Gå til innhold

reinskinn.. kjøpte et til å ha på gulvet til pappa til jul men det røyter helt forferdelig,må støvsuge 2 ganger om dagen om man ikke vil ha hårete sokker.. reklamasjon eller bare å kaste?? glad for svar :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har også vært borti noen reinskinn som røyter noe helt enormt!!!! Men også de som ikke røyter noe.. Kan nok ikke gi deg noe sikkert svar, men jeg tror jeg hadde spurt der jeg kjøpte det fra om det evnt var noe å gjøre med det, hvis jeg ikke fikk bytta =)

Skrevet

Heisan.

Reinskinn selges i både behandlet (mykt skinn, garvet, røyter ikke) og ubehandlet stand (stivere skinn som røyter, beregnet for utendørs bruk). Dersom du har kjøpt skinnet i en butikk, synes jeg du burde få byttet dette til et skinn som er behandlet (for ditt høres ut til å være ubehandlet). Har de bare samme type skinn som det du har, synes jeg faktisk at du skal kreve pengene tilbake. Dårlig gjort å selge deg et skinn som kun kan benyttes ute dersom de ikke opplyser om dette.

Vi kjøper skinn direkte fra samiske familier som har rein på sommerbeite her vi bor. Her betaler vi fra ca 250,- og oppover for ubehandlede skinn, og fra ca 400,- og oppover for behandlede skinn (avhenger av størrelse og kvalitet).

Får du ikke byttet skinnet/ får du ikke pengene tilbake, så ikke kast skinnet. Er ypperlig å ha med på tur, som sitteunderlag, underlag i lavvo o.l. Husk bare å henge det til tørk etter bruk, hvis ikke blir det surt.

Lykke til!

Skrevet

Flott svar!! :) Skulle akkurat til å skrive at et slikt skinn som hun har er ikke beregnet på å ligge på gulvet, det bruker du som sitteunderlag f.eks, men du har jo tatt for deg alt her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...