Gå til innhold

Spørsmål om 15 mnd vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på snart 16 mnd tok sin 15 mnd MMR vaksine den 21.desember...

Hun har nå hatt utslett på magen(ikke mye men merkbart)

Hun har hatt urolige netter

Hun har hatt vondt i magen å bæsjet helt rennende i flere dager..

Er det også normalt at hun har dårlig matlyst?

Hin spiser omtrent ikke noe iløpet av en dag..2-3 biter skive til frokost,litt frukt og muligens bittelitt middag å et par 5-6 skjeer grøt på kvelden..

Hun drikker utrolig mye men virker som om halsen plager henne litt..

Men er bekymret for matinntaket iløpet av en dag...å hun er ekstremt sutrete å er veldig mamma-pappa dalt å veldig kosejente..

Vi merket reaksjon på henne 5 dager etter vaksine..26.desember sov hun ikke stort å har slitt siden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel i to uker etter at de har fått vaksinen at man kan få symptomer fra vaksinen.At de ikke spiser så mye noen dager er ikke farlig, så lenge de drikker. Ser det er noen dager siden du skrev her. Men det jeg har gjort når jeg får inntrykk av at de har vondt i halsen, så gir jeg de en stikkpille. Det er slitsomt med sykebarn, hvis du og mannen din kan, er det lurt å sove på skift:) Og ring lege,legevakt eller helsestasjon, så slipper du å bekymre deg unødvendig!

Håper ho har blitt bedre nå:)

Skrevet

Vår datter var syk i to uker og spiste svært lite. Fikk feber og utslett. Var ekstremt pappadalt og skulle bæres hele tiden. Man må bare ta tiden til hjelp da det er helt normal å reagere på denne måten.

Skrevet

Det er så beroligende å høre at det er normalt...

Har gått rundt å vært ekstremt bekymret for henne siste uken..

Men i dag har hun ialefall spist mye bedre å drikker ekstreme mengder drikke(mer enn normalt)

Hun har fått utslett i fjeset..små røde flekker!

Hun har ikke hatt noe feber heller..

Men hun er så mye våken på natten å vil ha drikke opp til 3 ganger iløpet av en natt..

Men må som sagt ta tiden til hjelp å se ann..

Takk for svar :)

Skrevet

Hei:) Så bra at ho har spist litt:) Hvis utsletten sprer seg nedover kroppen er det en av barnesykdomene. Nummer 4 eller 5. Fikk litt hetta når sønnen min fikk det i høst.Så så ille ut. Feberen kommer da etter 3 dager.

Skrevet

Jenta vår reagerte ikke så hardt, men fikk litt feber og utslett etter en ukes tid, varte vel i 2-3 dager, men hun var sutrete leenge, og jojo-matlyst. Men så begynte jekslene oppe omtrent samtidig (de begynner jo gjerne å komme nedover rundt 15 mnd.), og de har nok vært veldig vonde, så hva som var hva vet vi ikke :)

Skrevet

Så skummelt! er dette veldig vanlig?? Har ikke lyst å vaksinere gutten min jeg nå!

De som har barn som har reagert på 15 mnd vaksinen...har de reagert på de andre vaksinene?

Skrevet

Jenta mi fikk feber ca 12 dager etter vaksinasjonen. Fikk også litt utslett på magen. Grunnen er jo at immunsystemet settes igang, som er en naturlig prosess i kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...