Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på ul og fått påvist små cyster på eggstokkene...

Har dette en sammenheng med PCOS ? Vet så lite om dette...

Men er litt bekymra nå, har hatt en MA og en SA nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa ikke gyn noe om det?

Det kan nok være sammenheng ja..

Skrevet

ja.. merkelig ikke gyn. sa noe om dette!! Min gyn. så akkuratt det samme på en invendig UL til meg, og sa med en gang i fra om at dette sikekrt var PCOS og forklarte meg en masse om hva sykdommen kunne innebære, og symptomene.. spurte meg også om jeg hadde andre symptomer.. Jeg fikk en sjekk fordi jeg har hatt to SA (en i uke 19 + 2) og fødte min datter 3 mnd. fortidlig.. Så hun mente det var PCOS og at det kunne være grunnen til mine to SA.. Og grunne til at min datter ble født så mye fortidlig...

Cyster på eggstokkene har en stor sammenheng med PCOS siden det somregel er cystene som er grunnlaget for sykdommen!! (men så klart ikke alltid! man kan å ha cyster på eggstokkene uten å ha PCOS!!) Så kan jo hende du bare har noen få cyster (ikke mange nok til at det kan være PCOS) og at dette ikke er noe farlig, så gyn. ikke nevte noe mer om det.. men siden du har hatt en SA, og er litt usikker synes jeg du burde kontakte din lege igjen og kreve å få svar om det kan være det! Og få han/hun til å forklare deg mer om sykdommen...

Skrevet

Nei,eneste han sa var at han kunne se små cyster på eggstokkene-som han også hadde sett for 3 år siden da jeg mistet og var på innvendig ul. Men han sa de var så små at det ikke var noe å tenke på...!! Uff,da er det vel verre enn jeg først trodde da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...