Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Hei, Min gutt er 3 uker, spiser hver 4 time. Da spiser han godt, legger på seg godt, men det hender og at han har noe ubehag etter ammingen, kan han da ha spist "for mye"? Hvordan kan man regulere det? Jeg har veldig mye melk og det kommer no fort og mye for ham... La på seg 500g første uken.... Jeg har gitt ham flaske etter pumping et par ganger, da gav jeg 100ml, men da var han tydeligvis ikke helt fornøyd... Skal man regulere inntaket dems?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 Det heter seg at di skal klare å regulere dette selv, men mini hadde om en tedens til å "overspise" seg. Resulterte i suttring å mye gulping. Merker at hvis jeg passer hvor mye han spiser går det bedre. Mulig det er en tilfeldighet men
_Løvemamma_ Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Har også hørt at de regulerer det selv. Men om han gulper mye etter måltid så kan det være en ide å avbryte måltidet litt innimellom for raping (bare ett minutt eller to) så han ikke spiser for fort. Da er det mulig metthetsfølelsen rekker å 'slå inn' også, spiser man fort får man ikke alltid med seg at man et mett før det har gått en stund. Men ville nok ikke regulert hvor mye mat han får uten å snakke med helsesøster eller noe først.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Min gutt lå og "trøkte" mye etter måltidet. Var på helsestasjonen med han og da hadde han lagt på seg 1 kg på 2 uker og jeg fikk beskjed om å amme litt sjeldnere. Resultatet var en langt roligere gutt. Så man kan overfore på morsmelk. Typisk er det om man legger dem til hver gang de er urolige.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Høres ut som et klassisk tilfelle av at ungen får for mye formelk. Skjer med oss som har overproduksjon. Les om det her: http://www.sovlillebaby.com/formelk.htm Sånn var det her i gården. Jeg kunne da for eksempel melke ut en del før jeg ammet, men det ble et svare stress. Skal man liksom stå på badet å pumpe ut 100 av 250 ml melk i ett bryst, hver gang han er sulten, og om natten, trøtt og jævlig, så vaske pumpe hvis man ikke gidder håndmelke (håndmelke 100 ml!?)...? Seriøst, det gadd jeg ikke, jeg trenger søvn for å være en god mor. Jeg skaffet meg en god elektrisk pumpe, og gir nå alt på flaske (da blander jo råmelka og den fete melka seg), bortsett fra en kosepupp i ny og ne. Nå har jeg tross alt bedre kontroll på hva som kommer ut av puppen. En annen fordel er at du vet eksakt hvor mye ungen spiser. Dette funker perfekt for oss. Ungen sover som en stein, og er mett og fornøyd hele tiden, ikke noe skriking her i gården :-) Hvis dette er uinteressant for deg bør du vel kaskje prøve å få gitt ham oftere enn hver fjerde time. Puppene dine rekker jo å bli overfylte på den tiden. Man skal jo "følge ungens rytme", men min lille tass vet virkelig ikke mye om min overproduksjon og konsekvensene av dette, hehe :-P Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå