Lottiebell Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har en sønn på 8mnd som absolutt ikke vil sovne uten puppen.. Vi har prøvd alt, vi går rundt med ham men vi vugger rolig i et rom med tempet belysning, vi har prøvd å legg ham i sengen sin med smokken, men han bare skriker. Jeg prøver å ikke plukke ham opp for tidlig, men når han ikke stopper uansett hva så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Syns det er på tide å venne ham av med puppen. (bare for å nevne det så for han mme og ikke pupp som mat. puppen er bare til kos) Noen som har noen gode råd? er virkelig desperat nå..
alenemed1. ♥ Skrevet 3. januar 2010 #2 Skrevet 3. januar 2010 hei lottiebell. Sånn var det med tulla mi også, nektet plent å sove uten puppekos på kvelden. Det er jo mange måter å gjøre dette på men jeg kan jo fortelle om hva jeg gjorde og som har funket veldig bra for oss Begynte å innføre veldig strenge rutiner på kvelden, - kveldstell, litt kos hvor vi hører på vuggesanger og synger med, så er det grøt og tilslutt fikk hun siste flaska for kvelden inne på mørkt soverom ( kun nattlys på ) La henne i sengen, og tok hene opp og holdt henne om hun begynte å gråte. Holdt henne da godt inntil kroppen og snakket ikke med henne bare sa rolig shhhhh og vugget rolig. la henne ned i sengen når hun hadde roet seg og nesten sov igjen. den første kvelden var det 2 timer med skrik og opp og ned av senga, neste kveld var 1 1/2 time så en time og tilslutt ingenting. nå bare legger jeg henne i senga og hun sovner der alene. må selfølgelig inn og trøste i ny og ne men som oftest går det knirkefritt.Det vil nok bli noen tøffe dager med litt skrik men det er så verdt det når man endelig ser gullungen sove alene lykke til:)
Lottiebell Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2010 tusen takk for tipset:) skal prøve dette i kveld å se om det funker på min lille gutt også. *håpehåpe*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå