prinsessell Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 er veldig forskjell på hvor lang tid hun bruker på å spise i løpet av dagen, noen ganger tar det 5 min så slokner hun å er ikk mulig å vekke henne så hun kan få mer, andre ganger kan jeg sitte en time og det er slitsomt. da er det heller ikke ordentlig suging etterhvert. sovner å tar bare noen sugetak innimellom.regnger med att jeg blir brukt som smokk da, men er det noen som vet når babyene har fått nok mat? når kan jeg evt ta henne vekk?
_Løvemamma_ Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Jeg blir også brukt som smokk en del, men om jeg lirker puppen forsiktig ut når hun har sovnet så våkner hun ofte med ett skrik, og er dødsfornærmet. Andre ganger reagerer hun ikke i det heletatt. Tror nok at de gangene hun blir sint så var hun egentlig ikke ferdig med å spise. Lar henne somregel holde på så lenge hun vil, ¨så lenge jeg ikke blir sår eller øm av det. Tror nok hun regulerer det ganskegodt selv, og om jeg kommer til skade for å ta henne vekk frapuppen før hun er ferdig så gir hun klar beskjed.
ahelene Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Jeg hadde også en sover. Men siden hu min er litt prematur måtte vi veie annen hver uke på helsestasjonen og da oppdaga de at hu ikke fikk i seg nok. Var ingen vektøkning. Jeg trudde jo hu var mett når hu sovna ved puppen og jeg ikke fikk hu til å suge mer. Men hu blei vist bare mer og mer lat. Så jeg pumpet for å sjekke melkemengden. Men måtte begynne å pumpe før måltidene og gi flaske for den sovnet hun ikke av. Veldig slitsomt så nå har jeg nesten gitt opp ammingen. hu min er 4 mnd nå. Og nå får hu bare pupp på morran.
m@rie82 Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Hei! Hvor gammel er barnet ditt? Fullammer du? Mange små har et vanvittig suttebehov fra de er født og til de er noen mnd'er. Smokk ambefales ikke før ammingen er etablert, dvs når barnet har ammet en god stund slik at han/hun har den rette sugeteknikken på brystet (begynner man for tidlig med smokk kan barnet begynne å suge på brystet slik som når det suger på smokken, da får man såre brystvorter). Det kan være vanskelig å skille om barnet suger for å spise eller om det suger for å tilfredsstille suttebehovet. Et tips kan være å lytte om barnet drikker (å se og høre at barnet svelger). Sovner barnet eller er i ferd med å sovne, kan man ta barnet vekk fra brystet. Man må på en måte prøve seg litt fram i begynnelsen, før man kjenner igjen barnets kroppsspråk. Lykke til videre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå