Gå til innhold

Veldig sår stump pga diare...fungerer potetmel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har smørt med agrosan krem(fungerer godt til vanleg sår stump), men nå er hele stumpen rød, og hun har VONDT. Noen som har prøvdt potetmel o.l. Litt uenige jeg og mannen, jeg mener hun skal liggje med bar rumpe ei stund før vi tar på potetmel, han mener vi skal ta det på rett etter vask....

Noen meninger og råd?

Fortsetter under...

Skrevet

her har potetmel fiungert veldig bra.. er vel aller best om hun får tørke litt uten bleie ja først, men fungerer bra å ta rett på også, så lenge hun er tørr.. potetmelet tørker jo huden på en måte

Skrevet

vi har brukt det, og fungerer fint det.

Skrevet

her ble alltid potetmel brukt, og virket best av det jeg har prøvd.

bare ikke spar på potetmelet...hehe...

Skrevet

Potetmel er omtrent like bra som sinksalve, men om det er skikkelig sårt synes jeg Inotyol-salve er mer effektivt.

Skrevet

Signerer denne, Inotyol er det som fungerer best på SÅR stump..

Dersom stumpen blir sår på grunn av diare, er det en viss sjangse for at det utvikler seg til en soppinfeksjon. Det fikk min jente da hun var mindre, og legen sa det var veldig vanlig. Behandlet da med canesten.

Jeg hadde aldri sett det før, og skjønte ikke at det var det før min bestemor sa det, oppsøkte da legen og fikk det bekreftet.

Så bare følg med, vil det ikke gi seg på et par dager med inotyol, så bør du ta en tur til legen :)

Annonse

Skrevet

Potetmel fungerer veldig bra hvis det væsker fra sårene. Her hadde vi omtrent 2 mnd med bleieutslett for en tid tilbake, og potetmel var det eneste som fungerte de værste dagene. Det væsket så mye i rompa at salver ikke satt på... Brukte potetmel til huden hadde tørka ut, så inotyol. Men inotyolen tok det heller ikke... Så fikk tipset dactakort av helsesøster fordi hun sa at det kunne være sopp i det.

Var også til legen etterhvert, og han syntes også det så ut som sopp. Rødt væskende utslett med små blemmer. Han mente også at dactakorten ville hjelpe, kunne brukes halvannen uke to ganger daglig.

Da hjalp det til slutt.

Inotyolen skal hjelpe allerede etter 2 dager. Hvis det ikke gjør det, ville jeg prøvd dactakort. Reseptfritt og helt uproblematisk å prøve ut.

God bedring til snuppa :)

Skrevet

Takk for svar:)...vi har nå tatt på potetmel så får vi se om det funker, det er ikke kommet blemmer ennå, håper å unngå det...er litt usikker på om jeg skal kjøpe inotynol å smøre på... vil så gjerne unngå blemmer og åpne sår.....for hun har tydeleg vondt som hun har nå:(

Skrevet

Hvis du vil unngå blemmer og åpne sår bør du hvertfall bruke Inotyol- den er rett og slett genial. Ungene her har hatt åpne sår som har blødd på rumpen en gang eller to, tatt på Inotyol- borte vekk dagen etter,..... DET klarer ikke potetmel selv om det er bra som en nødløsning om du ikke har mulighet for å skaffe Inotyol....

Skrevet

jeg sverger til potetmel, og det er utrolig lindrende når det svir (har prøvd det selv når jeg hadde omgangssyka) Mini hadde et stort, væskende sår i rompa når han var rundt en måned, smørte som helsesøster anbefalte og holdt på noen uker med det faktisk - men det forsvant dagen etter jeg begynte med potetmel

Skrevet

ASELLI SÅRSALVE fåes kjøpt på apoteket. den svir ikke og kan brukes i åpne sår. brukes ikke forebyggende,,men når barnet har veldig sår stomp. har brukt den på begge mine jenter. når di er så sår at huden blør å jeg smører den om kvelden så er di helt fine igjen neste morgen ;) den er GENIAL!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...