Gå til innhold

Når er EL i forhold til ELsmerter og ELslim??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner godt på meg dagene rundt EL, men har jo El smerter i opptil 5-6 dager.. er d normalt? når eg EL egentli da?? Hadde og en del ELslim, i værtfall 3 dager, kansje mere.... Er litt forvirret,,, men har hatt sex hver dag me ELsmerter da.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går utifra siste dagen med smerter/el-slim så er det mest riktig :) Eggløsnignen finner gjerne sted rett etter disse symptomene forsvinner, så! Kjør på! :)

Skrevet

Takk for svar! :) Synest bare d er så merkelig at jeg skal ha smerter i nesten en uke før el?? men d er vel bare sånn d er... kan ikke huske å ha El smerter så lenge før jeg bynte å prøve,,, kan bare huske at d da var max2-3 dager... men så går jeg vel å kjenner sjikkelig etter nå og da! ;P

Har ikke så veldig store forhåpninger denne mnd,, hadde en SA bare for litt over 3 uker siden,,, så er jo ikke sikkert kroppen er klar for d så raskt igjenn,, men har jo hørt mange som blir gravid rett etter en SA uten å få tr først,, så krysser fingrene.... Når man vet man har vært gravid men mistet, så blir man neste desperat etter å bli fort gravid igjenn... for min del værtfall!!!! :P

Hvordan går d med deg da? når har du IKM??

Skrevet

Jeg har EL-smerter i over en uke før selve eggløsningen. Så det er nok ikke så uvanlig :) men er veldig forvirrende, så derfor bruker jeg EL-tester. Men er nok oftest som Drømme skriver, at egget ikke blir sluppet før symptomene er over og EL-slimet nesten er borte. Altså rundt siste dagen med EL-slim eller dagen etterpå.

Så er nok lurt å stå på litt til, slik at dere treffet blink ;)

Her venter jeg på at mannen skal komme hjem samtidig med at egget slippes ;) hehe

Skrevet

ÅH, greit å høre at d er flere som har d sånt.. at d ikke er jeg som er unormal! hehe... Jeg har aldri brukt el tester, har bare prøvd i 3 mnd nå, å d klaffet jo i 2pp, men mistet,, å har en jente på 4 år, å hun fikk jeg til på første forsøk,, så jeg vet jo jeg kan bli gravid,, er bare at jeg klarer å holde på spiren... :)

Orker ikke å stresse så med det enda,, har jo egentli god tid på meg,,, men vil jo gjerne få d til fort da! ;) Aner ikke noe om disse ELtester... når begynner du å teste da? tester du noe før du kjenner ELsmerter??

Tenker at jeg får begynne med ELtesting om noen mnd, om d ikke har klaffet til da... Er bare redd for at jeg begyner å stresse med d, så vil d ikke i d hele tatt... :P

Skrevet

Jeg begynner å teste når jeg føler på meg at det skjer noe, altså når jeg får smerter og EL-slim. Men i bruksanvisningen som følger med testene, så står det når du skal begynne å teste, etter hvor lang syklus du har. Så er ikke så vanskelig egentlig :)

Men siden du allerede har blitt gravid fort tidligere, så hadde jeg ikke stresset med å bruke tester jeg heller :) ingenting er bedre enn å klare det uten. Så da er det bare til å ha sex annenhver dag i den tiden du har smerter og noen dager etterpå, så er du nok sikret ;)

Skrevet

Ja,, har jo ikke hatt noen problem tidligere så,, d kommer vel av seg selv når jeg minst venter d... prøver å ikke tenke så mye på dette, for å ikke bli stressa å sånt... Tror jeg venter noen mnd før jeg prøver eltesting...:)

Akkurat nå skjønner jeg faktisk ingenting,,, når jeg var på do tidligere idag , var d plutseli masse slim, akkurat som El slim,,, Men d kan jo ha vært soldatene fra i gårkveld og da...

skulle jo egentli hatt el forje lørdag, men tror jeg hadde d rundt man-tirsdag... men nå vet jeg ærligtalt ikke.. sjønner ingening... hmm,,,, jaja, får bare forføre samboer ikveld og da for å være på dn sikre siden! :):)

hehe :)

hvordan ligger du ann i syklusen da?

Skrevet

Fant dette på pernille.info (anbefales- masse bra info om dette:)

Som hovedregel sier man at eggløsningen kommer på siste dag med eggløsningsslim eller dagen etterpå. Dette trenger ikke være den dagen med mest slim eller med mest strekkbare slim.

Noen får en lett blødning eller blodspor i sekretene rett før eggløsning. Dette er et tegn på at man er veldig fruktbar akkurat da. Det kommer av at livmorslimhinnen kan lekke litt midt mellom østrogenstupet som kommer før eggløsningen og før det har blitt produsert nok progesteron til å opprettholde livmorslimhinnen. Kvaliteten på sekretene er viktigere enn kvantiteten. Den dagen eggløsningsslimet har tørket inn igjen, er eggløsningen som regel overstått.

Skrevet

Takk for informasjon!!=) Jg sjønner bare ikke at d ska vare så lenge da!!! I over en uke... er d mulig???

tror d var forje fredag jeg oppdaget el slim første gang, også oppdaget jeg idag...? merkelig.... Men som sakt kan d jo være rester fra min samboer fra i gårkveld... Sperm skal visst være ganske likt el slim etter som jeg har forstått!!! :) Jaja,, får vel bare vente å se hva som skjer,,, men jeg aner jo ikke når ikm er da... så når kan jeg teste??? :P hehe....

Skrevet

Jeg har eggløsning ikveld eller imorgen tror jeg..hehe, har forsatt positiv EL-test, så da satser jeg på at egget slippes imorgen. Da kan det jo være det lever lenge nok til at samboeren rekker det! Visst ikke så blir det dårlig med prøving denne mnd er jeg redd..

Svømmerene til mannen kan ligne på EL-slim ja, men det vil løyse seg opp i vann i motsetning til EL-slim. Og om du prøver å "strekke" det mellom fingrene, så blir det mange små tråder istedet for en...bare noen tips til deg om du vil sjekke forskjellen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...