Gå til innhold

Ventetiden på behandlingen..

Anbefalte innlegg

Kort om meg selv først:

Jeg har vært prøver til og fra i 5, snart 6 år. Istarten var jeg veldig aktiv her inne (het Miraculix), men etterhvert tærte det så mye på kroppen med prøvinga at jeg måtte vente en stund. Ta en liten pause. Men har ikke brukt prev i mellomtiden, så levde jo litt i håpet hele tiden :-)

Har hatt en MA ,¨utskrapning i 10 uke, og tre SA spredt ut over tidsrommet frem til nå.

Da vi tenkte vi skulle starte prøvinga igjen, gikk jeg rett til doktoren for å få hjelp videre. Den anbefalte gyn. hadde fire måneder (!!!) ventetid, men har nå kommet igang der, med første gyn.sjekk og blodprøver for å se om jeg har eggløsning. Siste time var 22 des. Så nå sitter jeg bare å venter på svaret.

Regner ikke med at jeg har el, siden jeg har testet etter dette før, så blir vel satt på pergo, og evt provera pga lange sykluser. Men hva er egentlig veien videre etter det? Om pergo ikke fungerer, hva gjør man da? Og hvor god er oppfølgingen fra gyn under pergo prøvinga?

Mange spm dette :-) Håper noen av dere kan gjøre meg litt klokere :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141201498-ventetiden-p%C3%A5-behandlingen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg beundrer deg som har holdt ut sååååååå lenge uten å få hjelp! Jeg vet jo ikke alderen din, men når det har gått så lang tid og med så mange aborter har du nok stor sjanse for å få assistert befruktning ganske raskt. Du kan nesten kreve det spør du meg! Kommer jo an på om du er utålmodig eller ikke;)

Jeg gikk på pergo i 5 sykluser uten at det hjalp og jeg har eggløsning av meg selv. Måtte ty til assistert befruktning med godt resultat som snart er ett år:)))

Håper det ordner seg for deg! Stå på krava!

Tusen takk for svar!! :-)

Ja, jeg hadde nok ikke holdt ut så lenge, om ikke det var for at vi kjøpte ett hus som trengte fullstendig oppussing, så brukte to år på det :-)

Men nå er det altså ferdig, og babyrommet (nå gjesterom) er så godt som klart.... Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig...

Ja, jeg skal nok være hardere denne gangen, har jo aldri visst hva jeg kan "kreve" og hva jeg ikke kan, alt har vært veldig uklart. Fikk mensen idag da, så da er det bånn i bøtta humør. Men får vel bare tenke på de gode tidene som kommer.... :-)

Hei.

Hvis du har hatt 3 SA bør du kreve utredning for habituell abort via klinikker for ass befruktnig. Jeg mener å huske å ha fått informasjon om at det er noe du kan kreve etter 3 SA.

Det finnes spesialister for slikt, så be om en henvisning asap til en slik spesialist slik at du finner ut av det. Det kan være ulike grunner til SA, og det vil en slik utredning kunne finne ut av slik at du har større sjanse for å gjennomføre fullgått svangerskap neste gang du blir gravid.

Lykke til:=)

Ja, har hørt det før.. Men gjelder det selv om jeg ikke har vært hos lege å fått bekreftet svangerskap? Fikk bare så vidt positive tester, og etter 5-9 dager så fikk jeg mensen igjen. Så rakk liksom aldri å få det bekreftet..

Nå er det tre uker siden jeg var å tok blodprøver for å sjekke etter el o.l, ikke hørt noe enda. Vet noen ca hvor lang ventetid gyn har før man får svar?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...