Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Gutten min på 18 mnd begynner i barnehage på mandagen. Han er veldig tilknyttet meg og den nærmeste familien, og er litt skeptisk til nye folk. Har grått de gangene vi har vært inne på besøk i bhg, men det har gått fint å leke ute sammen med de andre barna. Han er veldig sosial og glad gutt. Jeg er så spent. Noen som har noen råd for en god barnehagestart? :-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Blir spennende for både deg og sønnen din dette:) Mitt råd til deg som mor i tilvenningsfasen er at du trekker deg gradvis unna,slik at barnet får tid til å bli kjent med kontaktpersonen sin..Du kan gjerne bare sitte i et annet rom. Den tredje dagen er det vanlig at barnet skal prøve å være i barnehagen alene litt..da er det viktig at du sier klart i fra til barnet at du går,sier ha det og går....er så mange som sier hadet også ser de barnet blir lei seg og de utsetter avskjeden. Det forvirrer barbet:) Mange av barna gråter ved en avskjed,men det går som regel over når mor eller far er ute av døren..De som jobber i barnehagen er flinke til å avlede baret slik at det kommer på andre tanker:) Ellers så er det vel bare å spørre og grave personalet hvis det er noe du lurer på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå