2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Hvordan vite om han er klar for bleieslutt? Han har gått med truse i 4-5 dager nå. Har bæsja å tissa på do endel ganger, men har bare gitt beskjed 2-3 ganger selv at han må. Ellers er det vi som setter han på do. Har bæsja på seg 3 ganger. Men idag kom han å sa at han måtte bæsje, bæsja da på do. Nå ca 1 time senere bæsjer han i trusa:S Jeg så på han at han holdt på med noe og spurte om han måtte bæsje, da sa han nei, men 1 min etterpå så bæsja han.. Hva tror dere? Han vil jo ikke ha bleie på, og han har enda ikke tissa seg ut om natta;)
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 Høres jo ut som han er klar og at det går framover dette da! Må regne med en del uhell i starten.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Jenta mi har bare bæsjet i doen siden hun fylte et år. nå går hun hele ettermiddagen med truse og hun sier ifra selv når hun skal på do. Hun var tørr i natt også, for første gang.. Men vi (gjør den feilen?) tar på bleie hvis hun har uhell.. det er kanskje ikke bra? At hun heller må få en sjangse til, selv om det blir uhell? Vanskelig å vite..
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Vi har fått lillesnuppa bleiefri på dagtid i løpet av juleferien. Vi følger henne på do av og til hvis det er lenge siden sist hun har vært der, så det hender vi tar henne til do uten at hun har sagt fra selv. Tror det er lurt å gjøre i starten, da minsker man sjansen for uhell og øker selvtilliten til barnet. Jenta var egentlig bleiefri på dagtid allerede i høst, men hun begynte i barnehage i høst og da ble det nok litt mye for henne på en gang. Dessuten fulgte ikke barnehagen opp helt og hun var for fersk til å klare seg på egenhånd, for liten til å komme seg av og på doen alene. Så vi måtte legge det på vent en stund. Får kanskje gi det en uke eller to til hjemme før vi sender henne i bhg uten bleie, det sies jo at det er vanskeligere for barnet å kontrollere ute og i lek enn hjemme.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2010 Takk for svar;) Han sover fremdeles uten bleie å har ikke hatt noen uhell i senga..heldigvis;) Men tisser å bæsjer seg ut innimellom, men nå får han bestemme litt selv..i barnehagen har han bleie når de er ute og leker, siden det er så sykt kaldt å jeg ikke har ørten dresser som han kan tisse ut;) Men har var uten bleie inne i barnehagen i går da vi hentet han. Så vi får bare ta det over litt tid trur jeg;) Han må bare forstå at alt skal i do ikke bare noen omganger:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå