Fruen+jente okt.10 Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Hei jenter! Jeg ønsker å alliere meg med en annen som også ønsker å gå ned i vekt! Litt om meg: 23 år, og prøver på første barn. Jeg ønsker å bli kvitt ca 15 kilo, som da vil være vekten jeg hadde da jeg ble i lag med min mann! Dvs ned til 80 kilo. Gjerne mere, men anser det for å være bonus kilo. Jeg er ganske gjennomsnittelig menneske på de fleste plan, og vil nok miste motivasjonen betraktelig etter hvert. Og jeg må ærlig innrømme at den er ikke på topp riktig ennå, har akkurat spist 4 ballerinakjeks:/ Jeg er tidligere røyker, men et par tilbakefall nå rett føre nyttår. Så må først og fremst stramme inn der! Ønsker ikke å gå tilbake til den vanen! Tidsperspektivet mitt vil nok være at jeg skal inn i bunaden min 17 mai, og trives i den, uten å føle at jeg ikke får puste! Og gjerne få sydd den inn igjen! Men 1 kilo i uka måtte jo vært drømmesituasjonen! Håper det er flere her som har lyst å kaste seg på, med eller uten en diett (GO123, Alli, osv) i bakhånd! Personlig holder jeg en knapp på kosthold og mosjon - og vil fokusere mest på dette! Nyttårshilsen fra Fruen!
MammaMø med to små Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 skulle så gjerne ønske jeg kunne vært me for vi var veldig like i utgangspunkt, men jeg venter bebis i slutten av april og vil ikke slanke meg nå.. det er jo ikke bra.. hadde du ventet til småen kom ut så skulle jeg slengt meg på, men skjønner at det blir vanskelig for deg!
SkyBaby Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Jeg slenger meg gjerne på! Vi er omtrent i samme aldersgruppe og vi prøver også på førstemann Send meg en melding da Klem
Fruen+jente okt.10 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2010 Da er vi 2, og 3 når "Lille Mathias i magen" har poppet ut!! Noen flere som har lyst å slenge seg på?
brutussa Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 Hei! Jeg meldte meg inn i dette forumet idag, så er relativt ny ifht hvordan ting fungerer her osv, men kommer vel kjapt inn i det. Er snart 24 år og har forsøkt å gå ned i vekt i lengre tid. Har forsøkt ulike kurer osv., men selvdisiplinen svikter til slutt. Er et svakt menneske og har en samboer som er tynn som en flis, og som elsker både mat og godterier. Vi kan si det sånn at det er vanskelig å holde seg unna når han ved siden av og stapper i seg... Vi har snakket om å forsøke å få barn, men jeg har ikke sluttet med p-piller ennå. Rett og slett fordi jeg vil gå ned i vekt FØR jeg blir gravid pga helsa. Veier rett over 100kg pr idag. Kanskje kan vi her inne klare å motivere hverandre slik at vi klarer å holde ut! Jeg er med!
Fruen+jente okt.10 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2010 Ååh jeg blir stolt av dere som vil kaste dere på! Men over til mer praktiske spørsmål? Hvordan skal vi holde kontakten, og motiverer hverandre på en best mulig måte? Hvordan skal vi få dette til å fungerer best mulig? Jeg har nesten sluttet og bruke msn totalt, etter at web msn forsvant, dermed er jeg down til mail... Nå er vi 4 dager inn i det nye året, hva kan dere skryte av? Jeg kan skryte av at chips-posen ikke ble åpnet på søndagen når jeg sto opp, og fremdeles er uåpnet - sparer den til helga! Og gir meg herved en slapp på hånda for at vi ikke gikk tur i går - men vi måket snø hos oss sjøl og svigersen. Kaster herved skryteballen videre!