Gå til innhold

pumping og oppbevaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man pumper flere ganger om dagen, kan man ha all melken i samme beholder? Jeg vet man kan det hvis melken skal fryses, men hva om den skal oppbevares i kjøleskap? Går det bra, eller setter man igang bakterieproduksjonen ved å helle den nypumpede melken oppi den som allerede er avkjølt?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillemamsi
Skrevet

har lett tundt på nettet nå for å prøve å finne et svar til deg, men finner ikke :/

så vil tro det går helt greit, hvis ikke så ville det helt sikkert stått noe om det på ammehjelpen.no vil jeg tro...

Skrevet

jeg hadde problemer med å få pumpet melk. kom rundt 20ml hver gang jeg prøvde. jeg oppbevarte da melka i kjøleskapet i maks 2 døgn og fyllte på etterhvert. hvis det fremdeles var lite melk når jeg frøs den så fylte jeg på mer i samme beholder, men passet på å ikke fylle mer ny melk enn det som var frosent.

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=29

står her at mm skal fryses med en gang, men det gjorde ikke jeg. har gått bra her ihvertfall :)

Skrevet

Helsesøster sa til meg at jeg godt kunne blande melka oppi en beholder i kjøleskapet så lenge jeg brukte det samme dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...