Gå til innhold

Jogging etter fødselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen regel på når man kan begynne å jogge etter en fødsel?? Jeg tenker på belastning på bekkenet?

Jeg var flink å ta masse knipeøvelser den første måneden etter fødsel, så har det dabbet litt av. Jeg føler ikke at jeg lekker noe til vanlig.

Jeg var i utrolig god form før graviditeten og var vant til å trene 3-4 ganger i uken. Nå har jeg lyst til å finne tilbake til den formen.

Det er 3 mnd siden fødselen. Er det noe i veien for å begynne å jogge nå??

Kan sikkert finne info på nettet, men vil høre andres erfaringer om noen har noe å dele :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å kunne begynne å jogge 3 måneder etter fødselen dersom det ikke har vært noen komplikasjoner. Jeg revnet fra evigheten og tilbake og får ikke lov til å begynne med det enda selv om det er 5 måneder siden! Går hos fysioterapeut nå for å få trent opp bekkenbunnen igjen. Frustrerende!!!!!

Begynn å jogge du, deilig å komme seg litt ut! :)

Skrevet

Jogging er ikke svaret på alt. Kan du ikke gjøre andre ting da Monkri? Jeg revnet også i alle bauger og kanter og (ja det er en lang historie). Men jeg fikk trent ved å spinne. Da belaster man lite. Svømming er også knall.

Jogging er ikke sunt for knærne heller ;)

Skrevet

Jeg tok min første rolige joggetur 4 uker etter fødselen, da klarte jeg ikke å vente lenger ;) Da føltes det litt ekkelt, som om noe holdt på å "falle ut" der nede, men 6 uker etter fødselen føltes det helt normalt å jogge. Kroppen sier ifra hvis det er noe den ikke liker, så jogg i vei og se hvordan det går. 3 måneder hørtes forresten veeeeldig lenge ut!!

Skrevet

hehe, nei jogging er definitivt ikke alt, men det var ikke treningsforslag jeg var ute etter, bare svar på når det er greit å jogge ;) Er selv veldig glad i spinning, men nå har det seg sånn at jeg bor på en liten plass uten svømmebasseng og treningsstudio. Skal nok kjøpe meg en spinningsykkel etterhvert som økonomien tillater det.

Jeg bruker jo å gå en del tur, men er veldig glad å trene med litt intensitet, det er det jeg trives med og da synes jeg jogging er en fin mulighet som man kan gjøre nesten overalt som ikke koster fem flate øre :)

Takker for svar :) Da blir det en liten forsiktig joggetur imorgen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...