Gå til innhold

Blødning etter sex!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har ppplevd blødninger etter sex?? litt sånn brunaktig?? Hadde dette dagen etter sex, men ikke noe mer etter det. Flere som har hatt det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp;) tror det skal være ganske vanlig at det kan skje. jeg fikk panikk forrige gang, blod på papiret er ikke gøy! men ble beroliget med at det ikke var farlig! så bare slapp av og koos deg=)

Skrevet

takk for det:) blødde ikke noe første gangen jeg var gravid, så man blir litt skremt når det skjer :)

Skrevet

Har hørt om flere ja... sistnemte fikk sexforbud. Er ikke i alle tilfeller sex er trygt under svangerskapet. Men det vet man selfølgelig ikke før ul da. ironisk nok.

Skrevet

Jeg har oppevd dette 2 ganger på to uker. Tør jo ikke ha sex nå. Bør man vente en stund før man har sex igjen da? Blir jo livredd. Er så redd for sa. Tenkte å spørre jordmor men skal jo ikke dit før langt ut i februar. Leste også om konisering(kort livmorhals) noe jeg har, og der stor det også at i noen tilfeller blir man frarådet og ha sex, men legen min sa ingenting om noe ang. dette.

Skrevet

Jeg er i uke 7 nå, og i begynnelsen av uka fikk jeg en blødning etter sex. Fikk ganske panikk selvom alle leger sa det ikke var noe å bekymre seg for.

Jeg tok saken i egne hender og bestilte meg time på volvat. Der fikk jeg tidlig ultralyd, og fikk se et bankende hjerte:)

Det er mye som kan gjøre at man kan få blødning etter sex.

Skjeden er "sprøere" enn før, og kan blø lett. Morkaka kan ligge foran livmorsmunnen som kan gjøre at noen blodkar i morkaka brister, og livmorstappen er "øm" og kan også blø lett.

Faktisk skal det ikke mer enn 1 bloddråpe til for at det blander seg i utfloden og det ser ut som man har mer blødning enn det er.

Og Sa skjer ikke pga sex:)

Men jeg er førstegangs gravid selv, og skjønner veldig godt at du er bekymret:)

Skrevet

jeg og er konisert og fikk ikke sex forbud før uti svangerskapet forigegang. det var fordi jeg hadde rier og kort livmorhals. hadde sex i det først halve tiden uten blødninger eller noe. ring jordmor og spør du. trenger ikke vente til du har time. litt godt og få svar med en gang.

Skrevet

har noen av dere opplevd blødning med litt klumper i etter sex? altså koagulert blod.. jeg opplevde det nå for ikke så lenge siden, fikk det om kvelden, ca et døgn etter en runde under dyna.. vet ikke om jeg kan sette det i sammenheng med sexen, siden det kom såpass lenge etterpå som et døgn.. var bare sånn at jeg fikk det på papiret når jeg tørka meg etter dobesøk.. etter det kom det bare litt mørkere "rester", som gammelt blod eller noe.. men aldri så mye at jeg måtte bruke noe innlegg.. er redd for ny MA:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...