Gå til innhold

Søker en vektreduksjonspartner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje klemming av frokosten er akkurat det vi trenger;) Knis!

Vi (meg og gubbelure) laga oss grøv pizza en gang på hytta. Den ble super good! Blei litt "motstand" i bunnen og god smak:)

Vil generelt anbefale og ha oppi hele korn - men la de få stå noen timer(dette har jeg sjeldent tid til - så blir ofte bare 30 min) i et glass med vann - så de ikke trekker fuktighet fra selve deigen under steiking!

Drømme stress-less: Ikke røre, bare se!!! (ang anonym-avhukinga)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei damer:-) Hvordan går det?

Liten oppdatering her:-) Har tenkt å skeie ut i dag, så da oppdaterer jeg FØR det;-)

Går fortsatt bra her. I dag veide jeg 112,2 så jeg går fortsatt sakte men sikkert ned. Er veldig glad og fornøyd, og er faktisk stolt av meg selv.

Men i dag kjenner jeg virkelig tr er på vei, for i dag klarer jeg ikke være sunn altså, så da skeier jeg litt ut. Men på an igjen i morgen altså:-)

Gleder meg til å høre fra dere andre:-)

Klem M-79

Skrevet

Sliter med motivasjonen om dagene! Huff..er blitt såå sliten. MEN!! Merker forskjell på kostholdet allerede. I helga ble det lettvinte løsninger, og glemt måltider i hytt og pine.. Og gjett om jeg blei forstoppa! Å herreguuud! Måtte opp i natt for å eeeendelig få gå på do!! Hahaha!! Men fy så deilig å merke forskjell allerede etter et par uker!! Selv om det ikke vises på vekta sånn sett, så kjennes det godt på kroppen hvertfall!! Og kvisene er blitt myyye bedre i tillegg med hjelpen fra Vichy serien fra apotekene. :D

91.8 kg sto på min mors vekt i går. Har da ikke veid meg siden i jula, så det var ikke så gale som jeg hadde trodd! Hehe. Forventa ingen nedgang, siden snøen har satt en god stopper for aktivitetene mine.. Er litt bambi av meg på vinteren..hehehe. Var mere redd for at jeg hadde lagt på meg....

Det BESTE med å være her inne med dere andre damer, er at jeg føler meg ikke "smellfeit" med tanke på vekta. Hehe. Er jo ikke smellfeit! Det ser jeg jo i speilet, men er litt blubben etter jula. Vi har lett for å identifisere oss med vekta, vi damer, tror jeg. Men jeg har bestemt meg for å elske og være snill med kroppen min, uansett hva vekta viser!!!

Min kjære er litt redd for at jeg skal "slanke" meg for mye da...

Men som jeg sier til han "Jeg slanker meg ikke! Jeg legger til rette for sunne og gode vaner, sånn at barna våre skal få en sunn og god start på livet!!" :)

Har nå hatt mensen i over ei uke! Trodde ærlig talt jeg skulle blø ihjel forrige uke..derfor helgas matplan gikk i dass og..var drittlei! Snopesjuk og hadde masse vondter..godt med litt sjokolade når krampene herjer villt.... Meen! Nå var det mandag og snart feeerdiig! Wohoo! Endelig kan jeg få litt trim i heimen og snart! Haha!! ;) (get it?? :P)

Stå på jenter!! Dere er kjempeflinke!! Selv om vi faller litt av "vogna" så er det bare å ta seg sammen igjen! Dette klarer vi!! :D

Skrevet

Hei hei jenter hvordan går det?????????????

Her går det greit. Lurte på om jeg skulle ta nutrilett i et par uker...?? Noen med erfaringer?

Skrevet

Hei er det flere igjen her på tråden?????

Nå sier vekten her 112,0 kg, og merker jeg sliter... Men: jeg har ikke rå til å gi opp. Ønsker en liten spire, og ønsker mest mulig gode vilkår for den. Ønsker også en bedre fysisk form, så her er det bare til å STÅ PÅ og IKKE GI OPP:-) Og det er jo lettere sagt enn gjort, men det skal gå! Har gått ned 5,1 kg siden jeg startet å slanke meg, og det er jeg jo veldig glad for, selv om fortsatt lang vei å gå.

Håper på å høre fra dere andre snart!!!!!!

Skrevet

Yoyo ladies!!

Igår stoppa den digitale nåla på 91,5, om 2 kilo kan jeg "melde" meg ut herfra!! Så digg.. (Blir naturligvis værende her litt til da:) )

Men jeg har en digg news til dere, jeg er gravid! Og det er digg!!

Det var 3 x digg det! HIhi..

Hvordan går med ladiesene??

Babystøv sendes deres vei:)

Skrevet

Hei hei og gratulerer så masse Fruen med spire:-)

For en glad-nyhet:-) Super til meg av støvet;-) Å så flink du har vært med slankingen også, du må vel legge den på hylla en stund nå, men du har jo vært så flink allerede:-) Tenk at du snart kan melde deg ut herfra...... Ho den dagen jeg kan det DA er jeg SUPER stolt av meg selv!

Litt oppdatering herfra også:

Har vært flink, og sist jeg veide meg sto det 111,4 kg, og jeg har totalt sett gått ned 5,7 kg. Men i helgen blir det nok litt utskeiing igjen, så da blir det vel en liten stund til neste gang jeg kan skrive et mindre tall. Men jeg er (i dag) veldig positiv, og fløler jeg har funnet min metode for å gå nedover inntil videre. Deilig!

Ellers er el rett rundt hjørnet (2.feb.) så nå er det tid for prøving igjen.

Tvi tvi!!!!!!!

Lykke til videre alle sammen, med både prøving og slanking, og et STORT GRATULERER til Fruen med spire:-)

Klem M-79

• 2 uker senere...
Skrevet

Dytter litt på denne :)

Hvordan går det med dere?

Jeg vil og skal ned, men det er dette med motivasjon!

Skulle så gjerne hatt noen i mitt geografiske område også jeg, som kunne motivert meg og omvendt :)

Bor på sørlandet, noen andre herifra? :)

Skrevet

Gratulerer sååå mye, Fruen MED spire!!! :D:D:D Fantastisk gøy!! :D

Og du er jo bare rasflink M-79!!! Og du skal ikke grine over litt utskeielse innimellom. Moderasjon er ordet for de på "slanker'n" :) En liten utskei'ing innimellom er ikke farlig. Så lenge en slenger seg på vogna på mandagen igjen :) Og du er jo sååå godt i gang!! (og supert du har funnet metoden "din"!!!!)

Jeg har ikke tatt av så mye i det siste.. Fikk en sånn periode hvor all mat var bare ekkelt...sliter skikkelig med matlysten innimellom.. Men jobber med det! Er faktisk nesten ikke "lov" for meg å være her nå. Hehe.. Veide meg i går, etter sikkert litt for mye kaffi, vel og merke, og var jammen meg 90 blank! :o Men føler meg mere blubben enn noen gang :( Så jeg tror jeg blir her bittelitt til... hvis det er ok for dere da :) 'Uansett så gjør jeg visst noe som funker! Spis, spis, spis! Og det tror jeg at jeg skal gjøre nå..spise. Hehe. Akkurat det jeg hadde lyst til!! :o:P

Skrevet

Tusen takk Drømme Stress-less:-) Ja du må absolutt bli værende her en stund til. Er jo så stille her, og selv om du har nådd det magiske tallet (gratulerer med det;-) ) så er sikkert vekt fortsatt noe man tenker på og ønsker å utveksle erfaring om. Dessuten kan det være en motivasjon for oss, som ikke er helt der enda, til å holde ut:-)

Ja det er deilig å endelig være igang. Er jo en drastisk metode å gå på pulverkur da, men nå har jeg slitt å strevet i et år, og vekten har likevel gått opp et par kg etter fødsel...... Men nå er jeg i gang, og jeg syns det går greit. Savner mat, men klarer å holde meg til pulver i ukene, og mat i helgene. Nå har jeg altså gått ned 6,7 kg, og trenger gå ned ca 40 til, så da er det bare til å stå på;-)

Har heldigvis motivasjonen nå. Hjelper å se at det tross alt forsvinner litt.

Merker det faktisk litt på kroppen også nå. Litt smalere ansikt og litt smalere hofter. Dette er det jeg ser selv. Og det er jo herlig:-)

Hvordan går det med dere andre?

Jeg bor på Vestlandet, så er nok desverre ikke i ditt geografiske område "anonym" 01.34, men ønsker deg masse lykke til videre. Bare hopp i det. Motivasjonen kommer med tiden.

Klem M-79

Skrevet

Drastisk med pulverkurer ja, men jeg syns det kan være et godt middel på å få vekta på gli, da kommer jo automatisk mere motivasjon på veien til normalt kosthold igjen, og en spiser automatisk mere sunt bare av den grunn også.

Tenkte på det selv, for jeg sleit så j***** med matlysta at det var vanskelig å få i seg mat. Men..har nå funnet meg en slags rutine som funker :) Har også eeendelig fått bestilt kirka nå, så 17.07 i år, så gifter vi oss!!! Ekstra motiverende. Trenger ikke være tynn brud, men jeg vil være sunn brud! Med sunn kropp! Til å gro sunne barn i!! :D Som jeg sa til venninna mi som ligger på bordet å slankeopereres i dag, at jeg bryr meg ikke om jeg tar av 1 kg i uka eller 1 kg i halvåret. Så lenge det går nedover, så er jeg fornøyd! Tror nok det er det som har gjort at jeg klarer å henge med nå, for en gangs skyld. Hehe.. tatt litt av presset bort. Hadde vært digg å klart å komme under 80 tallet innen den tid, meeeen.. Skal ikke ha for høye forhåpninger.

Har også begynt å abbonere på iForm, og der står det "oppskrift" på å gå fra sofasitter til å kunne gjennomføre et halvmaraton! Lurte fælt på om jeg skal ta fatt på det når snøen en gang forsvinner... I løpet av én måned, så skal en ha blitt sprek nok til å løpe 2 mil altså.. Men! Får nå se på det da. Hehe.

Det var flere vestlendinger her, ja?! :P Huff....er så lei snøen at jeg holder på å spyyyy.. Er ikke vant til dette lengre!!! Har omtrent ikke hatt snø i det hele tatt jo, på 5 år eller noe sånn :-|

....herlighet hva jeg skriver da. Nei! nå får jeg slutte! Hehe.. Ikke har jeg komt meg på noen vekt enda, heller, så blir vel ei uke til før jeg får veid meg.Jaja! Godt å ikke være besatt av å veie seg...det har jeg blitt før!

Håper alle (eller bare anonym og M-79) har en fortreffelig og lettere dag! :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Ooh damer! Gratulerer!

Jeg skal føye til et litt lengre innlegg straks - forhåpentligvis ikveld om ditt og datt:)

Drømme stress less: high 5 og booty shake! Nice. Vi er faktisk begge under 90 nå! Jeg er på 89,7 og det er digg..

Drømme stress-less: jeg har en über lekker brudekjole til salgs, str 42-36-42. Jeg veide rundt 83 kilo når jeg giftet meg 14.07.07.

Og liker du den ikke, tåler jeg det:)

Sånn, dda komemr tobe

Skrevet

Uff, det gikk litt fort på slutten der. Toget kom, måtte kjappe meg og pakke i hop så jeg rakk det.

M-79: Gratulerer! Du raser jo virkelig nedover her. Hvordan er det med egentlig med sånt pulver? Har du noe energi i hverdagen til feks å gå en tur?

Jeg har en litt innrømmelse og komme med: de første ukene av svangerskapet har vært knalltøffe psykisk. Igår var første dagen på mange uker hvor jeg følte meg lykkelig tvers igjennom:)

Det er vel også derfor jeg ikke har vært her så masse. Har igrunn ikke gjort nån ting i det siste:/

Jeg mistet nesten all matlyst. Masse ting jeg syns var streit å spise før, som nå gjør meg uvel ved tanken. En ting er Ciabattaene jeg laget. Etter de var ferdig stekt og jeg smakte på en liten bit, har jeg ikke rørt de. Men mannemannen sier de er de beste!

Sjokolade smaker heller ikke så godt lengre:/ Men smågodter har aldri vært mer fristende!!

Her i nord er vi rammet av en ny bolk med kulde og vind, så jeg velger og oppholde meg minst mulig ute. Får litt minitrim gjennom jobben.

Ellers så begynner uniformsbuksa og bli trang, så jeg har bestilt meg magebelter idag i str hvit, svart og lilla! Tenker at det blir fancy!

Velger å tro det er Lille HjerteGull som vil ha litt mer plass, og ikke at det er magen generelt som vokser:)

Idag er første gangen meg og mannemannen har vært og handlet noe som helst til Lille HjerteGull (bortsett fra en monsterbukse (google det)jeg strikket). Det føltes godt. Vi hadde bestemt oss for en bok, leke og et praktisk plagg:

- Det ble en badeand ala partypack. 1 stor med 3 små oppå "ryggen".

- Folk og røvere i kardemommeby av Thorbjørn Egner. En klassiker!

- Jeg hadde sett et strikket ullsett fra Cubus, i et blad, med tradisjonelle mønster på. Men fant det ikke så det ble en unisex sparkebukse fra Lindex med små pusekatter på:)

Dette innlegget har jo glidd HELT ut av proposjoner seg jeg, så skal prøve å hente meg inn:)

Drømme stressless: om du ønsker bilder av brudekjolen min, send meg PM m mail adr. Og si ifra om du ønsker noen tips til den store dagen. Jeg har MANGE gode:) Ha feks et par sko i back up, så du kan bytte utover kvelden. Jeg tok vel på mine i 11-12 tiden på dagen, og på kvelden da var jeg ganske ødelagt i beina. Heldigvis hadde min forlover et ekstra skopar som var hvite som reddet meg:)

Ooh guri, bryllup a gitt! det er sååå koselig:) gratulerer med fastsatt dato:) Måtte du og mannemannen din bli evig gla i hverandre!

Og måtte du føle deg som verdens flotteste prinsesse den dagen:)

Da har jeg skrevet alt for masse her. Beklager LANGT innlegg!

Lørdagsklemz fra Fruen med godt humør :D

Skrevet

Nei se her hva jeg fant:

http://www.bonny.com/552.html

Det er snøring i ryggen (lett å justere inn og ut en str), og perlene nede går rundt hele kjolen. Litt slep bak.

Det er en hemp bakerst i slepet slik at du kan holde slepet opp, feks under bryllupsdansen/valsen. Jeg var omgitt av kreative damer, som klarte og binde den opp i tauet fra snøringen i korsryggen, så jeg fikk begge hendene fri:)

Kjolen min kjøpte jeg på Anna Bee Brudespesialisten i Drammen. Herlig service der. Litt moro og legge til at dette var den første kjolen av alle jeg prøvde.

Men dette er ingen Finn annonse, vi får evt. ta resten av bryllupspraten PM:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...