom. hun er så redd for krybbedød. men kan man egentlig forhindre noe sånt om de sover på samme rom? jeg vet ingenting om det merker jeg...må kanskje lese meg opp litt.

etter å ha tenkt ekstra mye på det noen dager nå så tror jeg nok at vi flytter lillemann ganske snart :)

mannen står nemlig opp i seks tiden, og da våkner lillemann av vekkerklokken (naturlig nok). Tidligere har jeg fått han til å sove videre, men nå er det ikke sjangs..

Lillemann er så variabel på dagtid ang hvor mye han sover, så tror det er lurt å la han få sove så lenge han kan når han sover for natta..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...