Gå til innhold

hvor langt er jeg egentlig på vei? :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

ifølge legen og første dag i sist mens er jeg snart 11 uker på vei....

ifølge jordmor som tok tidlig ul, så er jeg 7+3 uker på vei...

jordmora mener legen har feil, og legen ville ikke høre på at jeg var på tidlig ul, for d var så unøyaktig, noe som kanskje kan være rett. mler hun 1 mm feil, så kan d jo ha litt å si...

men det er jo et sprik på 3 uker, og er ganske mye i et svangerskap.

jeg har hatt sykluser på opptil 40 dager, og da vet jeg det kan forstyrre el, så ting kan bli forskjøvet. men kan d bli forskjøvet så mye som 3 uker?

noen som vet om d går an å finne ut av d på en litt mer sikker måte?

er frustrerende å ikke vite. når kan jeg si til folk at jeg er gravid? om 1 uker, eller om 3 uker? :/

hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, ikke lett å si, men jeg ville nok stolt på legen tror jeg, hvis du vet når første dag i siste mens var, så er det jo det som teller. Men du vet ikke eggløsningsdagen? Uten den er jo det umulig å vite heeelt sikkert, men selv om du har uregelmessige og lange sykluser, høres 3 uker lenge ut.

Og som legen sier, så er tidlige ultralyder ofte unøyaktige og fostrene vokser i rykk og napp og veldig forskjellig.

Jeg ville kanskje slått meg til ro med at du er en mellomting mellom det legen sier og det jordmoren sier, og så får du vite det mer sikkert på ultralyd om ca en måned :-)

Skrevet

takk for svar :)

nei, jeg vet ikke el dato.. for jeg visste ikke hvordan jeg skulle finne ut at d, me sykluser på 37 og 40 dager, og uregelmessig..

ska til legen i midten av januar igjen, så får høre hva han sier da. og krysser fingrene for at jeg er litt lengre på vei enn d jordmor sier :)

Skrevet

Mens terminen som legen setter er basert på en syklus på 28 dager.

Dette er 12 dager mindre enn din syklus.

Etter et egg er befruktet, utvikler det seg til et bestemt stadie, og så stopper det opp inntil det har funnet er passende sted i livmoren å feste sen. Noen egg finne dette stedet med en gang, andre bruker opp til en uke. Dersom egget ditt brukte en uke på det kombinert med de 12 dagene "feil" fra legen, høres en 3 ukers forskyvning rimelig ut.

Skrevet

Når var første dag av siste mens da? om du vet det kan du finne termin inne på babyverden.no

Skrevet

Jeg tror nok at du er en mellomting :-)

Har også hatt uregelmessige sykluser, så den eneste grunnen til at jeg vet el-dagen er at jeg ble så lei at jeg begynte å ta el-tester, hehe...

Men du får nok et bedre svar hos legen neste gang :-)

Skrevet

ut i fra dn på babyverden er jeg 9 uker idag.. d blir jo en mellomting, så jeg får gå ut i fra den forløpig :) takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...