Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har jo lest og fått beskjed om at vi må måle lille når han er 2 år, for da skal han bli nøyaktig dobbelt så høy som voksen. Stemmer dette? Og når er det vi skal måle han, han skal jo være 2 år et helt år, er det på 2-års dagen? Han er 84 cm nå (blir 2 år i februar), hvis han ikke strekker seg noe mere før bursdagen blir han jo bare 168 hvis denne metoden fungerer... Jeg er 175 og pappan er 182.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit ikkje kor nøyaktig denne metoden er, men det virkar ikkje heilt usannsynleg for jenta vår. Ho var 87 cm eit par veker før ho fylte to, dvs at ho i teorien skal bli 174 cm høg. Eg er 173 og mannen min er 180.

Broren skal i følge teorien bli ein halv cm kortare enn søstera. Meiner ein skal måle når dei er 2 år. Ikkje 2 +

Ungar veks som kjent i rykk og napp, det kan godt hende guten din strekker seg på eit par månader, og det kan og tenkast at denne metoden ikkje er heilt sikker :o)

Skrevet

Kan jo ikke stemme, da blir jo ikke gutten vår mer en 160 cm og her er vi 170 cm....

Skrevet

Tror ikke det stemmer helt.

Har heller tro på den cirka målingen, der man tar morshøyde pluss farshøyde og deler på to. Så er teorien at sønnene blir max ca 10cm høyere enn denne summen, å at døtrene blir max ca 10 cm lavere :)

Så her i huset blir det ca sånn:

mor 163

far 172

163+172= 335

335/2 = 167,5

altså blir vår sønn ca ett sted mellom 167,5 og 177,5 cm høt og vår datter ca ett sted mellom 157,5 og 167,5cm

• 3 uker senere...
Skrevet

Man skal legge sammen far og mors høyde, har man gutt så skal man +13 cm og på jente så skal man ta -13 cm, denne summen skal man dele på 2 og da har man visst "rett" høyde! :)

eks jente:

mor: 170 cm

+

far : 180 cm

= 350 cm

350-13=337.

337/2= 168.5 cm.....

har også hørt at man skal ta det man er når man er 2 år og dele på 2, men da får jeg en datter på nesten 180 cm og det tror jeg ikke.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...