Gå til innhold

Råd ved barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 18 mnd begynner i barnehage på mandagen. Han er veldig tilknyttet meg og den nærmeste familien, og er litt skeptisk til nye folk. Har grått de gangene vi har vært inne på besøk i bhg, men det har gått fint å leke ute sammen med de andre barna. Han er veldig sosial og glad gutt. Jeg er så spent. Noen som har noen råd for en god barnehagestart? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir spennende for både deg og sønnen din dette:)

Mitt råd til deg som mor i tilvenningsfasen er at du trekker deg gradvis unna,slik at barnet får tid til å bli kjent med kontaktpersonen sin..Du kan gjerne bare sitte i et annet rom.

Den tredje dagen er det vanlig at barnet skal prøve å være i barnehagen alene litt..da er det viktig at du sier klart i fra til barnet at du går,sier ha det og går....er så mange som sier hadet også ser de barnet blir lei seg og de utsetter avskjeden. Det forvirrer barbet:)

Mange av barna gråter ved en avskjed,men det går som regel over når mor eller far er ute av døren..De som jobber i barnehagen er flinke til å avlede baret slik at det kommer på andre tanker:)

Ellers så er det vel bare å spørre og grave personalet hvis det er noe du lurer på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...