Salmonella - tobarnsmamma Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Ja, er det noen god grunn til å la være?
ranselja Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Jeg drikker cola og kaffe, men ikke så mye som før. Maks 2 kopper kaffe om dagen og ikke cola hver dag. Prøve å være ekstra bevisst på hva jeg putter i meg både når det gjelder mat og drikke. Er sunn ellers også, men tenker mer over det nå.
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Salmonella..... det er anbefalt at man drikker maksimum 2 kopper kaffe eller maks 0,5l koffeinrik drikke som (peppsimax osv) mye koffein kan gjøre at man får abort. mener jeg det sto. dette gjelder når man er GRAVID.....
paper Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Ja-jeg gjør det! Både som prøver å bli gravid og nå som gravid... Ikke glad i brus osv..., men kaffe drikker jeg.Vet endel mister lysta på det, gjelder ikke meg. Tror ikke man skal slutte med det, alt med måte er et godt uttrykk:)) PS holder meg selvsgt vekk fra ting man VET er skadeslig,da. Som f.eks blåmugg, rått kjøtt og fisk osv..., men det har jeg likevel aldri likt:)) KLEM
Indigo 08-10-13 Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Nei verken som prøver eller nå som gravid:) Elsker kaffe og cola zero. Under prøvingen drakk jeg opp mot 6 kopper, og en halvliter cola zero annenhver dag. Nå som gravid har jeg kutta ned til 1-2 kopper kaffe om dagen, og cola zero et par ganger i uka. Alt med måte:) Bortsett fra det som er direkte farlig da!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Jeg følger mattilsynets råd for gravide nå i prøveperioden (har blitt Pepsi Max-oholiker etter at jeg fikk jenta mi, men nå må jeg trappe litt ned...føler jeg. Kanskje et glass annenhver dag er realistisk?) Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller 3 - 4 kopper te per dag, eller 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.
Salmonella - tobarnsmamma Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Hehe, ok, jeg er ikke gravid nå. Men hadde ikke problemer med å bli gravid, selv om jeg drakk både brus og kaffe. Men da jeg var gravid, reduserte jeg inntaket av begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå