Elax Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Jeg revnet oppover i vagina under første fødsel, og måtte opereres i narkose etterpå. Er det noen av dere flergangsfødende som har opplevd dette, og hvordan gikk det på neste fødsel? Har så lyst til å bli gravid igjen, men er redd for at det skal gå galt denne gangen også. Har aldri hørt om noen andre som har revnet innover i vagina, så blir veldig glad for svar! (Samme som på fødselsdebatten, men har ikke fått noen svar så prøver her.. : )
Hvitkløver2020 Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Revnet men ikke så mye som deg. Fikk 2 lokalbedøvelser og lystgass mens jeg ble sydd i 40min.. Men fikk ks med nr 2 jeg da..
snartmammapåny Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Revna både frammover og bakover med nr 1. ble sydd i ca en time, men alt har heldigvis grodd veldig fint sammen igjen. Gjorde ondt i ca 7-8 uker etter fødselen.. men har igrun ikke trenkt på problemstillingen før nå... dytter tråden din i håp om å få et svar... revner man lettere eller går det somregel bedre gang nr 2??
Elax Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2010 Når du sier du revnet fremover, mener du da innover i skjeden? Har jo hørt at arrvev er mindre elastisk, så når jeg har revnet på begge sider innover skjønner jeg ikke helt hvordan det skal kunne utvide seg. Det stod i operasjonsrapporten: "dro sammen så godt vi kunne...." Ikke så veldig betryggende : (
Hvitkløver2020 Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Om man sprekker har jo noe med hvor fort fødtselen går, om vevet får tid til å gi etter.Hvordan ungen kommer ut osv... Jeg fikk ruptur 3a og det var vondt i ca 7uker. men har hatt en del problemer med lekasje og å kunne holde på luft. Tenkte heller ikke noe særlig over det før jeg var på vei med nr 2. Men pga plagene og første fødtsel endte det i planlagt KS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå