Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mors søster (min tante) har tre døtre. De to første er resultat av et tidligere ekteskap. Faren til disse to jentene, har en bror. Han har selv to døtre, la oss kalle de Ida og Sara (som tilfeldige eksempler). (Altså; to av mine kusiner på morsside har to kusiner på sin farsside, Ida og Sara. Men faren til disse to kusinene mine, er jo for lengst giftet ut av familien).

Er det da teit av meg å kalle datteren min Ida eller Sara? Da har jo de to eldste av mine kusiner (hun yngste, som har en annen far, regner jo de også som familie) en kusine ved navn Ida, og en kusine som har en datter som heter Ida. Kan det bli litt surrete for dem?

Jeg har forholdsvis god kontakt med kusinene mine, som er jevngamle med meg, altså litt over tjue. Jeg har kanskje sett Ida og Sara tre-fire ganger i mitt liv, og bare i mine kusiners bursdager o.l. (men nå er de alle over tjue...).

Alt en skal lure på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg går helt fint - når situasjonen er som du beskriver. Ida og Sara kommer vel ikke til å ha så mye med datteren din å gjøre. Kjør på!

Skrevet

... men hadde du likevel gitt datteren din det syvende mest brukte jentenavnet i 2008 som første fornavn? (Gudene veit hvor det havner på 2009-lista..).

Skrevet

Kompliserte greier dette. Tror bare de ville vært stolte om du brukte samme navnet. Go for it !!

Skrevet

Hadde nok ikke brukt et så populært navn all den tid jeg har andre favoritter som ikke er poppis. Men hvis det var THE NAME, hadde jeg valgt det - uten å nøle :)

Skrevet

Nei det syns jeg ikke gjør noe :)

Sophie er kjempefint :) Så lenge du ikke går Texas :-D Men så venter du jente da :P

Skrevet

Det ER muligens en grunn til at Kapabel ikke nevner navnet i hovedinnlegget og bruker Ida og Sara som psevdonym, mamma til Adriana og Maximilian...Selv om det er lett å finne det syvende mest populære navnet i 2008, kan hun vel få flagge navnet selv her hvis hun ønsker det.

Skrevet

Så klart:p Men pseudonym klarte jeg ikke å skrive riktig, gitt...

Skrevet

Du har rett .. Tenkte meg ikke om. Förlåt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...