Gå til innhold

hvor lenge og ofte?

Lilleprinsen & knøttet i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge ca er "vanlig" tid å bruke på ammingen? Gutten vår er fem uker, og helt siden han ble født har han fått puppen tett, men det er ikke så langvarig. På dagtid ammer jeg han hver halvannen time, av og til en gang i timen, men selve ammestunden er kortvarig. Han holder ikke ut i mer enn 10 - 15 mminutter før han sovner. Jeg prøver å stimulere han underveis i ammingen, som å ta litt på føttene og hendene, for å holde han våken lenger ( fikk dette tipset av en jordmor på sykehuset), men han sovner likevel etter en liten stund. Er det flere som opplever det samme? Eller er det mer "vanlig" at ammingen pågår lenger? Og hva kan jeg eventuellt gjøre for å holde han våken lenger? Forøvrig har vekta hans økt jevnt siden fødselen, så kanskje trenger jeg ikke bekymre meg i hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis vekta som du sir har økt greit trenger du nok ikke bekymre deg. jenta mi på 3mnd har bestandig brukt kort tid på spising. før brukte vi rundt 10-15 min som dere. nå bruker vi ca 10 min. de gangene hun sovner (som ikke er så ofte lenger) lar jeg henne spise i opptil 30 min. bare for å være sikker på at hun får fløtemelken. jeg snakket med helsesøster om at jeg var bekymret for at hun brukte kort tid på spising og hun sa at noen babyer spiser fort. noen bruker bare 5-6 minutt før de er ferdig. så trur nok ikke du trenger å bekymre deg. det har ihvertfall jeg gjort unødig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...