Gå til innhold

Noen som vet..?? Gravid og to jobber....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid i uke 22 nå, og på grunn av en veldig fysisk krevende jobb og en veldig tidlig bekkenløsning og problemer med ryggen, ble jeg nødt til å sykemelde meg allerede i uke 10.. Jeg har en 70 % stilling som butikkonsulent for et stort firma som innebærer mye tunge løft - både høyt og lavt, stress og tråkking hele dagen. I og med at det kun er meg i dette området, har jeg ansvar for mine 13 butikker og skulle jeg være syk, så blir butikkene nødt til å ta varene sine selv, noe som ikke alltid er like populært. Da jeg ble sykemeldt pga bekkenløsning og ryggsmerter i uke 10 visste jeg ikke hvor lenge jeg kom til å bli borte og min arbeidsgiver ble nødt til å ansette en vikar, og jeg og min arbeidsgiver ble enige om at jeg skulle være sykemeldt frem til permisjon.. Jobben hadde dessverre ingen muligheter for å tilrettelegge for meg, noe jeg har fått skriftlig fra bedriftssykepleieren..

Men så har jeg også en jobb nr 2 i en dagligvarebutikk. Der har jeg 25 % stilling og de har mulighet til å tilrettelegge for meg slik at jeg kan jobbe der annenhver lørdag pluss noen kortere vakter i uka. Arbeidsgiveren min i det andre firmaet synes det var helt OK, bedriftssykepleieren synes det var kjempefint, men NAV sier nei! Jeg trodde NAV ville at vi gravide skulle holde oss lengst mulig i arbeid før permisjon jeg..?!

Men NAV mener altså at jeg TJENER på å gå sykemeldt da, noe jeg mener blir helt feil. Jeg får jo fortsatt bare utbetalt 70 % sykepenger fra min andre jobb.. Men de mener altså at når jeg går 100% sykemeldt i min 70% stilling så kan jeg ikke jobbe 20 - 25 % i butikken, for da tjener jeg på å gå sykemeldt... Hvordan er det mulig? Jeg har da jobbet i denne 70% stillingen pluss 20% i butikken i et og et halvt år nå, og fortsatt ikke tjent som om jeg skulle hatt en 100% stilling...

Er vel ca 4 uker siden at jeg følte jeg kunne jobbe litt igjen. Ryggen min er bedre og jobben i butikken gjør at jeg kan bevege meg hvis jeg må det og sitte hvis jeg må det. Og når de i tillegg gjerne vil bruke meg i 12 - 16 vakter o.l synes jeg det hadde vært helt topp istedenfor at jeg skal gå sykemeldt når jeg føler jeg kan gjøre noe.. Jeg har ikke termin før i mai, og dagene kan bli fryktelig lange når man bare går hjemme..

Er det noen som har noen meninger og erfaringer når det gjelder dette? Kan noen svare meg på om NAV har rett når de mener at jeg tjener på å gå sykemeldt i denne situasjonen? Håper noen kan hjelpe meg!!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...