Gå til innhold

3 barneseter i baksetet - bil???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja, det har jeg..og det går veldig veldig bra. Vi valgte et sete til midtimellomsøster ( den gang 1,5 år) som også kunne festes i midten. en maxi cosi, et godt babysete til midtimellomfrøken og et slikt sete med pute og avtagbar rygg til den eldste hadde vi da, og det gikk kjempefint :)

Har en på 7 og en på 2, og de har begge store seter. Så når tredje kommer så må vi kjøpe mindre seter, men det kommer likevell til å bli trangt. Har volvo V70, å der har alle trepunktseller.

Har å hatt en diskusjon på vanlig sittepute, er de lovlig eller ikke? Var å spurte på biltilsynet å de var ikke helt sikkre.

Vi venter nummer 3 når som helst nå, og har gått til innkjøp av en Ford s-max. Kan få den i både 5 og 7 seter, men vi har valgt 7 seter.

Vi har fra før to jenter på 3 og 5. Vi har prøvd å få plass i vår Ford Mondeo, og det går jo sånn akkurat, men det blir veldig trangt, og setene på ytterkantene blir sittende litt på skrå. I S-max'en er det god plass til alle tre setene.

Mine barn er 1,5 og 4 når 3.mann kommer. Tre seter i baksete blir ingen problem, men trangt. Vi ville ikke kjøpe ny bil. Derfor så vi dro heller på barnas hus, der var de kjempe behjelplige med å finne ut seter som kunne være en bra løsning for oss. De ble med ut i bilen og prøvde ut løsninger. Vi noterte oss merkene på de setene som fungerte. De neste dagene fant vi setene vi billige på finn.no. Litt lur er det vel lov å være..?

Lykke til:)

Vi venter nummer tre og har en syv-seter opel-safira. Må likevel ha setene ved siden av hverandre da de to bakerste setene ikke kan brukes med bakovervendte seter, og så må jo barnevogna få plass bak. Noen som har erfaring med denne bilen, og i så fall hvilke seter? Når minsten kommer i juli er de andre 2,5 og nesten 4.

Annonse

Jeg har kjøpt to bilstoler fra 15 kg (de er begge fire år). de får ha baksetet alene, mens jeg skal kjøre babyen foran ved siden av meg. pappaen har bilputer i sin bil til tvillingene (de er godkjent fra 15 kilo, men er ikke anbefalt, da de ikke sikrer side kollisjon, så det sier seg selv at han har reservebilen)

Skal vi alle på tur, blir det en tvilling foran mens babyen er liten, så jeg kan sitte bak og passe på babyen. da blir det en voksen, en 4åring og en baby bak. Selv to 4åringer og en voksen går også bra. Når babyen blir større, kan alle tre sitte bak, fordi bilstoler i klasse to er smalere. Dette er en liten bil, Kia Ceed, så vi skal på sikt kjøpe ny bil, men babyen var ikke planlagt og bilen ble kjøpt ny i fjor, så vi venter litt. Får plass til vogn bak, så vi må nok leve med skiboks på taket som kan ta noe bagasje (eller vognen på taket). puh. hadde vi hatt v70 som vi hadde før, no problems med bagasje. det er vår største utfordring nå. Det blir nok ikke så mange turer i bil, for mannen min er student, så det kommer jo an på hvor ofte dere er alle i samme bil med full oppakning..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...