Gå til innhold

bayen vil ikke sovne uten puppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 8mnd som absolutt ikke vil sovne uten puppen..

Vi har prøvd alt, vi går rundt med ham men vi vugger rolig i et rom med tempet belysning, vi har prøvd å legg ham i sengen sin med smokken, men han bare skriker. Jeg prøver å ikke plukke ham opp for tidlig, men når han ikke stopper uansett hva så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Syns det er på tide å venne ham av med puppen. (bare for å nevne det så for han mme og ikke pupp som mat. puppen er bare til kos) Noen som har noen gode råd? er virkelig desperat nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei lottiebell.

Sånn var det med tulla mi også, nektet plent å sove uten puppekos på kvelden.

Det er jo mange måter å gjøre dette på men jeg kan jo fortelle om hva jeg gjorde og som har funket veldig bra for oss :)

Begynte å innføre veldig strenge rutiner på kvelden, - kveldstell, litt kos hvor vi hører på vuggesanger og synger med, så er det grøt og tilslutt fikk hun siste flaska for kvelden inne på mørkt soverom ( kun nattlys på )

La henne i sengen, og tok hene opp og holdt henne om hun begynte å gråte. Holdt henne da godt inntil kroppen og snakket ikke med henne bare sa rolig shhhhh og vugget rolig. la henne ned i sengen når hun hadde roet seg og nesten sov igjen. den første kvelden var det 2 timer med skrik og opp og ned av senga, neste kveld var 1 1/2 time så en time og tilslutt ingenting. nå bare legger jeg henne i senga og hun sovner der alene. må selfølgelig inn og trøste i ny og ne men som oftest går det knirkefritt.Det vil nok bli noen tøffe dager med litt skrik men det er så verdt det når man endelig ser gullungen sove alene :)

lykke til:)

Skrevet

tusen takk for tipset:) skal prøve dette i kveld å se om det funker på min lille gutt også. *håpehåpe*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...