Gå til innhold

vil pergo endre tid for el?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har el av meg selv, men allikevel klaffer det kke for oss. vi har prøvd i nesten 1,5 år nå og eneste resultat å vise til er en MA der det ikke var noe utiklet foster - tom blære.

så da begynnte jeg på pergo da... for å håpe på at det er det lille kicket vi trenger...

jeg temper med ladycomp i tillegg og i dag lyste den rødt..., men jeg er jo bare på dag 10...

har akkuratt fullført en dobbel pergokur, tok siste 2 tabletter i går. og hadde noe som minnet omm cervixsekret i går også...

jeg kan da ikke få el allerede nå???

eller?

har vanligvis el ca mellom dag 14 og 16 tror jeg (30-32 dagers syklus normalt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen med erfaring på dette?

jeg hadde faktisk limaktig utflod i går og fordagen uten at jeg kan si om det var el-slim... er litt usikker.

jeg er bare på dag 11 i dag...

Skrevet

Heisann :)

Har ingen erfaring med Ladycomp, men litt erfaring med pergo har jeg. Har gått på 3 doble kurer - siste kur i oktober. Pausemåned i nov og des og siden jeg ikke får tak i pergo på apotekene her (utsolgt fra leverandør), må jeg ta enda en ny pausemåned.

EL blir noe forskjøvet når man går på pergo. Det sies at man får EL en eller annen gang mellom 5-10 dager etter inntak av siste pergopille. Det virker som om det er veldig individuelt. Har også hørt om noen som ikke har fått EL før på dag 23-28 ved bruk av pergo. Selv har jeg erfaring med EL mellom dag 14-18.

Vi har også snart prøvd i 2 år og eneste resultat å vise til her er 2 MA i 2009 (før jeg begynte med pergo).

Første gang på dobbelkur begynte jeg på syklusdag 5, men de to andre gangene begynte jeg på dag 3 etter anbefaling fra gyn...

Ang EL - så kan man allerede få EL-slim tidlig i syklusen og flere dager på rad - det er siste dagen med EL-slim som teller. I tillegg er det ca 6 dager i syklusen du er ekstra fruktbar og 5 av dagene er før EL, siste dagen den dagen du har EL.

Hvis du går inn på forumet "slitere" er det en del pergo-jenter der inne - masse fin og nyttig informasjon :)

Lykke til da :)

Klem

Skrevet

Jeg slet med veldig lange og uregelmessige sykluser og kunne ha el alt fra dag 20 til 35, men jeg hadde el av meg selv. Den mnd jeg gikk på pergo fikk jeg el på dag 15. Prøvde bare en syklus for det klaffet for oss :D Lykke til og håper du får samme resultat :)

Klem fra

Skrevet

hels så enkelt er det jo ikke for jeg er på kur nr 2 nå...

men jeg lever i håpet om at det blir den siste :)

Skrevet

Hei,.. jeg har tatt en dobbel kur i des. Fant ikke el,.. men kanskje ikke jeg tok el tester lenge nok,...?? lurte på om man MÅ ta en pausemnd eller om jeg kan ta en enkel kur denne mnd?? Fikk tr på dag 33,.. pleier å få den på dag 28 så litt lengere sykluser med pergo...

Hååååååper pergo hjelper,.. er så lei prøving. To år nå:(

Lykke til:)

Hvor langt er du på vei håpefulle????:):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...