Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå tre dager over tiden (den dagen jeg skulle hatt mens), men har ingen symptomer på graviditet. Den pleier ikke være mer forsinket enn MAKS to dager, så jeg lurer fælt her nå. (og håper selvsagt..)

Kom hjem fra Asia på torsdag, så har byttet døgnrytme etter å ha vært der i tre uker, og leste at det også kan være grunnen til at den er forsinket. Hadde ikke mensen sist måned, og tok en test i utlandet som viste negativ (for halvannen uke siden), og vi har på en måte at usikret sex der nede siden jeg ikke akkurat har vært nøye med å huske pillene.

Sååå.. Noen som har noen forslag til om det kan være en mulig graviditet, eller om den bare er forsinket? Når burde jeg eventuelt ta en test? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er godt mulig at du kan være gravid, men er ikke så lett å si så tidlig.

Selv er jeg 7-8 dager over IKM (når mensen skulle komme), og jeg tok den første testen for 4 dager siden. Den viste en svaaaaaak rosa strek. Tok en ny i går og den viste også en svaaak rosa strek, men bittelitt sterkere enn på den forrige testen.. så jeg skal ta en ny igjen i overmorgen i håp om å få et klart svar..

men hvor tidlig det kan slå ut på en test er jo veldig individuelt og er avhengig av hvor høyt hcg - nivået i kroppen din er. Noen kan slå ut positivt kun få dager etter IKM, mens andre må vente i over 10 dager før de får positivt resultat...

så det er nok ikke noe fasitsvar på når du burde teste og ikke.

men hadde jeg vært deg så ville jeg nok ha testet meg ganske med en gang, og viss mensen enda ikke har kommet - vente i et par- tre dager til og tatt en ny test!

Lykke til!: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...