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Hei hei:-) Tror jeg melder meg på her jeg. Er en jente på 30 som har en deilig gutt på 1 år, og som sliter VELDIG med å ta av. Prøver å bli gravid, men håper veldig å gå ned i vekt mens jeg prøver. Er 1,67 høy og veier nå 115 kg:-( Så bmi'en min er over 40. Har fortsatt 15 kg igjen fra forrige graviditet, og føler kg'ene sitter som spikret til kroppen. Så mens jeg slanker meg, går mannen min ned i vekt... Jeg har som nyttårsforsett å gå ned 10 kg i 2010, men håper selvfølgelig på mer. Vil bare ikke ha for høye mål i begynnelsen, da jeg syns det er så umotiverende! Hvis jeg skal ta opp skryteballen;-) så har jeg etter nyttårsaften blitt veldig flink i egne øyne;-) Trenger litt tid for å komme inn i en skikkelig god vane, men er godt i gang. Foreløpig blir det ikke noe særlig trening, men så snart snøen er vekke blir det lange gå-turer med lille gullet mitt. Akkurat nå er han litt syk og må holdes inne. Ellers liker jeg denne siden godt, men skulle ønske det var litt større aktivitet her inne, så veldig glad du startet denne tråden HI:-) Lykke til alle sammen, og måtte vi lykkes med å gå ned i vekt i 2010:-) Ønsker også alle lykke til på veien mot å bli foreldre:-) Vi har prøvd på nr 2 siden mai, men først de 2 siste mnd har vi "virkelig" prøvd. Trodde jeg var gravid forrige mnd, men viste seg at kroppen lurte meg 110%.. Så vi prøver igjen. Masse lykke til alle sammen! Klem fra M-79
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 P.s: Jeg er også tidligere røyker;-) Gratulerer til oss som har klart å slutte med det:-) Det er jammen ikke lett når det står på. Men nå er det 2 og et halvt år siden jeg sluttet, og det går som en lek. Savner så og si aldri røyk lenger. Og jeg røykte i 14 år. Masse lykke til videre med det til deg HI!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Hei!! Jeg er med!! Ser vi ligger ganske likt i utgangspunkt her har og en 15 kg jeg vil ned, og vil da ligge rett under 80 kg Syns det er passe vekt på meg, egentlig. Har lagt på meg litt etter jeg ble sammen med min kjære, jaa!! Hehe. Men fikk og plutselig angst og ble sykemeldt..hjelper jo ikke akkurat på vekta det!! Er heldigvis blitt mye bedre siden angsten kom første gang, så er klar for et nytt liv i 2010! Er også en person som helst vil ned på "gode gamle måten". Kosthold og mosjon Men kommer ikke til å hoppe på noe treningssenter eller lignende med det første. Først må jeg få en fin vane å komme meg ut og opp av sofaen igjen! Ut å gå turer, lufte vettet! Er også prøver, så noen "kurer" er ikke for meg. Så sunne middagstips tas imot med stor takk!! Å få i seg sunne måltider utenom er ikke noe problem, egentlig. Bare tenk masse fiber og masse vitaminer! Og hjemmeøvelser. Har noe dritt bak i nakken, så er redd for å gjøre vondt værre og...men antar det er noe som kommer seg når jeg får komt meg ut å gå! Beste medisinen mot det meste! Ut å gå!!!! Lykke til jenter! Ha en fantastisk start på det nye året!! Til sommeren blir vi fryktet!!!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 og p.s. Har desverre IKKE klart å kutte røyken enda!! Er liiivredd for å legge på meg!!! Så starte vektnedgang først, så tar vi røyken i prosessen.
SkyBaby Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Hmm, kan vi ikke holde kontakten via denne tråden da? Ettersom vi alle er innom her mener jeg? Jeg har bestemt meg for å skulle gå ned 20 kg. Men, jeg jobber mye natt og da blir spisemønster osv helt annerledes. Men jeg prøver Jeg begynte fra idag av! Og gikk av vakt kl 0800 idag tidlig så jeg har akkurat stått opp. Foreløpig bare spist "frokost", Kellogs special K tror jeg den heter.. Skal prøve å få gått tur idag også, hvis det ikke er helt såpeglatt idag også... (livredd for å tryne)..
Junipiken Skrevet 4. januar 2010 #12 Skrevet 4. januar 2010 Hei, Jeg er med Vi har akkurat samme utgangspunkt og prøver å bli gravid. Har også ett mål om minus 30 før jeg er 30 (juni 2011), men minus 10-15 før sommeren hadde vært supert!! Har vært støtte medlem hos TREN i over ett år nå, og skal (så snart forkjølelsen har gitt seg) prøve å være der fast vertfall 2 ganger i uken. Det vanskeligste synes jeg er å finne ut hva man skal spise og ikke, og å spise mer regelmessig enn frokost-lunsj-middag. Dette skal vi få til!!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 Jeg håper jeg fortsatt får være med når nurket har ankommet verden! ser virkelig fram til det nå! har slutta å røyke(det gjorde jeg på dagen da jeg testet postitivt!) og la på meg nesten 10kg pga det! er 168-170 høy og veier nå 120kg! så ser fram til å få gutten min ut og begynne på slankinga! Jeg vil være en mor som kan være der for barna mine, ikke en som ikke orker pga vekta! jeg skal følge me dere fram til jeg kan joine og krysser fingrene for dere:) lykke til jenter:)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 5. januar 2010 #14 Skrevet 5. januar 2010 Ja jeg støtter det med at vi følger hverandre på denne tråden:-) Vi er jo blitt noen her nå, og enklest å følge med her da syns jeg:-) I dag har jeg vært på vekten, og den viser 0,8 mindre enn dagen etter nyttårsaften:-) Er jo kanskje ikke så rart da, siden jeg spiste mye usundt i romjulen, mens jeg nå er veldig flink. Men all nedgang er GOOOOOD nedgang, så jeg er veldig fornøyd hittil. Nå er det bare å få holde det gående. Føler kroppen min holder sinnsykt på kg'ene. Men friskt mot, og utrolig kjekt å ha dere andre å følge med på. Vi får pushe hverandre litt;-) Lykke til videre allesammen:-)
Fruen+jente okt.10 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 5. januar 2010 Hei Drømme stress-less! Husker deg fra bli gravid - du har en utrulig artig humor:) Thihi! Også til alle sammen: klart vi kan klare dette! Men vi må passe oss for oss sjøl, når ingen ser oss, for det er da vi kan frotse i andres uviten.. Så noen etterlyste litt mattips, her kommer det noen fra kjøkkenet til meg og gubbelure: - ananas (del av frokosten min idag) - knekkebrød(min favoritt: havre og delikatesse sesam, gubbelures favoritt: husman) - yoghurt og gryn. Har prøvd Tine yoghurt JA!, men syns den mistet mye smak så kombinerer noen skjeer derfra med noen skjeer vanlig. Gryn: Go' dag Fruktmusli med rosiner Lakse-wok: laks i biter, løk, purre, mais, fersk sopp, piknik/bog-skinke, tomatpure og grovhakkede tomater. Jeg kokte også noen pastaskruer ved siden av. Vi har ikke wok panne, så dette havnet i teflon-panna! (Jeg er ingen fiskeperson, men dette er en rett som jeg helt fint kan spise uten at noe vokser i munn!!) Dette ble såpass mye mat at gubbelure hadde litt til kvels også. Sånn jenter: da kaster jeg ballen videre til dere - jeg vet at dere sitter på mange gode og SUNNE oppskrifter der ute! Jeg er ikke født på kjøkkenet - så jeg får bare til sop-i-hop retter:)
Fruen+jente okt.10 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #16 Skrevet 5. januar 2010 Ett tips til: blir det alt for mye mat, moderer deg idag - så kan du ta med resten på jobb i morra og ha som lunsj! Ingenting er som en varm lunsj i ny og ne!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 8. januar 2010 #17 Skrevet 8. januar 2010 Hei hei jenter. Hvordan går det? Klart å finne motivasjonen? I dag veier jeg 114,2 kg, og har gått ned 0,8 siden forrige gang jeg skrev på denne tråden. Er veldig fornøyd med det, og det å gå ned bitte litt øker motivasjonen. Nå går det i knekkebrød, ingen poteter, lite pasta og lite brød. Spiser grønnsaker og sunne pålegg på knekkebrødene. DENNE GANGEN SKAL JEG NEDOVER!!!!!!!!!!! Lykke til videre. Håper jeg klarer å holde motivasjonen oppe. Så på slankekrigen på tvn i går. Det hjelper alltid;-)
Fruen+jente okt.10 Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #18 Skrevet 9. januar 2010 Da har jeg fått byttet batteriet i baderomsvekta, og just nu stopper den på: 93,5. Målet mitt er fremdeles ned 15 kilo til under 85.. For øvrig, så har jeg skikkelig på god feelingen at det spirer i magen nå, og det er den som stjeler all energien min, og gir meg et skikkelig dårlig humør i retur.. Forventer TR rundt 14-15 jan, så da krysses det fingre her:) God helg damer!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #19 Skrevet 10. januar 2010 ..hmm..må vel invistere i ei vekt snart!! Sist tur på vekta viste 92,2.. Håper jeg ikke har gått OPP etterpå! Hehe. Har ikke kommet i gang helt enda. Både meg og gubbe uten jobb, så blir ganske så statisk til tider..hehe. Neida, det kommer seg utover uka nå Masse som skjer! Men er flinke å gå tur da! Om ikke så langt i sprengkulden, så kommer jeg meg da ut, i det minste!! Har sloss med angst og halvannet år nå, så bare å kunne gå seg en tur er ganske så deilig og føles som en seier i segselv. Siste dag med "julemat" stilen, så er det sunn, mager mat på oss! Begge har fått et par cm ekstra, så har heldigvis min kjære "ombord" til dette prosjektet ....bare gleder meg til baby jeg! Syklusene mine ligger på en 45-65 dager nå :-| så...satser på litt mindre last hjelper!! Og uansett...et svangerskap blir som regel lettere også når vekta er lettere. Nå! Skal jeg gå å kjøpe meg badedrakt tror jeg..og begynne å svømme Gubben skal begynne å trene og på samme senteret har de svømmebasseng også, så da kan jeg bare være med når han skal trene, og tar meg en svømmetur istedenfor (også så hyggelig at noen kjenner meg igjen da )
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 10. januar 2010 #20 Skrevet 10. januar 2010 Nei, kjære vene..haha! Skulle da ikke være anonym!!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 10. januar 2010 #21 Skrevet 10. januar 2010 Ja en liten oppdatering: Da er det vel ca 1 uke jeg har vært flink, og i dag veide jeg 113,4:-) Er så fornøyd med meg selv altså. Har altså gått ned 0.8 kg til:-) Har vært veldig flink og streng med meg selv. Har lagd meg et nytt motto: "Bare la vær å putt det i munnen" ;-) He he.... lettere sagt enn gjort. Men foreløpig har det altså hjulpet meg:-D Nå er det bare å stå på videre. For dette SKAL være en livsstilsendring for meg, slik at kg'ene blir værende av! Hvordan går det med dere andre? Håper det går bra og at ingen mister motet! Masse lykke til videre! Klem M-79
Fruen+jente okt.10 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #22 Skrevet 11. januar 2010 Drømme stress-less: Hvor kjøper du badedrakt? Svømming er super trening! Jeg er så stolt av dere som kaster dere på, og så skuffa over meg sjøl om ikke har fått kommet skikkelig i gang ennå.. Må bare bli ferdig med min trøtt- og humørsvingingsperiode først!! Noen flere her som jobber døgnturnus? Hvordan løser dere matproblemet på morran etternattevakt?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 13. januar 2010 #23 Skrevet 13. januar 2010 Hei igjen Fruen Vet ikke hvor jeg skal finne badedrakt hen...må gå på leit..bare spare litt først, for regner med at det ikke blir en billig affære hvis jeg trenger litt støtte "ovenpå", for å si det sånn (er arbeidsledige begge to akkurat nå, så økonomien er jo ikke akkurat på min side med sånne ting) Og dette med turnus. Har aldri jobba turnus, men jobba i flere år som taxisjåfør og da stortsett på kvelds- og nattestid. Var gjerne hjemme alt fra kl 2 om natta til 5 om morgenen. Prøvde å unngå å spise jeg altså, altfor sent. Time' det godt sånn at du ikke legger deg sulten eller akkurat har spist. Da var jeg i tilleg veldig sulten til frokosten, så klarte aldri skippe den da! Det er så klart om du har muligheten til å trø i deg litt mat midt i skiftet. De gangene jeg måtte ha mat før jeg la meg, tok jeg som regel bare et knekkebrød eller ei banan. Bare akkurat nok til at jeg ikke kjente sulten, liksom. ---- Men har planlagt middager i et par uker fremover nå Leita meg frem til noen oppskrifter jeg syntes hørtes gode ut, og som var sunne! Så har vel nesten mat for to uker i frysen nå, og betala en tusenlapp inkl. alle grønnsakene jeg måååtte ha! Hehe. Syns det var veldig billig egentlig.. Hvis en planlegger litt så er sunn mat definitivt billigere enn enkel, usunn mat. I dag ble det Grete Roede pizza Grov bunn og med svinekjøtt så ble det jo rett og slett magert. Så litt ost på toppen tillot samvittigheten. Var veldig godt! Jobber også med å få ned porsjonene mine. La magen bli vant til mat ofte isteden for mye på én gang. Også frokosten!! VIKTIG DAMER! IKKE KLEM FROKOSTEN!!! Dette går supert, damer! Men husk å ikke være altfor strenge med dere selv! Babysteps!!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #24 Skrevet 13. januar 2010 ..........ehm... Ikke glem frokosten heller da
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 13. januar 2010 #25 Skrevet 13. januar 2010 ..også måååtte jeg bare innom Anonymknappen i tillegg, da! *surrehuet!!*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå