Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 I mine ungdoms år holdt jeg på med litt forskjellige rusmidler. Mest amf, hasj, kokain o.l. Er noen år siden jeg var ferdig med det, og drev aldri hardt - mest helger. Kan dette ha noen innvirkning på fruktbarheten?
MiraculixGRAVID Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Er det dokumentert var vel heller spm mitt?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Jeg fant denne på nette: "Selv om helsemyndighetene er enige om at overdrevent alkoholforbruk kan svekke fruktbarheten, er det fremdeles uklart hvilke skader et moderat forbruk kan gi. Det samme gjelder for narkotika." http://www.fertility.no/norway/treatment/Enhance_Your_Well_being/Alcohol_Marijuana.jsp Jeg tviler egentlig sterkt på ditt tidligere "misbruk" skal ha noe å si for din fruktbarhet nå. Stoffene har forlatt kroppen din forlengst. Har stoffene også forlatt din manns kropp for lengst?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Jeg vet ikke hva forskningen sier om det, men jeg tror det viktigste er at du har det ok med deg selv og forsøker å ikke stresse med å bli gravid. Har selv hatt to perioder med samme rusmidler som deg, og er nå 34 uker på vei. Slet litt med å få det til, men i samme måned som legen henviste meg til utredning gikk det : ) Det fortalte meg at det kun var mitt eget stress og angst for at min tidligere livsstil skulle ha ødelagt noe som gjorde at det tok litt tid. Du skal se det snart sitter for deg også : ) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå