2Gull09♥11!! Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Dere her inne, har dere andre barn? Hvor tett? Dersom ikke, ønsker dere flere og evt når? Grunnen at jeg spørr er at snuppa er 7 mnd. Tidligere har jeg alltid tenkt at 3 år er sikkert passe. Hadde aldri trodd at jeg ville ha tettere barn Men nå ser jeg at sålenge jeg har muligheten, jobb/livssituasjon/helse osv til det, så ser jeg at å få barn litt tettere kan gjøre at de har litt mer glede av hverandre Ville bare høre deres erfaringer/meninger! Jeg skal ikke sette igang enda altså!!! Men vi har pratet om det siden hun ble født, tenker kanskje 2 år mellom... Godt nyttår damer!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Godt nyttår!! Jeg har foreløpig bare en liten skatt på 6 mnd, men planlegger å få en til med en gang. Har ikke begynt på prevensjon ;oP Blir ikke akkurat yngre (er 33) så hvis jeg skal ha flere, må det bli nå snart. Har lyst på 2 barn, kanskje 3 hvis det faller seg sånn ;o)
2Gull09♥11!! Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2010 Skulle selfølgelig stå HVOR i overskriften! Litt trøtt kl 06.00
Bella Swan Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har fått barn i 02,05 og 09. Og det har vært helt perfekt for oss.
heleneogde2gutta Skrevet 2. januar 2010 #5 Skrevet 2. januar 2010 Skjønner ikke hvordan folk orker å få barn så tett! jeg er altfor glad i å sove:) heldigvis begynte jeg ganske tidlig,slik at jeg har tid til å tenke sånn! jeg har barn født i 05 og 09, men så har det vært skrekkelig mye søskensjalusi....
ifie Skrevet 2. januar 2010 #6 Skrevet 2. januar 2010 Det er 2 år og 3 mnd mellom storebror og lillebror. Vi ønsket ca 2 år mellom barna slik at de kanskje blir gode lekekamerater, greit å bli ferdig med småbarnsperioden i én smekk også begynner jeg å dra på åra, så da er det greit å kjøre på mens jeg fortsatt kan!
_Løvemamma_ Skrevet 2. januar 2010 #7 Skrevet 2. januar 2010 Vi fikk ei jente nå i desember, og har snakket om at 2-3 år mellom barna virker som det kan være passe. (Vi kunne tenke oss to eller tre barn). Men jeg hadde fryktelig bekkenløsning og en jobb som slett ikke lot seg kombinere med det, så jeg var sykemeldt hele svangerskapet. Det vil jeg ikke en gang til, så når vi får nestemann vil også være avhengig av min fysiske form og jobb situasjon.
2Gull09♥11!! Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2010 Takk for alle deres svar! Ja man må vel velge det som kjennes rett! Om det er 1,2,3,4,5, eller 6 år mellom så betyr det lite for andre enn en selv:) Jeg har alltid tenkt at 3 år + er greit! Men etter lillfis kom, så ser jeg behovet for å få barn tettere! Som dere sier, slik at de er nermere i alder og evt kanskje interesser. Kanskje vil ha mer lekekamerater i hverandre enn jeg vet meg selv, men også andre som er 3 år mellom. Jeg hadde et flott svangerskap, dårlig o.l. de første mnd selvsagt, men i super form i siste trimester. Vi har også vært svært skånet (om man kan si det slik) med lillfis, ingen kolikk osv... Knapt 1 våkenatt! Jeg vet jo at det alltid kan komme nye ting, men sålangt har ting gått veldig greit! Eneste jeg synst er litt ufjelt er evt jobben... Begynte året før og gikk ut i permisjon 11 mnd senere... Litt dårlig samvittighet om jeg gjør det samme neste år, men kan vel ikke tenke sånn? Hvordan er det med foreldrepenger? Jeg vil jo ikke ha 80 % av 80%... - Hvor lenge før blir inntekten beregnet av? Noen som vet ?
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Hei. Vi har 3 barn hvor det er 18 mnd mellom di to første og 1 mnd mellom de to siste;) Så akkurat 3 på 3 år.. Det går veldig fint, men er selvfølgelig travelt.. Har de to eldste i bhagen, heldigvis;) Gleder meg til dokka som nå er 2 mnd blir 2 år ca, da trur jeg det begynner å bli litt "lettere" Men vi koser oss og tror barna kommer til å få det bra ilag;) Gutta er blitt veldig flinke å leke sammen:)
Sistah*G07*J09* Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 har 2 nå. Gutt født i sept 07 og jente født i nov 09, så 2 år og 2mnd i mellom Akkurat passe, men siden begger er født med keisersnitt, så blir det mest sannsynlig bare ett barn til på oss visst vi vil det da. Er enda ikke sikre på det, kanskje nok med 2 barn. Men visst vi bestemmer oss for å få ett til barn, så blir det ihvertfall 3år til.
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Vi har 2år og 2mnd mellom og det går veldig fint. Opplever ikke noe sælig sjalusi og eldster" er så glad i broren min" som hun sier. Men hvis vi skal ha en nr. 3 så skal det hvertfall være 3 år i mellom for jeg merker at vi har 2 bleiebarn osv.
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #12 Skrevet 4. januar 2010 Mine er veldig tette, 13,5 mnd mellom. Jeg syntes det har gått over all forventning. Virker som "alle" tror det er så fryktelig slitsomt med to tette, men jeg tror ikke det er så mye verre det enn om man har flere år mellom. En får bare da litt andre utfordninger. Vi har sluppet unna mesteparten av sjalusien, og storebror er veldig glad i lillebroren sin, han er veldig snill og omsorgsfull mot han. Minste er straks 5 mnd, og har trenger nå å underholdes mere, og der hjelper storebror gjerne til:-) Jeg tror mine gutter kommer til å få enormt mye glede av hverandre, merker det litt allerede:-)
enpå3ogenpå1 Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 vi har to gutter. Førstemann i slutten av november 2007 og sistemann kom i begynnelsen av oktober. Så 22 1/2 mnd mellom de. Det har fungert helt supert. Storebror har ikke vært sjalu, bare stolt og veldig flink til å hjelpe til. Veldig god og snill mot bittelillebror. Søstrene mine har også 2 år mellom sine barn og det har også vært supert. De er store nå (snart tenåringer) og har fortsatt glede av hverandre siden de er så tette. Jeg og mine søstre har 4 og 8 år og det synes jeg egentlig er litt mye. Ikke nå som vi er voksne, men som unge var jeg alltid for liten til å være med.. Om det kommer flere barn på oss....jeg har lyst på flere, men aldern gjør vel til at det ikke blir til det. Hadde jeg startet før så skulle jeg gjerne hatt både 3 og 4
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 5. januar 2010 #14 Skrevet 5. januar 2010 Har tre barn 3,5 år imellom di første og 6år imellom mellomste og minsten. Vi er veldig fornøyd m aldersforskjellene Men vi begynte veldig tidlig fikk første som 17 åring og andre som 20 åring,var egentlig ferdig da.Men fikk lyst på en til noen år seinere,så nå har vi en attpåklatt som vi koser oss glugg ihjel med og søsknene forguder han ;0)
Mor til 3 søte små:) Skrevet 5. januar 2010 #15 Skrevet 5. januar 2010 Har tre barn på ganske nøyaktig 4 år (05,06 og 09). De to eldste leker faktisk veldig godt sammen nå og har alltid noen å være med. De krangler selvfølgelig innimellom, men det er mye mer positiv som veier opp for det faktum at det selvfølgelig er travelt å ha tre så tette barn:) Ville gjort det samme om igjen!
2(3) Skrevet 5. januar 2010 #16 Skrevet 5. januar 2010 Har 20 mnd mellom storebror og lillesøster. Første var et prakteksemplar så det var ingen krise da vi ble gravide uplanlagt da han var 1 år. Andre barn var mer krevende men sikkert bare 'standard baby' ( var veldig bortskjemte fra før) Kan ikke huske noen søskensjalusi episoder faktisk... Det ble naturlig for 1.mann etter en uke... Han husket ikke annet.. De er nå 2,5 og 9 mnd. Er mye i sammen på gulvet, leker ikke dirkekte sammen men tuster med hvert sitt. Har 2 venninner som er i samme situasjon; vi har latterelige mange fellestrekk. Vi hadde alle veldig enkle svangerskap som førstegangsfødene, halsbrann som værste symptom:) Vi fikk alle enkle barn som sov rundt etter et par mnd. Dette gav vel mersmak, var jo ikke noe pes:) Og vi har alle fått mer krevende barn som nr 2, mtp lynne, søvn og småsykdom(fra eldste). Så selvfølgelig pluss og minus med alt. Hadde selv tenkt 2-3 år i mellom men er så positivt overrasket over at alt har gått så smertefritt at jeg garantert hadde gjort det igjen.
2Gull09♥11!! Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #17 Skrevet 9. januar 2010 Morsomt å lese alle innleggene over! Skjønner jo at det er helt individuellt hva man ønsker osv.... Og uansett går vel stort sett alt bra :) Alle barn er jo snille, selv om det er spørsmålet man får fra ALLE : Er hun/han snill? Selvsagt er h´*n det !! Vet vel ikke noe enda, kommer uansett til å vente litt til, frøkena er 7 mnd.. Kanskje prøve igjen når det nermer seg at de blir rundt 20 mnd-2 år`? Må bare kommentere fra deg "2", skvatt litt når jeg leste ditt innlegg. Var som å beskrive mitt svangerskap og min datter! Halsbrann var det verste Suuuperform siste del av sv.skap Jaiks Men kan vel ikke håpe på å være så heldig 2 ganger.... Takk for alle som tok seg tid til å dele sine erfaringer
mammae:-) Skrevet 9. januar 2010 #18 Skrevet 9. januar 2010 ca 2 år mellom alle 3 og vi synest det er helt supert:-), MYE glede av hverandre!!!, kjeder seg aldri for har alltid noen og leke med. og veldig greit når det gjeld f.eks fritidsaktiviteter og ferieturer ol, da dei er i "samme" alder har dei stort sett interessen for det samme:-)
Crys79: gutt09+2011 spire!!! Skrevet 9. januar 2010 #19 Skrevet 9. januar 2010 Vi har en gutt på 8.5mnd og er gravid nå med nr.2!! Det blir ca 17 mnder mellom dem.. Det var veldig bevisst fra vår side å ha dem så tette Jeg hadde også en fin svangerskap og fødsel, og lille gutten er seff helt nyydelig! Jeg synes det er veldig koselig å gå gravid mens jeg er ute i permisjon, slik jeg slipper å måtte gå på jobb.. Mini sover 2 ganger om dagen så jeg får hvilt meg masse og han er veldig fornøyd med å leke litt for seg selv ved siden av meg hvis jeg ikke er helt i form Siden permisjonspenger er likestilt med arbeid er vi sikret neste permisjon, så slipper å måtte være bekymret for det. Det blir allikevel ca 3 mnd mellom permisjonene (ville egentlig hatt dem enda tettere men tok et par mnder!), men jeg skal jobbe hjemmefra, og ta ut ferie så det er ikke noe problem. Jeg er allerede vant til å fungere fint på litt mindre søvn, så like greit å bare fortsette og ikke bli vant til å ha det noe anderledes!!! Håper de skal ha mye glede av hverandre! Jeg skal ikke ha eldste i barnehagen, så det blir nok noen travle dager, men det gleder jeg meg til! Vi har mange venner med tette barn og alle sier det går kjempe bra, krever bare litt mer planlegging!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå