Skravlemamman Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Har ikke gjort det på barna, men har gjort det selv. Absolutt ikke vondt det altså:-D
☆Pacific sunset☆ Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Jeg hadde med gutten min på 2 1/2 år for 2 uker siden. Det var første gang han gjorde det og ørene var helt tette av ørevoks. Jeg gruet meg jeg også. Han protesterte og gråt veldig men det gjør ikke vondt og legesekretærene gjør det skånsomt og rolig når de er så små. Ikke uroe deg, dette gjør de så ofte og det er ikke vondt. De skyller med lunkent sterilt vann vi en vannsprøyte (den ser brutal ut men er ikke det). Vi var to vi da så en holdt og jeg holdt det karet som ørevoksproppen datt ut i og legesekretæren skylte. Da var det mye enklere. Det er det at de blir redde og må holdes fast som er kjipt men bare berolige barnet ditt og gjenta at det ikke gjør vondt. Proppene satt godt fast så det tok vel ca 15 min til begge var ute. Hvis du ikke får det ut blir du henvist til øre-nese-hals spesialist som suger det ut istedet. Dette går så bra skal du se Lykke til
§iris§ Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 nei men jeg har gjort det selv til legen.. går så bra..er ike ekkelt..
Ksenia & Anjem Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 er dette vanlig å gjøre på barna? aldri gjort det på barna mine..den eldste er 5år..
☆Pacific sunset☆ Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 Noen barn produserer så mye ørevoks at de får nedsatt hørsel. Mitt barn hadde helt tette øreganger pga voks.
Ksenia & Anjem Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Hvordan vet man det da? At barna hører mindre?
Lovemelikeyoudo Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2010 ja jenta vår snakker høyt, har lurt lenge på om hun hørte dårlig... Skal jeg dryppe ørene med olje hver kveld frem mot øreskyllingen?
Lovemelikeyoudo Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 1. januar 2010 pacific sunset; merket du at gutten din hørte bedre etter skyllingen?
☆Pacific sunset☆ Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 Gutten vår snakket også høyt. Og de merker det i bhg. Legen kan også se dette ved en legesjekk, at det er tett der. Ja du skal varme opp matolje (f.eks soyaolje) slik at det blir lunkent og dryppe et par dråper i ørene hennes 2-3 dager før du skal skylle.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 Ikke umiddelbart men etter noen dager så ble det bedre. Han snakker iallefall ikke så høyt! Og får med seg ting bedre.
neste*gang Skrevet 1. januar 2010 #12 Skrevet 1. januar 2010 yup og min skriker som en stukken gris bare han ser en hvit frakk på et offentlig kontor... og er rasende hvis ukjente prøver å ta i han.. og gjett hva han sto helt stille mens damen sprøytet lunket vann i øret på han og så begynte han å le fordi det kilte...
Lovemelikeyoudo Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 1. januar 2010 hvordan varmer du den opp?
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #14 Skrevet 1. januar 2010 Jeg gjør det jevnlig (4-5 ganger i året) på min gutt, han synes det er deilig. Jeg har gjort det på meg selv før også, og det er ikke vondt.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 1. januar 2010 #15 Skrevet 1. januar 2010 Jeg helte bittelitt i en plastkopp som jeg varmet i vannbad, ble varmt på under 1 minutt Kjente med fingern at det ikke var for varmt!
£adybird Skrevet 1. januar 2010 #16 Skrevet 1. januar 2010 Fikk gjort dette på dattra mi for noen uker siden. Det gjør ikke vondt, men det kan bråke litt... Det kan være lurt å dryppe noen dagen før dere skal skylle. På kvelden, å putt litt bommull i øra så oljen ikke renner ut med det samme...
OsloMor Skrevet 1. januar 2010 #17 Skrevet 1. januar 2010 Min datter satt helt stille og synes ikke det var vondt, vi dryppet ørene med olje morgen og kveld noen dager før. Vi reagerte på at hun snakket høyt og ikke hørte så godt, det var mye voks og etterpå var det som å få en ny unge.
Dane Skrevet 1. januar 2010 #18 Skrevet 1. januar 2010 Vi har styra med dette på dattera vår, men klarte ikke å skylle ut... Så til mandag skal vi til ØNH og får sugd ut. Noen som har gjort dette?
Bettybu Skrevet 1. januar 2010 #19 Skrevet 1. januar 2010 Tror jeg putta i noe som het Revaxør.... Det funka bedre enn olje, .. Propper så store som små erter. Ikke rart at hørselen blir dårlig!! Men poden liker ikke å skylle ørene, det blir litt "hyl&skrik!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå