Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 lurer på litt ang amming og alkohol.. Har en gutt på 3 mnd, og kjenner at jeg hadde hat godt av en liten fest snart Det jeg lurer på er: Hvor lenge må man vente med å amme etter å ha drukket? ( tenker på at jeg feks skal på fest og drikker meg små full.. )
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Jeg var på fest da babyen min var 2 mnd. En regel er at så lenge man selv har promille vil det også komme i melka. Vanligvis sier man at man ikke bør kjøre bil før det har gått 12 timer etter at man har drukket, derfor bør man heller ikke amme før det har gått 12 timer etter siste alkoholholdig drikke. Også bør man vel selvsagt pumpe ut et par runder før man gir melk, selv om man nesten blir nødt til å pumpe uansett fordi man får spreng. Det er selvsagt litt delte meninger om dette.
ROFL Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Før ungen er over 6 uker bør du ikke amme med alkohol i blodet. Da er ikke leveren til babyen ferdigutviklet. Ellers inneholder melka den samme promillen som blodet ditt. Det vil si at 0,5 i promille (svak rus) gir melk med 0.05% alkohol, og er ikke skadelig for et friskt barn. MEN du må aldri være full når du skal ta deg av babyen!
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2010 Nei, så klart ikke. skal jeg på fest tror jeg at jeg kommer til å levere lillegutt i overetasjen til foreldrene mine, å få han ned igjen morningen etter Men si viss jeg drikker feks fra 8 til 12.( at jeg drikker meg såfull kansje ) Burde jeg vente til kl 12 neste dag før jeg ammer da? Vil være helt sikker på hvordan jeg bør gjøre før jeg velger å ta meg en liten fest! Vil jo ikke at noe skal gå over til babyen min..
ROFL Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 Hvis du er nervøs for at noe skal gå over i melka, så ville jeg pumpet meg og ventet til 12 før amming. Da er du på den sikre siden. Kos deg på fest du
las chicas Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=54
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Jeg ville rett og slett pumpet ut nok melk til den lille for et par måltider før jeg gikk på festen, så en var sikker på at det gikk greit om barnet våkner om natten, eller blir sulten tidlig om morgenen. Enten det, eller ha mme klart. Ikke noe problem å gi mme engang i blant til en baby som blir ammet Det er riktig det som blir sagt at en ikke skal amme før det har gått ca 12 timer. Ikke amm før "det er lovlig" å ta deg en kjøretur liksom Har også hørt at det ikke nytter å "pumpe ut" melka, for å bli kvitt alkoholen. Uansett må du kose deg masse på fest!
Mini09&Lille12 Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Det har også jeg blitt fortalt. Promillen forsvinner fra melka når den forsvinner fra kroppen. Ganske logisk egentlig. Så den eneste grunnen til å pumpe ut er å holde det i gang og for å hindre brystspreng. Ikke noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå