lale Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 hun er en måneder gammel ,og siden i går har hun skummet avføring , hun får både mm og mme, siden hun ble født, bør jeg kontakte lege ... ?
Trultetryne Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Hei! Jenta mi har også hatt det, og vi tror det skyldes luft i magen. Hun har vært veldig grinete og det har romlet fælt i magen hennes. Vi begynte å gi henne minifom forrige uke og etter det har avføringen vært normal.
lale Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2010 hva er minifom og hvor jeg skal kjøpe den ?
Trultetryne Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Det hjelper mot luft i magen, og de har det på apoteket. Men kanskje du skal snakke med helsestasjonen først? Det var helsesøster som sa at jeg kunne bruke det.
nea80 Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Helsestasjonen her fraråder bruk av minifom, med utgangspunkt i en advarsel fra Statens Legemiddelverk fra 2007. Fant ikke pressemeldinga derfra som jeg har lest tidligere, men det står litt om det på grønn hverdag sine nettsider: http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Artikler-uten-tema_id/Siste-nyheter/Fraraader-bruk-av-legemiddel-til-spedbarn Jeg har reklamert for fenikkelte mot luft/magevondt før, og gjør det gjerne igjen! 1 ts fenikkel kokes i 2.5 dl vann i 3-5 minutter. La det så trekke i 2 minutter og sil ut fenikkelen. Kan oppbevares i kjøleskap i to døgn. Barnet skal ha 1-2 ml av dette før hver amming - jeg gjorde det i starten, men gir nå en gang eller to om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå