Hurra <3 Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Er gravid for første gang og prøver å finne fram i denne jungelen av utstyr Har lyst på en gyngevugge til å bruke på soverommet, men gjerne også i andre rom og på reise. Vurderer disse: 1) Purnatur: http://www.tecsor.no/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=29&products_ id=163&zenid=f97f546173a2c51321a83208dc722b68 -mye fordi at den virker så grei å ha med seg på reise og overnattingsbesøk. Noen som vet om den er solid nok eller for "enkel/ simpel"? Andre fordeler/ ulemper ved den? 2)Byssanlull: http://www.kidscompany.no/ Fordeler/ ulemper med denne? Her er en jo avhengig av takoppheng så den er vel ikke noe å ha med seg på reise.. 3)Leandervuggen: http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=fronten d.show&func_id=11206&template=product_info&open=15 Noen som har fordeler/ ulemper med denne ifht de to overnevnte? 4)BabyBay grindseng: http://www.kidscompany.no/ Denne må vel være ideel ifht amming og det at både mor og barn slipper å "stå opp" ila natten. Men denne kan jo ikke gynge/ vugge. Vurderer å kjøpe denne i tillegg til en gyngevugge, men er redd det blir "smør på flesk" og at jeg kun ender opp med å bruke en av delene. Så derfor håper jeg noen har prøvd begge deler og kan anbefale meg noe! Håper på at noen vil dele sine erfaringer med meg ang disse produktene! Venter i spenning!
Minesmå:)+en til! Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har vært kjempefornøyd med Leandervugga vår. Felte en liten tåre da jeg måtte legge den vekk. Lillebror elsket å sove i den Syns også den ser veldig fin ut. Ser ingen ulemper med den jeg! Fordelen med den er at den kan svinges alle veier, ikke bare til sidene:) Jeg har ikke erfaring med de andre produktene. Lykke til!
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Leandervugga!!! Vi bruker den nå, fantastisk vugge. som hun over sier, fordel at den kan svinges alle sider, ikke bare frem og tilbake. Og veldig lekker i designen. Enkel og flytte fra rom til rom, bare kjøpe flere kroker og henge den opp med (vi bruker ikke stativet, synes det var mer praktisk å henge den rett i take). På reise er den vel ikke så genial, men hvorfor ikke bare bruke bagen til vogna? Det gjorde vi i ferien.
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 3. januar 2010 #4 Skrevet 3. januar 2010 Har aldri prøvd hengevogge (sjølv om eg har sikla etter det i begge svangerskap). Såg på sånn "ammeseng" men nekta å betale over 2000 kroner. Det vi gjorde var å flytte senga vår så den stod 50 cm frå veggen, vi kjøpte ei hylle på IKEA (trådhylle i serien Antonius, meiner den er 50x79 cm - nett passe) og skrudde den fast både i senga og i veggen. Kjøpte babymadrass på IKEA og skar den til så den var passe stor. Monterte hylla slik at den (med madrass) blei like høg som toppen av madrassa mi. Hylla var heilt oppe ved hovudet mitt, så det var vegg i hovudenden + eine sida, senga vår på andre sida, og då babyen begynte å bevege litt på seg sette vi ein stol framfor fotenden på hylla. Denne løysinga kosta ca 1/10 av ammesenga og så vidt eg kan skjøne gjorde den akkurat same nytten. Om vi skal ha fleire barn kjem eg til å ta same senga i bruk (berre med ny madrass, er det ikkje det som er regelen?) og ev. skru opp ein slags "sengehest" ved fotenden så eg slepp å ha ein stol ståande framfor. Heilt fantastisk å sleppe å stå opp for å amme, og deilig å kunne berre skyve babyen ut i senga si igjen etter amming. Ingen frykt for at det skulle bli for tett eller varmt, babyen låg jo i si eiga seng, med eiga dyne. Kjempeherlig konsept! Ikkje alle babyar treng å bli gynga når dei skal sove.
ღBellღ&gulletღ Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Nå har ikke jeg hatt leandervugga. Vi hadde en vanlig vugge som barnet lå i i stua. Men ved femmånders alder måtte vi lage støtte under for da bevegde ungen seg slik at han skvatt og våknet fordi han lå mest til den ene siden. De eldgammle vuggene hadde meiene andre veien så du tippet ikke sånn men du fikk vuggeeffekten, slik høres jo leandervugga fin ut. Skal dere kjøpe seng anbefaler jeg en hvor du kan senke den ene siden, og som har tre posisjoner for bunnen. Da sparer du ryggen mye. Amanda heter vår, den får du kjøpt på finn.no. Vi kjøpte ny madrass, selv om det fulgte med en.
Hurra <3 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2010 Tusen takk for svarene deres! Jeg bare MÅ ha en gyngevugge, men jeg er veldig i tvil om vi bør ha en seng i tillegg.. Leandervuggen høres veldig bra ut, skulle ønske noen med erfaringer med de to andre typene også gir en lyd!
Gjest Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Vi har brukt Leandervugge til begge våre, og har vært utrolig fornøyd.
Hurra <3 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2010 Men bruker dere Leandervuggen til soving både på natt og dag?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 For å gjøre forvirringen total så vil jeg anbefale den indiske babyvuggen. Jeg bruker den til lillemor nå og hun sover så godt, skal snart pakke den bort og synes det er litt trist. Den roterer ved den minste bevegelse og sender baby i drømmeland igjen. I tillegg har den myk bunn så de ligger som i magen litt lengre. http://www.laidback.no/babyvugger-hengestoler/den-indiske-babyvuggen
hundemamma ♥ Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Jeg hadde Leandervugge som kun ble brukt 4-5 ganger. Vesla likte ikke ligge i den så det er nok veldig individuelt. Bortsett fra dette er det en veldig pen seng men dersom dere velger denne, ville jeg hatt både stativet og mulighet til å henge den fra taket. Stengene i stativet er ikke lange nok etter min mening så vuggen henger mer fritt fra taket. Jeg hadde også en klassisk arvevugge på stativ med himmel i engelskeblonder og tilbehør OG en vanlig babyseng fra Barnas Hus. Ingen av delene ble brukt. Hun sov kun ved siden av meg. Fikk henne ikke til å ligge noe annet sted prøvde gang på gang i det uendelige virket det som. Jeg hadde også en Dry Kid ammemadrass som funket veldig bra og dersom det blir flere barn (noe som aldeles ikke er planen) skal det kjøpes en sånn ammeseng til å henge på min side av sengen, GARANTERT. Altså, en ammeseng og en fritthengende vugge fra taket hadde vært mitt valg.
Hikken Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 Jeg hade leandervugge til lille, og gråt da jeg solgte den (har ikke oppbevaringsplass). Hadde stotv i stua og kjøpte masse kroker (49,-) og hadde overalt, på soverommet, hos svigers, hos mamma osv. Elsket den!
Amalie82 Skrevet 4. januar 2010 #14 Skrevet 4. januar 2010 Jeg anbefaler på det varmeste en vugge i stativ og på jul. Jeg har vært råfornøyd. Kjempe kjekt å kunne trille den ut og inn av soverommet på dag og natt! http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=senger Denne har jeg.
Hurra <3 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 5. januar 2010 Takk for alle gode råd, så flott å få litt tips fra dere som har erfaringer! Foreløpig konklusjon er at det blir både vugge med takoppheng og sprinkelseng som kan settes inntil vår seng. Tanken er at babyen sover i vuggen de første månedene i alle fall (evnt også i sprinkelsengen) og deretter i sprinkelsengen. Så nå er dilemmaet bare å finne ut hvilken sprinkelseng og hvilken vugge...
hit og dit Skrevet 5. januar 2010 #16 Skrevet 5. januar 2010 Me har seng som står inntil mi seng, har brukt den fra dag 1. Den var deilig å ha i starten då minsta ville amme ørten ganger til natta. Ho ligg framleis i den no og er fem mnd., ho ammer enda mange ganger om natta, men litt mindre enn før. Vugge på stua skulle eg ønske eg hadde råd til, men me har ikkje hatt råd og har brukt vogna eller moseskorg. Til førstemann hadde me berre sprinkelseng, som ikkje stod inntil mi seng. Men det gjorde ingenting, ho sov nesten rundt fra dag 1, måtte berre hente ho oppi mi seng i seks tida og så sov me til ti-elleve. Det var ein anna unge enn den me har no ja. He he.
djaniz Skrevet 5. januar 2010 #17 Skrevet 5. januar 2010 på babydreams.no så kjøpte jeg ei vugge med vibrering og uro på.og det var lyder,sanger,nattlys og diverse på.har aldri vært så fornøyd før,eneste var at jeg synes ikke det var så fin å se på... her er linken så du kan se: http://www.babydreams.no/?page=1156&action=viewEntry&productId=893
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå