Gå til innhold

Noen som husker nicket mitt her?? Og husker saken min? Vil dere vite resultatet?? Er ganske langt altså,ville gjerne skrive hele historien..

Anbefalte innlegg

Gjest Trollbundet

Vi tapte:( Men det skjønte dere sikkert..

B.vernet kom hjem til oss 6.7 og fortalte det til oss.Da var sønnen min på 12 på helgetur hos min mor som bor et stykke herfra.Vi hentet han på ferga den dagen.Først fortalte vi ingenting.Vi tok han med på kinarestaurant for det hadde han hatt så lyst til lenge.Vi prøvde å late som ingenting..Helt til vi kom inn døra hjemme.Da så vi bare på han og sa bare "det gikk ikke.Du får ikke bo hjemme mer.." Det var som om han visste det på forhånd! At han hadde gått på bært på klumpen i halsen..Han begynte å gråte med en gang..Og han gråt HELE kvelden..:( Stakkars gutt! Dere skulle hørt hvor han gråt..Han hikstet..

Faren min,dama hans og sønnen hennes kom en liten stund etter,ville jo ta farvel med han..Og være hos han i denne vanskelige stunden! De gråt selvfølgelig også!

Dagen etter måtte han og søsteren som da var 3 1/2 flytte..Allerede..:( B.vernet sa til og med at han ikke fikk dra på den siste timen sin på Bup! Men jeg sa at han SKAL dit! Han har det svært vanskelig og må på den timen,sa jeg! Og det kan bli lenge til neste gang! Det ble jo sommerferie på Bup også da og da ble det jo stengt!

Heldigvis ringte faren min til b.vernet mandagskvelden og sa hvordan han hadde vært,hvordan han gråt! Og at han kunne følge han på Bup,for det var veldig viktig! Og DA hørte de etter! Heldigvis!

Og faren min og dama fikk også kjøre han til fosterfamilien! Og sitte sammen med han en stund der så det ble tryggere for han.Vi fikk jo ikke lov..

Og heldigvis greide faren min og ordne det slik at om det skulle bli veldig vanskelig for sønnen min dette så skulle han få bli med dem hjem til dem og heller prøve igjen noen dager etter! Og slik ble det,han ble med dem hjem! Faren min snakket en god del i tlf med b.vernet.Og en gang sa b.vernet noe som fikk både faren min og meg til å bli lyn forbannet! Det var bare MIDLERTIDIG det fosterhjemmet! Det sa de ingenting om verken til oss eller til sønnen min! De sa bare at de hadde funnet en familie til han! De hadde altså tenkt å sende han hit og dit,til forskjellige familier! Drittfolk! Får ikke ødelegge min sønn!

Og HELDIGVIS ble det en ordning oppi dette! Sønnen min fikk være hos min far og dama inntil videre! De har enda ikke sagt at det blir varig,men det ser jo slik ut! Det er jo ikke enkelt å finne en fosterfamilie til en 12 åring!

Vi fortalte ingenting til datteren vår på 3 1/2..Hun er jo så liten..Vanskelig å vite hva man skal si.Men hun hadde tydeligvis fanget det opp likevel..Da b.vernet kom og skulle hente henne stilte hun seg opp og var helt stiv i ansiktet.."Nei"sa hun."Vil ikke!" Enda de bare stod der og pratet..Hadde ikke løftet henne opp!

Da hun måtte dra (sønnen min dro før henne så han skulle slippe å se henne dra!) bærte samboeren min henne inn i bilen! FAREN hennes! Og det synes jeg var jævlig gjort av b.vernet! De burde ha tatt henne inn i bilen selv! Men de vil vel bare forsvare seg selv..

Og datteren min var helt hysterisk..:( Skulle tro det var kidnapping..:( Hun holdte seg fast i bildøra og nektet inn i bilen,hylskrek..Å herregud,jeg ser det for meg enda..:(( Det var helt GRUSOMT!

Da min lille GUTT ble født i midten av september kom b.vernet på sykehuset DAGEN ETTER og sa de ville at han også skulle flytte..:( Jeg fikk totalt sjokk! Var jo helt uforberedt..De hadde ikke sagt noenting på forhånd! De burde ha forberedt oss! Vi hadde kjøpt inn alt vi trengte og trodde han skulle bli med hjem..Og jeg fikk ikke engang være alene med han..:( Det var JÆVLIG,det kan jeg love dere! De trodde jeg skulle gjøre han noe vondt sa de! Var visst helt vanlig rutine dette sa de..Ja,sikkert! Men det var ei jordmor som var så god at hun lot meg amme han i fred:)."Bare dra i snora du om du trenger hjelp"sa hun.Og hun visste at jeg ikke fikk være alene med han..Jeg ringte på etter en liten stund.Var ferdig å amme da,ville jo være mere alene med han,men ville jo samarbeide også..Ikke noe morsomt å gi han fra meg igjen..Hadde snakket mye både med henne og de andre jordmødrene om dette,og de var utrolig gode å prate med!

Han dro fra sykehuset bare 2 dager etter fødselen og rett til fosterforeldrene..:( Jeg hadde det fryktelig vanskelig i tiden etter! Tenkte på barna hele tiden..Og ekstra stor belastning var det når de tok babyen også..Fikk så store nakkeproblem at det slo på hodet mitt også! All den smertestillende jeg tok i 2 mnd ca har jeg aldri tatt! Måtte til en dame som maserer i tillegg!

Nå kjemper vi mer enn noen gang for barna våre! Samboeren min har vært VELDIG flink å ta antabust! Har tatt det hver dag siden jeg kom hjem fra sykehuset! Det kommer damer fra hjemmesykepleien og ser at han tar den og skriver det da opp på et skjema for hver gang han har tatt! Må ha bevis på dette,for b.vernet nekter å tro oss når vi sier han har tatt! Dessuten skal vi legge det frem under rettsakene som bevis! Han har nå tatt den i 4 mnd og jeg vet han vil ta dem videre! Jeg stoler såpass på han nå! Og det var han som ønsket at hjemmesykepleier skulle komme og se at han tok den,for det gikk ikke å få operert den inn,det har de sluttet med i Norge! Jeg var med han til legen da legen sa det! Og vi har snakket MYE om dette med alkohol/barn,og jeg vet han mener alvor! Han har slitt mye med tankene og depresjonen har kommet tilbake etter at vi også mistet lillegutt! Det betyr mye for han å få hjem barna!

Jeg har også fakset ut fra internett der det står hva sosial angst er! For de sier at jeg har EKSTREM sosial angst! Hva de har det fra vet jeg ikke! jeg sa det under rettsaken i sommer at jeg ikke har det,og nå vil jeg bevise det! Viktig med bevis! På disse sidene står det at "det er helt vanlig å ha prestasjonsangst ved eksamener eller når en må snakke i store forsamlinger.Det kalles derfor ikke "sosial angst"før angsten er så stor at den hindrer deg i enkle dagligdagse ting som å spørre om hjelp i butikken,ta bussen,delta i selskaper eller gå på jobben"Alt det der gjør jeg ofte! Unntatt å gå på jobben,jeg har ingen jobb,er ufør! Nå har jeg lyst å begynne på helsestudio! Både for å komme i bedre form og bevise at jeg ikke har sosial angst! Legger bare fram medlemskortet som bevis! Og så har jeg lyst å begynne på barneskolen igjen! Ikke de første årene da,men de siste 3-4 årene! Jeg har så lyst å hjelpe barna med leksene selv,og jeg tror jeg kommer et steg videre mot og vinne dem tilbake vis jeg gjør det! Blir vel enklere skolen også nå,regner med det er mindre elever og derfor lettere og konsentrere seg! Og på denne måte for jeg OGSÅ bevist at jeg ikke har sosial angst!

Vi skal også begynne på familievernkontoret! Ikke fordi vi krangler "så busta fyker"som b.vernet tror men fordi vi trenger å prate med en 3djeperson! Dessuten ønsker b.vernet dette! Og jeg ønsker samarbeide med dem!

Vi har begge samarbeidet godt med b.vernet! Aldri vært hysterisk eller grått når vi har truffet barna (ikke da de flyttet heller),de trenger ikke se alt! D er ikke bra for dem!

Sønnen min har hatt det veldig vanskelig etter at han har flyttet fra oss! Han har det bra hos bestefaren altså,men med SEG SELV! Gråter veldig lett..Dere skulle sett som han gråt da han ble med på besøk for å se hvor søsteren bor..Han ville ikke ha noe,ikke brus,ikke is som søsteren ville hente til han..Han bare gråt og gråt..Etter en stund ble han roligere,og da ble han med opp for å se soverommet til søsteren.Og da begynte han å gråte på nytt..:( Stakkar..Jeg tenker så mye på han.Vil så gjerne at han skal ha det bra.Jeg sier til b.vernet at han trenger flere timer på Bup.Han han gikk med på Bup er i permisjon 1 år! Og de vil han skal vente til han er tilbake!!! Det kan jo være for sent! Men slik er b.vernet! Jeg sier "da må han gå med noen andre!".Først sa hun ene b.verndama til meg at hun skulle ringe bup.Senere,noen uker etter spurte jeg henne om hun har ringt.Nei da,det hadde hun ikke fått gjort enda! Men herregud,det er jo bare å ta en tlf! Sa jeg.Vis dere ikke gjør det,så gjør jeg det! Sa jeg.For det er viktig! "Eeeh..han må gjennom lege"sa hun da..Hun var altså redd jeg skulle ringe! Det hadde vært negativt overfor dem det når det gjelder rettsaken vet dere! Og dette her er lenge siden altså! Før jul! De kommer jo ikke igang med noe!

Og ikke lar de søsknene treffes så ofte heller! Skal de virkelig straffes fordi vi ikke får ha dem???? Dette skal ikke gå utover dem!

De har treftes altså! Men ikke så ofte nei..Selv om vi ikke får treffe dem så ofte vi vil,synes jeg at de skal få treffe hverandre likevel! Og b.vernet trenger ikke bli med dem heller! De trenger vel ikke tilsyn da! Dette kan vel gå igjennom fosterforeldrene vel! At de kjører barna selv så de får treffes!

Datteren min fikk se sin lillebror etter hele 6 uker og 2 dager! Og Sønnen min fikk ikke se sin lillebror før lillebroren var 13 uker,eller 3 mnd+ 1 dag da.Og hadde det ikke vært for oss så lurer jeg veldig på når han i det hele tatt skulle få se han! Et par uker før,så spurte vi når vi var hos lillegutt på samvær om storebroren kunne være med neste gang.Det skulle hun og den andre b.verndama snakke om sa hun.Heldigvis gikk det!

Neste rettsak blir den 12-14 januar! Og jeg gruer meg slik! Men skal forberede meg mye mer enn de andre rettsakene! Det blir da rettsak for lillegutt! Var sånn midlertidig rettsak for han 16 oktober! Om hvor han skulle være frem til den egentlige rettsaken i januar!

Jeg skal skrive opp ting jeg skal snakke om,og ta det med frem når jeg skal bli spurt,da glemmer jeg ikke hva jeg skal si! Det er jo så grusomt med rettsaker! Får hjernteppe..Men dette SKAL jeg greie! Jeg vil vinne hjem alle barna! Vi gir oss ikke så lett! Nå har vi fått se lillegutt annenhver uke siden han flyttet,første gangen da han var 8 dager gml! Og vis vi taper rettsaken i januar,og vis b.vernet får viljen sin får vi ikke se han mer enn 2 GANGER i året! Det er helt grusomt! Barnet glemmer jo oss for hver gang vi har hvert der! Han er jo så liten enda..Barnet blir jo nektet å bli kjent med foreldrene sine jo..Og de tenker jo IKKE på barnets beste! Jeg spurte ei av b.verndamene om hvorfor tenkte 2 ganger i året.Er vi farlige for han? Spurte jeg.Nei da,sier hun.Men det er meningen at det er der han skal være! Det er jo rart de sier,for er det ikke meningen at de andre skal være der de er da??Får jo treffe dem mye mer enn det! Eldstesønnen min da,fikk jo til og med lov for b.vernet å være hos han julaften:).Og får lov å stikke en tur bortom dem en gang i blant etter byturer f.eks..

Og så blir det rettsak for de andre barna til sommeren! Vet ikke når enda!

Fortsetter under...

Hei, jeg er ny på forumet men har lest noen av de andre trådene om saken din. Har forstått at det er mange her inne som lurer på hvordan det går med dere!

Jeg vil si det er veldig tøft av dere å ikke "havne utpå" psykisk og rusmessig i denne situasjonen. Det er ingen her som kan forestille seg hva dere går gjennom og ingen har rett til å dømme.

Det er flott at du ønsker å forbedre situasjonen din med å gå på skole, jeg tror utdannelse er nøkkelen til mye også i forbindelse med barnevernet og rettssystemet.

Det er trist å høre at barna bor forskjellige steder og at de risikerer å bli flyttet flere ganger. Man vet jo ikke hvor mye det skader barna og voksne fosterhjemsbarn forteller at det var en ekstrem belastning å ikke vite hvor lenge man fikk bo et sted.

Jeg vet ikke forhistorien deres og hvorfor dere mistet barna, men jeg håper dere klarer å løse de problemene slik at barna kan flytte tilbake til et trygt og stabilt hjem, for det trenger alle barn!

Du gjør det eneste riktige når du samarbeide med dem selv om det må føles både bittert og urettferdig.

Lykke til med å snu livet til det bedre :-)

Gjest Trollbundet

Hei.Takk!

Det er bare min eldste sønn som risikerer å måtte flytte fra plass til plass! Men håper virkelig at han kan være hos bestefaren sin og dama hans nå,helt til vi eventuellt vinner dem tilbake! Vil så gjerne at han skal ha det bra!

De andre 2 barna sier barnevernet er varig,altså de kommer ikke til å flytte andre plasser(ikke før vi evnt.vinner da..).Men det stoler jeg ikke på! Kan aldri vite når d gjelder barnevernet!

Det er flere grunner til at b.vernet ikke vil de skal bo hjemme hos oss! Den ene grunnen forstår jeg godt da,det er pga faren til jenta som nå er 4 og den nyfødte gutten er alkoholiker.Du skjønte vel det når jeg skrev at han går på antabus?? Det er en tablett som gjør at han blir VELDIG dårlig om han drikker! Han selv valgte å få hjemmesykepleier til å komme hjem og se at han tok den! Han fikk ikke operere inn antabus,slik han egentlig ville! Man har sluttet med det i Norge!

Vet du,jeg beundrer han sånn at han har holdt ut i 4 mnd uten å si nei en eneste gang! For første gang stoler jeg på han når det gjelder alkohol!

Han har det ganske tungt pga dette med b.vernet! Han har vært plaget av angst og depresjon i noen år (det er en annen grunn til at b.vernet ville at ungene skulle flytte),men har blitt bedre,men fikk tilbakefall av depresjonen etter at lillegutt ble født og fratatt oss! Før i tiden kunne han si nei til antabus (han gikk på antabus før også,i perioder,jeg ga han)for da ble han så frisk(trodde han..Men han hadde jo bare pause fra angsten da..)men nå har han holdt ut i ca 4 mnd! Har ikke drukket siden jeg var på sykehuset! Da drakk han litt på kveldstid hjemme.

Men d er tanken på ungene som holder han oppe! Han vil ikke gi seg sier han! Og jeg ser han kjemper!

Særlig er savnet av datteren stor! Hun var "pappas lille jente",en skikkelig pappadalt! Hun så han ikke når han var full,var hos moren sin da han.De hadde et helt utrolig godt forhold! Jeg også hadde et godt og nært forhold til henne.Hun var utrolig snill,hadde ikke engang kommet i trassalderen.Hun viste jo selvfølgelig viljen sin da,en sta jente,men hun var veldig lett og avlede! For meg ihvertfall,vis hun f.eks ville ha godterier på hverdagen sa jeg nei,og så avledet jeg henne med andre ting.Og hun fikk aldri raseriutbrudd! Faren hennes ga altfor fort etter! For å få fred som han sa.Og det likte jeg ikke! Men begynte ikke krangle av den grunn,sa bare fra til han når vi var alene!

Jeg har satt et bilde av henne på kjøkkenbordet,der han pleier å ta antabusten,som en påminnelse for han!

D var jeg som pleide og stelle henne og pusse tennene hennes hver kveld,han gjorde det sjelden.D var jeg som la henne,satt på en stol ved siden av sengen og sang noen sanger til henne hver kveld! Men noen kvelder pleide han å komme inn til oss og synge sammen med meg og så kunne han ligge i sengen vår sammen med henne om kvelden før hun la seg og be til Gud sammen med henne!

D var eldstesønnen min vi slet med..Han slet med sinnet sitt,og var ganske frekk i munnen både mot oss og mot læreren sin! D var slik b.vernet ble koblet inn.D var ei som liksom skulle gi råd og veiledning! Men vi fikk nesten ikke råd i det hele tatt! En gang tidligere hadde jeg problemer med å få pusset tennene til datteren vår.Hun nektet plent,men det er jo et vanlig problem med mange barn da.Jeg snakket med b.verndama om dette og jeg sa det virker som hun er roligere når jeg er rolig og motsatt,sa jeg! Jeg skulle tenke på dette til neste gang sa b.verndama.Og det gjorde jeg selvfølgelig,hver kveld.Hun spurte aldri mer om dette,tok det ikke opp mer! En kveld kom jeg plutselig på karius og baktus! Sa til jenta at "nå skal vi pusse bort alle kariussene og baktusene",og så sa jeg at hun skulle spytte dem ut,langt uti havet.Dette sa jeg hver kveld! Og dette funket faktisk! Hun har ikke vært vanskelig å pusse tennene på siden! Så dette rådet fikk jeg helt av meg selv!

Som sagt så tror b.vernet at jeg og samboeren krangler mye,at det er skikkelig leven her.Men det forstår jeg ikke hvorfor hun sier! Vi kranglet aldri høylytt,jeg kunne være drittsur på han da,men ropte ikke og sånn.D ble litt kjefting fra MIN side når samboeren min kom hjem full(han ble jaget ut like etter som oftest vis jeg ikke fikk han til sengs og at han ble i senga),samboeren min var aldri kranglete da,bare tergete.

D var endel krangling med eldstesønnen,omtrent daglig! Han hadde jo mye raseriutbrudd!

Skal ihvertfall prøve å forklare en gang til overfor b.vernet og fylkesnemnda at jeg og samboeren ikke krangler! Og vil gå på familievernkontoret fordi b.vernet ønsker det! Og vi trenger jo virkelig å prate også da..

Jeg også har perioder med depresjoner nå etter at barna flyttet.Ikke sånn at jeg må ha medisin da..Men tenker fryktelig mye på barna og hele denne saken her,får ikke sove hver natt pga dette..D er verst når d er helt stille her,når samboeren sover..Da kommer tankene mere fram!

Jeg har vondt i nakken enda,men hodepinen er i det minste borte..Bare den ikke kommer tilbake igjen! Når jeg gjesper kraftig kjenner jeg det litt på en plass på venstre side av hodet.En sene som ikke har løst seg opp mer.

Alkohol drikker jeg aldri mer! D er noen år siden sist,og da var d også sjelden,kansje 1 gang pr.år..Savner d aldri!

Gir meg aldri! Skal vinne barna tilbake!

B.vernet har sagt rett ut at uansett om samboeren min slutter og drikke eller ikke så får vi aldri barna tilbake! Og det har de vel ikke lov å si vel?? De tester han vel ut tenker jeg..Se om han holder ut..De vil jo vi skal gi opp! Men d gjør vi aldri! Jeg skal ihvertfall ha dem tilbake,med eller uten samboeren!!

Jeg vil bare si at jeg føler med dere, og håper ting ordner seg til slutt.

Er sambo ufør også? Hva er alderen deres?

Nøkkelen er finne en god advokat og følge hans råd, samtidig prøve forbedre deres situasjon.

Gjest Trollbundet

Takk! Nei da,samboeren min er ikke ufør! Han har i noen år vært plaget av angst og depresjon.Så han har ikke greid å jobbe på lenge!

Nå prøver han å finne en jobb gjennom Nav! Håper han finner en fort så han får noe å gjøre.D trenger han virkelig! Så dagene blir bedre for han!

Lurer litt på å drite oppi nakkesmertene mine og prøve og finne en liten jobb til meg selv jeg altså..Bare en liten jobb for jeg greier ikke så mye..F.eks vaskejobb,men kan jo bli hardt da og vaske et helt hus/leilighet på en dag i tillegg til at det må gjøres ting her hjemme også..

Men må nok vente med det,den skolegangen er viktigst nå,for barnas skyld!

Det er ikke enkelt når andre skal bestemme hva som er best for ens barn. Men så igjen er det ikke alltid så enkelt å se sine barns beste selv.

Håper alt løser seg til det beste for barna og dere.

jeg er nemlig selv i tankeprosessen med å overlate mitt barn midlertidig til barnevernet, for å få en sårt tiltrengt pustepause. Og å sette litt skrekken i barnet. Eller ungdommen, da. Men han er mitt barn uansett hvor gammel han blir.

Jeg tenker at vi trenger et forsterket fosterhjem for å klare å få bukt med vanskene.

Men det er ikke enkel avgjørelse. Ikke i hele tatt. Å ta den telefonen er vanskelig. Og jeg må forsikre meg om at jeg styrer dette. Jeg vil jo ikke svikte mitt barn, men samtidig ser jeg at dette går utforbakke. Vi trenger hjelp. Jeg har hatt tett samarbeid med barnevernet av fri vilje i mange år. Men alt har vært tiltak i hjemmet. Nå er jeg sliten, og trenger en annen form for hjelp. her er mindre barn som også trenger meg........

Annonse

Hei! Jeg forvillet meg inn på dette forumet ved en feil en gang, og leste da ett av de tidligere innleggene dine. Jeg har ikke barn med adhd, men har likevel vært innom her med jevne mellomrom for å se om du har skrevet en oppdatering. Har lurt sånn på hvordan det gikk med dere.

Det var trist og høre at du ble fratatt barna dine. Jeg har jo bare hørt din side av saken, men det høres jo ut som de har tynt grunnlag for å ta fra dere barna. Det var likevel godt å lese at sønnen din fikk bo hos familie, som han føler seg trygg på.

Jeg synes det høres ut som en god idè og prøve å gjøre ferdig grunnskolen. Da viser du at det er tak i deg, og at du prøver å gjøre noe med livet og tilværelsen din. Går du i noen form for terapi selv? Jeg tenker at kanskje det kunne være godt for deg og ha noen å snakke med. Kanskje du kunne få litt innsikt i hvordan personligheten din er, og evt hva som kan forandres for at du bedre kan ta vare på barna dine selv?

Jeg håper uansett utfall av rettsakene at dere får en bra framtid, både du og barna dine. Lykke til!

Jeg vil bare gi et lite råd som jeg glemte å få med. Husk at de endringene dere gjør for at barna skal få komme tilbake må være varige. Mannen din må fortsette å ta antabus hver dag. Du må gjennomføre skolen selv om de kommer tilbake osv. Dere må ikke tenke at dere gjøre det for å vise barnevernet at dere kan, dere må gjøre det fordi det er til det beste for dere og barna deres!

Igjen, ønsker dere alt det beste!

Gjest Trollbundet

Hei ventejenta:).Nei,jeg går ikke i noen terapi selv! Gikk litt hos psykiatrisk sykepleier selv,men ikke mye nei.Jeg likte henne ikke i d hele tatt! Snakket helt vanlig til henne,viste henne ikke at jeg ikke likte henne altså! Hun virker så rar..Et eksempel,en gang skulle jeg til øyelege med datteren min (som nå er 4),jeg sa til henne at jeg håper hun har arvet synet til faren! "Å bruke han briller han da?" Spør hun."Nei,hallo,jeg bruker linser" sa jeg.Jeg trodde hun viste jeg brukte linser.Men selv om hun ikke visste d så er det jo helt bak mål at hun skulle si d slik da! Hva tror hun om meg??? Tror hun jeg ønsker min datter skal bruke briller??? Heldigvis var synet bra!

Engang før datteren min begynte i b.hagen sa hun at vi kunne jo ta henne med oss på lekeplassen og være der den timen hun skulle prate med meg! Greit nok det,men hun snakket jo ikke i det hele tatt med meg da! Jeg snakket til henne,men hun svarte ikke! Jeg følte meg usynlig! Skulle jo liksom ha samtale med henne..

Tenkte jeg og sambo skulle gå på familievernkontoret,men har glemt helt å ringt! Men må huske d i morgen!

Ja,selvfølgelig skal vi fortsette med alt etter at ungene evnt.har flyttet hjem igjen:).Sambo vet selv han må fortsette med antabusten.Vis han skulle finne på å sprekke etter ungene har flyttet hjem så er d jo påenigjen jo! Da mister vi dem igjen! Og d vet han! Kan ikke begynne å drikke etter ungene etter voksen engang! Da blir d jo slik at de ikke vil ha noe med faren sin og gjøre mer..ingen vil vel ha en fyllik til far! Og han kan jo også få barnebarn og da mister han også kontakten med dem! Og alt dette vet han! Og vet du,for første gang så stoler jeg på han:).Jeg ser hvor han sliter! Og selv om b.vernet har slengt i fjeset på han at uansett om han slutter og drikke eller ikke så får vi aldri barna hjem igjen! Selv om de har slengt dette i fjeset på han,så holder han likevel ut:).Helt utrolig! D er 4 mnd siden de sa det! Var på sykehuset når jeg hadde fått lillegutt!

Og jeg har absolutt tenkt å gå ferdig undervisningen selv om vi vinner saken:).Jeg begynte fredagen:).Blir bare matte jeg tar opp igjen! Det er der jeg har mest problemer i! Gamle bøker,men har startet med gamle 3 klasseboka,som nå er 4! Men kommer til å bli fort ferdig med den,mye enkelt der:).Gjør ikke d jeg får til,d ble jeg enig med læreren om:).Ingen vits i det!

hi

Mens jeg leste historien , tårne mine rant, lykke til jeg ønsker fra min hjerte at du vinner rettsaken og får barna dine hjem. Du virker en sterk person. stå på

Gjest Trollbundet

Tusen takk!

I dag var jeg og samboeren min på bowling:).Jeg har vært der 1 gang før,men d er mange år siden nå! Sambo var d første gangen for i dag!

Det var ganske morsomt! Er ikke så veldig flink enda noen av oss,men øvelse gjør mester! Dette her må vi bare gjøre ofte altså! Første gangen vi virkelig har hatt d morsomt sammen siden barna flyttet..Det eneste vi har gjort ellers er å gå turer og dra på kafe`ofte! Må komme oss ut,kan ikke sitte hjemme og tenke..

Det jeg har tenkt å gjøre nå er å ta utskriften (fikk utskrift av resultatet) og ta kopier og ta med til fylkesnemnda om tirsdagen! Da blir d bevis både for at jeg IKKE har sosial angst,og at vi kommer oss ut blant folk og så er d jo et lite bevis for at sambo er i bedre form! Hadde han vært så syk som b.vernet tror han er enda,og slik han var før,for ca 8 mnd siden(altså før rettsaken i sommer-kansje før 8 mnd siden også)hadde han ALDRI greid å dra på bowling! Og ihvertfall ikke spille!

Kunne jo vist kvitteringer på alle kafe`besøkene også da,og de kveldene vi drar ut og spiser en god middag,men det hadde blitt sååå mange kvitteringer! Håper jeg slipper det!

Anonym 23.17 : Jeg er ikke såå sterk altså! Men jeg er fryktelig sta! Jeg SKAL greie dette her!!! Dette er et hellig løfte jeg har gitt meg selv!

Jeg gir meg ALDRI!

Dere skulle sett meg om kveldene/nettene når jeg legger meg..Stuptrett men får ikke sove..Ligger bare og tenker,tenker på rettsaken og hva jeg skal si..Kan ligge slik i en evighet!

Må nå må jeg prøve å få lagt meg! Håper ikke dette blir en slik natt! Må på voksenundervisningen i morgen ca klokka 9-halv 10!

Da skal jeg høre med læreren om han kan være så snill og skrive en lapp der det står at jeg har begynt der og skal repetere matten fra de siste årene av barneskolen,det jeg har problemer med! Da får jeg bevist det også..Det blir ikke trodd uten bevis..:(

Annonse

Gjest Trollbundet

I dag var jeg på folkeundervisningen igjen:).Og der traff jeg en dame som er i samme stuasjon som meg,bare at hun fikk beholde ungen hun fikk 2 år etter hun mistet de andre! Og det var så godt å få snakke med noen som VIRKELIG forstår meg! Vi fikk veldig god kontakt! Skravlet så mye,skulle tro vi hadde kjent hverandre i mange år! Det var også fælt å høre hvordan b.vernet har behandlet andre også! Hvordan de går fram! Ikke vil de hjelpe henne og finne en leilighet mere sentralt heller..Hun bor nå på en plass der det er ingen fritidsaktiviteter,og hun har jo en unge hjemme da som skulle begynt på noe snart..b.vernet påstår at d ikke er deres jobb å finne leilighet til folk.Men jeg har hørt d motsatte! Og de påstår jo at de tenker på barnas beste!

Jeg fikk også læreren til å skrive noen linjer om at jeg hadde begynt der og skulle forbedre matten!

Begynner også på helsestudio i kveld:).

Gruer meg veldig til rettsaken i morgen! Skal være hos advokaten klokka 9 og så begynner rettsaken klokka 10!

Gjest Trollbundet

Da er den første rettsaksdagen over! Jeg og samboeren min slapp å snakke i dag! Det må vi nok gjøre i morgen.."Grøss".Men må få ut ALT! Nervepirrende!!!

Dere skulle hørt alt b.vernet og advokaten deres sier! En av de tingene jeg reagerte på : En av b.vernsdamene var med en gang datteren vår på 4 og lillegutten min var her hjemme på samvær! Fosterforeldrene til gutten var også her! Hun b.vernsdamen nevnte under rettsaken i dag at d var veldig kaldt hos oss den dagen! Og jeg som er ganske frysen av meg syntes ikke d var noe kaldt her i d hele tatt! Det er faktisk mye kaldere hjemme hos lillegutten! Det er kaldt omtrent hver gang vi har vært der,d synes både jeg og sambo! Jeg fikk et bilde på mail nå nettopp en dag av lillegutten,fostermoren hadde sendt! Og på det bildet så han blåfrossen ut! Hadde sånn blåflekkete hud både på hendene og i pannen,sånn man kan få vis d er kaldt i rommet! D reagerte jeg på med en gang jeg så bildet! Han lå på stellebordet på d bildet!

Og på det samværet skulle Jonas stelle seg da..Og jeg gikk ned og hentet litt vann for å vaske han! Da jeg kom opp skulle jeg til å legge en håndduk på spisebordet her,men da sa fostermoren at vi skulle heller legge han på et stelleunderlag på gulvet! Så jeg la han ned,dumme meg! Tør faen ikke gjøre noe slik JEG ville gjort når b.vernet er der!! Hun mente vi skulle gjøre dette så datteren min skulle få hjelpe til å stelle! Greit nok d,men hun kunne stått på en stol!

Og i retten i dag så sa b.vernsdamen at JEG hadde lagt barnet på gulvet foran verandadøren! Det trekker ikke fra verandadøren,bare så d er sagt! Så den trengte hun ikke nevne heller!

B.vernet mener vi må ha tilsyn,og så følger dem ikke med!!! LYVER og sier d var jeg og så var d fostermoren som sa han skulle ligge der! Jeg blir så irritert på disse helsinkes folkene!

Jeg hvisket dette til advokaten vår når hun fortalte dette,og jeg hvisket kansje litt for høyt for jeg tror d var en fra fylkesnemnda som hørte det,han så på meg når jeg hvisket det! Vi satt rett ved siden av fylkesnemnda så de kunne vel ikke unngå å høre!

Blir ihvertfall spennende i morgen når vi skal få snakke! Jeg er veldig nervøs,men må bare få fram alt!

Nå sitter jeg her og gråter en skvett på vegne av deg og barna dine. For en håpløs situasjon dere har havnet i. Jeg håper alt ordner seg til det beste for dere alle. Pass på deg selv oppe i alt dette også da, du har jo vært under et voldsomt press i lang tid. Lykke til!

veldig trist lesning dette her...syns synd i både dere foreldre og barna deres, på ulike måter..

måtte det bare ordne seg til det beste for alle..men det kan jo bli vanskelig...syns det er så trist å høre foreldre som må kjempe for barna sin. prøver å sette meg selv i samme situasjon, men det er vanskelig..

dere må bare stå på, så håper vi på den rette avgjørelsen:)

Hjelpe og trøste! Du er jo helt ute, og fremstår som tilbakestående...

Tror nok barnevernet har gjort det rette og at dere neppe får ungene igjen. Synd for dere og bra for dem.

Gjest Trollbundet

Hæ??? Fremstår som tilbakestående??? Hvordan kan du si noe sånt???Skulle jeg virkelig få noe pes pga at jeg skulle skrive et slikt innlegg til...Jeg vet jo at flere har lurt på hvordan d går med oss,d var jo derfor jeg skrev dette innlegget! Herregud!

Du kan ALDRI forestille deg hvordan b.vernet har behandlet oss og ungene!!!

I dag da,for eksempel..Jeg,faren min og samboeren hans var på møte på b.vernskontoret i dag! Og de hadde funnet et nytt fosterhjem til eldstesønnen min! Han har nå bodd midlertidig hos dem siden i sommer da de hadde tenkt å sende han til fremmede folk! Holdt på å vente til det skulle bli avklart om han kunne fortsette å bo hos dem!

Sønnen min har forandret seg MYE til det bedre! Og positive tilbakemeldinger fra skolen! Det går rette veien for han!

Og b.vernet har ikke hatt noen møter med faren min og dama i det hele tatt siden han flyttet dit,de har ikke undersøkt om han har det bra der! Og det er de PLIKTIG til å gjøre! De ble veldig rar kan man si når faren min nevnte det i dag,de ble helt stille!

Sønnen min hadde ikke hatt noe godt av å flytte til noen fremmede nå! Slik han er som person,veldig følsom,og takler ikke store forandringene! Han hadde ikke hatt det så godt med seg selv,blitt veldig deprimert! Vi er veldig bekymret for han!

Han ligger ofte våken utover kvelden,får ikke sove..Ligger og tenker..Han er veldig redd for å måtte flytte til noen fremmede folk har han sagt til faren min.

Men heldigvis så har b.vernet kommet til den konklusjonen nå at de skal snakke mer sammen og prøve å finne på noe annet,se om han kan bo der likevel! Håper virkelig det!

Er veldig redd for han! Vil ikke at de skal ødelegge livet for sønnen min!

Så du anonym kan ikke sitte der og skrive slikt når du ikke aner hvordan dette er for oss! Du aner ikke!

Vær evig glad du for at du har barn!!

Ikke bry deg om dem som føler seg bedre av å slenge dritt her pÅ DIB.

Hvordan gikk med rettsaken sist? Var den 12? Håper det gikk bra. Klem

Helt alvorlig; jeg selv har problemer med tenåringen(16 år) i huset her, og har selv bedt barnevernet om mer hjelp. Jeg selv ser at dette ikke går lenger, og ber om plassering. Og det går den veien her. Ikke fordi JEG virkelig ønsker dette, men fordi jeg ser det går galt om ungen fortsatt bor hjemme. Det går galt for UNGEN, ikke meg...... Jeg har ikke mer kunnskap igjen, og ikke mer makt igjen. Nå må andre og profesjonelle ta over. Det er nå det beste. Jeg er ikke ressurssvak, og har MYE kunnskap og utdannelse. Men ikke nok slik det nå er.... Jeg er nemlig mamma'n, og det gjør at følelser styrer mange valg og handlinger. Og det er faktisk ikke alltid det beste.....

Og bare det du sier om at det nå går bedre med ham; SER du ikke i hele tatt at dere har problemer i hjemmet????? Det er ikke nok å starte på skole for deg, antabus for mannen og slike ting. Det er DINE evner som FORELDER du skal se på. Ikke utdannelse og status i samfunnet, for det teller ikke her. Det er helt annen og mer medfødt evne som teller her..... Jeg VET dette, så det er ikke noe jeg bare tipper meg til. En trenger ikke pedagogikk eller psykologi. En trenger medfødte EVNER og samarbeidspartnere og ekstra ressurser. Tro ikke det går bra bare du kontrollerer ting. Tenk heller at du er en god mor om du søker hjelp tidsnok. FØR det går galt med alt.

Jeg klarer ikke forstå at du ikke ser det selv, og at gutten har det bedre utenfor hjemmet. Hvorfor kjemper du så hardt for å få ham hjem? Hva godt gjør det gutten? Forstår det med at du føler det nå er best at han er der han nå er. Men TENK deg virkelig om her. Alvorlig talt, fra en mor som sliter og ser dette selv, til en mor som kanskje trenger å se det...... DETTE HANDLER IKKE LENGER OM DEG, DET HANDLER OM DITT BARNS FREMTID OG VOKSENLIV!!! Begynn med å gå i deg selv.

Jeg er der, så dette må du ikke finne på å kommentere som om at jeg er en som hetser deg eller snakker negativt om/til deg!!! Det finner jeg meg ikke i!!! Se på dere, se på hva dere har for en hverdag. Detaljer. Og tenk HELE tiden mens du ser på dere selv ; HVA er VIRKELIG best for BARNET?????? Glem deg selv i denne tankerekken. Be heller om hjelp til å se denne tankerekken fra barnets side, og fra barnets fremtid.

Beklager om jeg virker sint, men jeg er midt oppi dette. Så jeg er IKKE blid og glad for tiden. Men her er det uten rettssaker, fordi jeg selv ser det. Og dermed får beholde foreldreansvaret..... Bit i deg det du kjenner på. Det handler dessverre ikke lenger om deg i hele tatt....... Jeg biter for harde livet selv. For jeg ser....... Og jeg vet bare så alt for godt. Skulle gjerne vært uten den kunnskapen her......

Gjest Trollbundet

Hei Anonym 2301 klokka 0000: Nei,jeg ser ikke på innlegget ditt som hets,ikke i det hele tatt!

Det som har vært problemet mitt ang eldstegutten er at jeg ikke har oppdratt han på rett måte,jeg har rett og slett vært for "mild"mot han! Jeg har jo vært streng,men ikke for streng! Min far og dama hans har mer "bein i nesen",de sette alt hardt mot hardt,vis du skjønner hva jeg mener..

Det er det at jeg VIRKELIG ØNSKER å greie det selv!

Han gikk i en periode på Bup med psykolog før rettsaken i sommer! Og alt begynte å bli bedre i fjor vår! Sønnen min ville til og med finne på ting sammen med oss,noe han IKKE ville før! Han hadde også sagt til psykologen at ting var blitt bedre hjemme,det sa psykologen i rettsaken i sommer! Psykologen var veldig positiv til at sønnen min skulle fortsette å bo hjemme,at han ikke hadde godt av å flytte!

Men det ble dessverre ikke hørt..Kan vel ha noe med alkohol å gjøre! Det forstår jeg godt..Skammer meg så UTROLIG mye for at jeg ikke kastet ut den mannen for lenge siden,den tiden han drakk! Jeg har det helt jævlig med meg selv nå,det er INGEN som kan forstår hvor jeg sliter nå med samvittigheten min..:(( Jeg satte samboeren min først,før barna..:( Jeg innser det mer enn noen kan forstå..:(

Men nå er det INGENTING som skal til for at jeg skal kaste han ut! Håper virkelig at jeg en dag skal bli trodd!

Som sagt så var jeg altfor lite streng mot sønnen min! Det er jo noen barn som er vanskeligere enn andre..

Og så er det jo dette med skolen da..Jeg hjalp han så godt jeg kunne med leksene,men det var ikke godt nok! Og jeg ønsker virkelig å få tilbake barna..:(

Man vet aldri,det kan godt hende jeg en dag godtar at eldstesønnen min ikke flytter hjem igjen,jeg har faktisk begynt å tenkt tanken! Men da må han i såfall få bo hos familie! Hos min far og dama..ALDRI hos noen fremmede! Og at jeg da må få se han så mye jeg vil,og så mye HAN vil! Og at han da får overnatte..B.vernet kan jo bare enkelt stikke opp og sjekke om samboeren min har tatt antabusten! Det går jo raskt å sjekke slikt! Jeg kommer ALDRI til å godta at han bor hos fremmede! ALDRI! Det har han ikke godt av! Han som person! Han tåler ikke så store forandringer! Som sagt skulle heldigvis b.vernet snakke om det en gang til! Og går ikke det vil faren min og dama ta opp sak mot b.vernet! Og da er jeg helt sikker på at faren min og dama vinner! For b.vernet gjør MYE feil! Tenker seg ikke om!

Så er det dette med de andre barna da! Har ikke hatt noen problemer med jenta,ikke i det hele tatt! Oppdrar henne helt perfekt! Hun er noe for seg selv,det sier til og med b.vernet!

Og jeg VET jeg greier å ta meg av babyen også!

Jeg tenker virkelig,må ikke tro noe annet! Er ikke dum som flere her tror..! Kjemper mye med å forsvare meg selv,MYE løgner og overdrivelser som kommer frem..:(

Blir rettsak IGJEN tirsdag og onsdag..Da er det om samværet! De mer det blir slitsomt for oss,men det er det IKKE! Det er nok b.vernet det er slitsom for! Tro meg! Når de er så dum at vi må ha tilsyn må de bare tåle det! Skal IKKE gi oss! Selv om det føles veldig tungt og håpløst ut når jeg leser alt de skriver..Alle løgnene og overdrivelsene de skriver..:( Da føler jeg at vi taper UANSETT! Men jeg prøver å bevise at de tar feil!

Gjest Trollbundet

Anonym 21.1 klokka 20.36 :Håper det gikk bra! Jeg følte meg ihvertfall mye bedre enn jeg har vært før,smånervøs helt i starten,men gikk ganske fort over! Fikk fram MYE! Hadde forberedt meg ganske godt! Hadde også med meg masse bevis! Den advokaten til b.vernet kan irritere på seg en gråstein! Slik som han hogget på meg! Skulle vel prøve å få meg sint,men det greide han ikke! Ble irritert ja,ikke noe rart,men ikke sint nei! Greide fint å svare for meg!

Håper resultatet blir bra nå da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...