Gå til innhold

svaaaak rosa strek på testen!! hva tror dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7 dager over IKM, hatt skikkelige mensmurringer i 7 dager, men ingen tegn til tanten.

Tok test i forrigårs på kvelden men negativ.

Men det viste seg at jeg hade glemt å kaste testen, og da jeg så på den nå så kunne jeg se en svaaaak rosa strek til på testen!!:o Hvordan ville dere tolket dette??

Går det ann at slikt kan skje viss tester blir liggende på den måten - og at de da blir misvisende?

Skal ta en ny test i morgentidlig da.. spennende: )

Hadde satt stooooor pris på noen synspunkt!! =)

-Stine-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Kan være begge deler dette!

Selv har jeg opplevet,for mange år siden,at en test ble liggende.Den ble liggende opp-ned, og en strek ble synlig.Da var jeg IKKE gravid.

Har fått svaaaaake streker,som har blitt mer synlig etterhvert denne perioden.Men det var 5-6 dager FØR ikm.

Men,mange som først tester sent positivt,1-2u ETTER ikm, så jeg hååååper du er gravid!!!!!!!

Tipper du er spent idag!Du KAN jo også ha hatt en senere eggløsning og at testen er mer synlig idag vettu:)))Klem

Skrevet

tusen takk for svar!: )

jeg har faktisk tatt enda en test nå, og denne gangen kom det en svaaaak rosa strek etter kun få minutter... så, forandring siden sist test:b men den svake streken er jo laaaangt svakere enn den sterke liksom, så vil jo ikke ta dette som et sikkert tegn enda.. blir jo sikkert bare skuffet: )

har hatt 5 likens høysensitive tester liggende, så har jo tatt samme typen test... har en igjen som jeg tenker å ta om 3 dager.. er resultatet fremdeles det samme så lurer jeg på om jeg kanskje burde prøve en annen type?

Åh, dette er spennendeeee:b

Klem Stine =)

Skrevet

hei Stine.

Det er viktig å ikke lese av testen etter tidsfristen.

Så lenge streken kommer opp innen tidsfristen,så skal det bety at man er gravid,selvom den er litt svak.Det er hcg hormonet som gjør at grav.testene slår ut. HCG øker for hver dag og dermed vil streken bli sterkere om man venter noen dager.

Ønsker deg masse lykke !!!! Blir spennende dette her,og så flott måte å starte året på.

Varm klem fra meg

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg. Er så frustert.Vet ikke hva jeg skal tro:-(

Jeg har hatt noen symptomer på at det kan være noe i en uke nå,men grav.testene sier noe annet.Bortsett fra den ene svaaakt positive.

Hvordan går det med deg?

Skrevet

Ja, er utrolig frustrerende å ikke få noen klare svar... er så lei av å gå å vente og tro og håpe.. skal det være så vanskelig å få et klart svar liksom!?.."/

Men jeg tok en test i går morges, og på den kunne jeg se en liiitt sterkere rosa strek enn på den forrige testen... men streken var fremdeles langt fra like sterk som den "negative" streken viss du skjønner... så jeg har jo ikke blitt nå klokere enda heller:S

så må vel bare smøre meg med tålmodighet og teste igjen i overmorgen.

Når var det du tok test sist da?

Skrevet

Hei.

Jeg har vanligvis 28-34 dager syklus. Jeg har ikke fått mens og er på dag 39. Tok en grav test som var negativ på dag 36. Fikk en svak svak grav test på dag 38 med urin fra midt på dagen. Tok en ny test i dag på dag 39 med morgen urin som var negativ. Er det mulighet for at jeg er gravid eller spiller bare kroppen min meg et puss siden jeg ønsker så å bli gravid.

Jeg må vel smøre meg med tålmodighet og teste igjen om et par dager jeg også.

Jeg har lest her inne at noen faktisk ikke har fått ordentlig positivt svar før nesten 12-14 dager etter IKM.

Men siden du har fått positiv test to ganger så tyder det jo på at du er gravid. Veldig sjelden en grav.test er falsk positiv.

Min positive test var så svak at samboeren min trodde jeg bare så syner først. Etter å ha gransket den i lyset så kunne han så vidt se streken.

Lykke til.Krysser fingrene for oss alle her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...