Litt for mye Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Må ha en skikklig stram inn periode nå og stramme inn/gå ned på tre uker. Skal på ferie og vil se best mulig ut. Forslag til super tiltak??? Jada vet jeg skulle startet mye tidligere og at det ikke er anbefalt å gå ned for mye pr.uke ellers kommer det på igjen.
erteposen + 4 Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 0,5 kg er i alle fall mulig, mer enn det er jo ofte bare vann. 1200 kalorier med masse grønt, lite raske karbohydrater og magre proteiner gjør susen.
Zitro Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Du klarer fint 2 kg i uka med trening og sunt kosthold. Spes hvis du har hatt en dårlig kosthold og inaktivt liv fra før. Men hvis du fra før lever sunt og trenger regelmessig blir det tyngre...
Zitro Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Forslag for kortsiktig løsning er spinning, spinning og atter spinning. Lev på grønne grønnsaker/salat og rent kjøtt.
Litt for mye Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2010 Er ikke super aktiv til vanlig,men kan fint gå lange raske turer og trå til på studio når jeg får ånden over meg. Nå har jeg dessverre ikke noe medlemskap på noe senter lenger pga passivt medlemskap over lengre tid. Hva bør jeg spise feks til frokost hvis jeg skal kutte ut brød/knekkebrød Synes smothie smaker veldig godt,men blir veldig fort sulten igjen. Kan jeg spise fukt feks 2-3 frukt pr dag.Eller bør det også unngås nå i denne super strenge tiden.....he,he litt tullete. Det skal sies at selv med noen kg for mye så har jeg gått ned i vekt mange ganger før med sunt kosthold,trening små posjoner osv. Så jeg vet endel om kosthold er bare ikke så god til å følge det hele tiden. Faller tilbake til gamle synder. Det er bikinitid om 3 uker og magen er et sørgelig syn,både kvapsete og strekkmerker.
erteposen + 4 Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 5 om dagen, men de fleste av dem grønnsaker. Du kan spise 2-3 gulrøtter for et eple, rent kalorimessig. 1,5 dl juice er en frukt, det er let å glemme. Kokt egg, kylling, cottage cheese, bær, yoghurt naturell evnt. 0,5% til dessert, dampa grønnsaker, havregrynd (35 g er et måltid) med skumma melk m.m er din beste venn. Spiser du nok protein blir du ikke sulten, sukker, karbohydrater av den raske sorten, feite meiereprodukter osv. er kjipe:) Velger du et svært grovt brød, t.d polarbrød extreme kan du spise 1 til frukost og lunch, og to knekkebrød til kvelds.
Ugl@ Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Ta en rensekur og kombiner det med å spise kun frukt og grønnsaker minus rot grønnsaker og banan, kombinert med fisk og kylling/kalkun, ingen ris, pasta, poteter eller brød produkter, og absolutt ikke noe sukker. Helst mest mulig rå grønnsaker/ salater.
Litt for mye Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2010 Takk for svar! Glad i både grønnsaker og frukt og spiser bare yoghurt 0,1% hvis jeg spiser yoghurt og skummet melk. Drikker veldig sjelden juice. Jeg er bare så altfor glad i søtsaker. Vel nytt år som krever knall start ; )
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #9 Skrevet 2. januar 2010 Lavkarbo og litt bevegelse kan du ta kansje 5 kg på de 3 ukene.
Litt for mye Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. januar 2010 Banan visste jeg,men hvorfor ikke rotgrønnsaker???
erteposen + 4 Skrevet 2. januar 2010 #11 Skrevet 2. januar 2010 Det er min svakhet også:/ Jeg må ned et par kg etter en feit adventstid, og få trilleturer.
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #12 Skrevet 2. januar 2010 alt som er gult eller rødt av frukt og grønnsaker gir raskere blodsukkerstigning enn det som er grønt. Og det som vokser under jorda har mere stivelse enn det som vokser over jorda. Så vet ikke om konklusjonen er å spise grønne ting som henger he he...
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #13 Skrevet 2. januar 2010 Jeg spiser MYE kjøtt og fett, grønnsaker blir det så som så med. Hovedernæringen min er kjøtt, fett og havre.
Ugl@ Skrevet 2. januar 2010 #14 Skrevet 2. januar 2010 Mye karbohydrater i, og skal man ned så er det gunstig å spise lavkarbo, men samtidig må man få i seg nok proteiner og litt fett, så skal man slanke seg så bør mar helst gå i ketose heller. Siden du vil ned endel på kort tid så anbefaler jeg deg å ta en ketolyse-kur som mange kaller det. Da kutter du ned karbohydratet til et absolutt minimum, ca 30g om dagen tror jeg det er, og det er lite. Spis så mye kjøtt, fett, egg osv som du vil, men velg aller helst sunt fett og kjøtt, som fisk, fugl, flerumetta fett ol. For å sjekke om du er i ketose så får du kjøpt stiks på apoteket, disse viser om du skiller ut ketoner i urinen, dette er ikke farlig for de med normal sunn helse som ikke er gravide vel og merke. Har du en eller annen sykdom så skal du snakke med legen din, diabetikere skal IKKE gå på denne type kurer. Når du er i ketose så forbrenner du faktisk fettet og holder blodsukker stabilt pga dette. Men du sulter deg ikke siden du tilfører kroppen næring i form at fett og proteiner, samt vitaminer og mineraler. google ketolyse så kommer det opp mye informasjon.
Litt for mye Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 2. januar 2010 Går du ned på det? Hører jo at hvis man bare kutter ut karbo så kan man spise fett. Det er sukker (stivelse) som er fienden ikke fettet.
Ugl@ Skrevet 2. januar 2010 #16 Skrevet 2. januar 2010 Jeg understreker, skal man lykkes helt så må man holde seg til dietten her, og ikke jukse, for det skal lite til for at man ødelegger ketolysen. Og den er nøkkelen til å forbrenne fettet man vil bli kvitt på raskets og beste måte, men man skal IKKE sulte seg på noen måte, skal skal spise seg god og mett, på riktig måte.
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #17 Skrevet 2. januar 2010 Er det ikke noe med kaliumtilskudd når man går ketolyse? Har hørt noe, men vet ikke nok om det til å kunne uttale meg. Og man trenger rødt kjøtt også i løpet av uken. Minimun 300 gram.
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #18 Skrevet 2. januar 2010 når jeg skal ned i vekt spiser jeg ikke havre da. Men fritt fram med fett og kjøtt, samt litt grønnsaker. Spiser mye tine smør. Og kolestrolet er faktisk blitt bedre i det siste:-) Bruker også brun langkornet ris (helsekost) innimellom, men jeg popper den i stekepanna før jeg koker den for å endre opptaket, slik av det blir saktere blodsukkerstigning. Men akkurat nå spiser jeg havre fordi jeg ikke trenger å gå ned i vekt. Men sukker, poteterm hvit ris, alt annet av mel og juice og sånt ligger jeg unna. Får mere energi med denne type mat, og føler meg mer "med" om en kan si det sånn. Prøver jeg nå å spise som "alle andre" føler jeg at jeg fyller kroppen med søppel etter et par dager. Jeg spsier MYE fett, og vekta går jevnt og trutt nedover. Les litt i mat og helse, de har også nettsider matoghelse.no. Der skriver de mye om denne kostholdsformen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå