endelig mamma:) Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Hva er det best å begynne med å gi til de små når de skal få noe annet enn mm? Potet eller grøt? Og bør en blande det med mm? Pumper man ut før ungen får pupp? Deretter pupp, så den nye maten? Og hvor mye skal de ha første gang og hvor fort skal en øke? Og hvor ofte skal man innføre nye smaker? Og til hvilket måltid på dagen begynner man?
magica og lille tryll ♡ Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Hei! Nå sitter jo ikke jeg på fasiten da, men kan fortelle hva vi gjorde. Vi begynte med maisgrøt som skal blandes med mm (eller mme), dette for at smaken skulle være litt kjent. Men vet om andre som har begynt med grønnsaker altså, så sikkert ikke noe i veien med det. Jeg gav et par skjeer den første dagen, og økte gradvis med etpar skjeer hver dag i noen dager til jeg gav full porsjon (etter det som stod på pakken) i løpet av en ukes tid. Jeg brukte mm som jeg hadde fryst ned fra tidligere, men gikk over til mme når lageret var tomt, for syns det ble så styrete å begynne å pumpe igjen. Smaksprøvene gav jeg på dagen, men når jeg så at hun ikke reagerte på grøten, så begynte jeg å gi til kvelden. Etter første kveld med full grøtporsjon, sov hun hele natten for første gang (20-07) ) Etter etpar uker med maisgrøt så gikk vi over til risgrøt. Den blandes med vann. (dvs jeg gav smaksprøver på risgrøt mens hun fikk fulle porsjoner med maisgrøten). I tillegg har jeg gitt fruktmoser. Gir aldri to nye smaker på samme dag, men venter ikke en uke før jeg prøver neste liksom, etpar - tre dager kanskje? Nå holder vi på å introdusere gluten, så det tar vi litt forsiktig, gir smaksprøve på formiddagen, sånn at eventuelle reaksjoner kommer i løpet av dagen, også gir vi full porsjon med risgrøt på kvelden. Håper det var til litt hjelp. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå