Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det en uke siden vi fant ut at vi skal bli foreldre for første gang, og jeg holder på å sprekke! Har lyst å fortelle det til hele verden!!

Vi har ventet leeeenge på dette og det er virkelig noe vi gleder oss over og har lyst å dele med alle vi kjenner!!!:D

Men så venter jo de fleste til de er 12 uker.. Det er liksom det "vanlige" å gjøre... Så vi er veldig usikre. Er jo kjipt hvis det sprer seg for så å gå galt..

Dere da? Tid forteller dere det til venner og familie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nr 1 fikk våre foreldre vite det i uke 5/6. Sjefen min i uke 8 og resten av verden i uke 12/13.

Denne gangen har jeg ikke bestemt meg enda. Er nå i uke 7 og foreløbig bare meg og mannen som vet.

Skrevet

Har fortalt foreldre og beste venninne.

Kommer nok til å la det sakte gli ut etter vi har vært hos legen 8+6 dersom vi får påvist hjerte lyd.

Skrevet

Forrige gang var jeg 8 uker da jeg fikk vite det selv, så da brukte vi et par uker på å fordøye det selv, så fortalte vi det til de fleste tror jeg.

Denne gangen har mamma visst hele tiden at vi har tenkt på det og begynt å prøve, og nå da jeg var 5 uker, fortalte jeg det til nærmeste familien min ,samboers vet ikke ennå, men jeg ville ikke holde noe skjult for mine, jeg føler det er naturlig at de vet hva som skjer med meg. Jeg har ikke mistet før, så jeg er sikkert litt uforsiktig som bare slenger det ut, men jeg klarer ikke styre meg. Har ikke klart å holde kjeft ovenfor noen venninner heller, det bare plumper ut av meg, hehe...

Jeg tenker kanskje litt sånn at jeg går utifra at det går bra, jeg vil ikke tenke noe annet med mindre jeg får en god grunn til det :-)

Skrevet

1. gangen fortalte vi familien i uke 8.. Fortalte det i uke 5 på jobben, for jeg var så dårlig.. Denne gangen vet ei venninne det nå i strax uke 8. Familien får vite det neste gang vi sees, som sikkert ikke blir før i februar, siden de bor et stykke unna. og da nærmer vi oss vel 12..

Gjest Tutta, med nr tre i magen!
Skrevet

Jeg er bare i 8. uke, og "hele verden" vet det! Har aldri helt forstått hvorfor det må være så hemmelig.. Har to barn fra før, og begge gangene har det blitt offentlig med en gang. Har opplevd å "få kjeft" fordi jeg fortalte så tidlig, men det bryr jeg meg ikke om!

Kjenner folk som har mistet i uke 8-9 og ikke hatt noen å prate med før lenge i etter pga at ingen visste at det skulle bli barn. Kjenner også folk som har ventet til uke 12-13 med å fortelle, for så å miste i uke 15...

Skjønner folk som syns det er stas å ha en hemmelighet da! ;)

Hver får gjøre det man syns er best, men man må jo bare håpe og tro at det går bra, og ikke gå og engste seg for å miste i tre mndr! :)

Det verste for meg, nå som alle vet det, er igrunn at jeg ikke føler meg gravid! Har vært kjempedårlig to ganger før, og nå har jeg ingen symptomer bortsett fra sinnsykt vonde pupper! MEn skal til ul den 20. så da får jeg forhåpentligvis se en bitteliten minibaby!

Skrevet

Med førstemann ventet jeg ganske nøyaktig til uke 12, var skikkelig opptatt av det :) Var litt tøft, for jeg var jo såååå dårlig frem til uke 12. Er kun 7 uker på vei nå og begynner å bli skikkelig klar for å fortelle det til mine foreldre. resten venter jeg nok fortsatt med til uke 12, vi får se. Stresser ikke like mye med det denne gangen kjenner jeg og ikke er jeg like dårlig som sist heller - heldigvis;)

Skrevet

Fortell det til de som du hadde også fortalt hvis noe går galt. Vanligvis utelukker det folk som du jobber med. Det blir bare ubehagelig for dem at vite hvis du mister.

Husk at det er mange rundt deg som sliter med aborter og at nyheter om at andre er gravide kan være litt vonde (selvom de er glade for deg). Jeg hadde en på jobben fortelle meg veldig tidlig at hun var gravid mens jeg sjøl sleit med spontanaborter og hadde noen dager senere en abort til. Hun snakket bare om graviditet og det var ordentlig vanskelig å ikke å begynne å gråte når hun holdt på. Jeg tenkte at fortelle hun (har ikke fortalt noen) men tenkte også at jeg ikke ville skremme hun heller (pluss jeg syntes ikke jeg kjente hun godt nok). Jeg kommer til å være litt forsiktig hvis jeg noen gang kan slippe nyhetene jeg drømmer om. At jeg kommer forbi 12 uker.

Skrevet

Jeg har bare fortalt det til min beste venninne. Er 9 uker på vei nå, så det er vel på tide å fortelle familie snart. Jeg har hatt noen blødninger og var mye bekymret for det, derfor ble vi enige om å vente med å fortelle det til familie, de får vite det når jeg er 12 uker på vei. Resten av verden får vite det etter den ordinære ultralyden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...