Gå til innhold

La ditt rike komme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ber stadig bønnen fadervår, -la ditt rike komme. Hva er egentlig dette riket?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke eksisterende utenfor hodet ditt.

Skrevet

Takk for informativt svar

Skrevet

Guds rike er kort fortalt en himmelsk regjering med kristus som konge, og de skal herske over en paradisisk jord i følge bibelen.

Dan 2:44 sier at dette riket skal knuse og gjøre ende på alle de jordiske rikene(Styreformene) men selv skal det bestå i all evighet.

De som skal herske sammen med kristus er mennesker som er tatt fra jorden til himmelen. Apostlene var blandt dem. Luk.22:28,29. 2.Tim.2:12 sier om disse :"Holder vi ut skal vi også herske sammen med kristus.." Åp.20:6 forteller at de skal herske sammen med ham i 1000 år (Tusenårsriket)

Antallet på dem som skal herske sammen med kristus er 144000 i følge Åp.14:1. Åp.14:34 sier at disse er frikjøpt fra jorden for å vere en førstefrukt for Gud og lammet.

Etter å ha nevt tallet på dem som skal regjere i himmelen nevner Johannes en annen stor flokk av mennesker som ingen kunne telle-av alle nasjoner-av alle folk og tungemål (Åp.12:9 )I vers 14,14 sies det at disse vil overleve for de har benyttet seg av Jesu gjenløsningsoffer (De tror på Jesus og følger ham). Disse er lukkelige ,for de skal arve jorden (Mat.5:5

De er lykkelige for nå gjør gud alle ting nye (Åp.21:5)-Nå er jorden renset for all ondskap, og alt ondt og urettferdig.

Jes.25:8 sier at gud skal oppsluke døden for evig.Gud skal tørke bort hver tåre fra hvert ansikt... Fra hele jorden skal han ta bort den sjendsel hans folk lider" (Åp.21:4 Jes.35:5-7

Alle vil ha et sted å bo -ingen vil vere syke -inen må dø. Det vil vere fred mellom mennesker og dyrene.Guds opprinnelige hensikt men menneskene vil da vere gjennomført. Jorden er igjen et paradis

Skrevet

Er ikke de 144000 Jehovas vitner, eller de Jehovas Vitner streber etter å være?

Høres dødskjedelig ut. Alle ville jo komme til å sitte med hver sin datamaskin å spille multiplayer spill online bare for å oppleve noe.

Bra dette riket bare finnes inne i hodet til de som har religiøse forestillinger.

Skrevet

Det gikk litt fort i svingene når det gjaldt et par skriftsteder, Det skulle ikke vere Åp.12:9, Men 7:9 , og heller ikke 14:14 , men 7:14.-beklager.....

Du tar nok feil når du tror at alle J.V streber å vere blandt de 144000 som skal til himmelen. Når det finnes mange millioner Jehovas vitner ,ville ikke det vere store håpet om å få vere bladt disse, Nei, de fleste ønsker ikke ,- og kommer heller ikke til å vere i himmelen, -de kommer til å vere blandt de utallige millioner mennesker som har håp om en oppstandelse på den paradisiske jorden bibelen lover menneskene,

Tviler på om det vil vere kjedelig å leve på en jord der skaperen har fjernet alt det onde. Der ingen vil vere syk lenger,-der selv døden vil vere borte for bestandig. En tid da ingen vil ha for lite mat,-og ingen krig og vold finnes mer...."Ingen vil føde barn som brått må dø.-de får ha sine etterkommere hos seg " Dette er det ikke J.V som sier, men det er noe bibelen lover for fremtiden...

Det er mulig noen foretrekker de forhold det er nå på jorden med kriger ,kriminalitet , terror og vold -med sult, sykdommer og død. Mange lar seg iallefall underhold av dette i dataspill og filmer-de elsker vold, men jeg er temmelig sikker på at de fleste ville velge det første alternativet,om det kanskje ikke er så "spennende"

Skrevet

Stemmer det. Var bare jeg som hadde blandet sammen kortene. Men jeg trodde likevel at det ville være ansett som bra å være blant de 144000.

Elendighetsopplevelse er en konstant. Hvis folk skal kunne unngå å kjede seg i ett slikt rike som du beskriver så må hjernen skru seg av.

Men siden de som skal dit er døde likevel er vel neppe det ett problem.

Hjernen overlever som kjent ikke døden..

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg vet ikke om det ville vere så mye større å få vere medregent i en himmelsk regjering. De fleste menneskene sitter heller ikke i jordiske regjeringer nå heller, og jeg er ikke så sikker på at de fleste ønsker det heller.

Jeg tror ikke menneskene som kommer til å leve i et paradis på jorden ville kjede seg selv om de skulle leve i all evighet, Tenk så mye vi kunne lere oss når vi har så god tid, -og tenk på alle de stedene vi kunne besøke...-Musikkinstrument vi kunne lere å spille på ..osv

En litt interressant ting jeg leste : ..alle kroppens fungsjoner er tilpasset det liv vi lever ..Hender ,fingre, bein osv er helt perfekte , -ikke for store i .ikke for små (Det kommer vel noen morsomme komentarer nå )....

Men hjernen er det noe spesielt med, Den er så overdimensjonert at vi kan lure på hvorfor. Det sies at vi i løpet av vår levetid kun bruker en hundredel av en prosent av dens kapasitet.. Hvorfor er den så overdimensjonert ?

Bibelen sier :.".Også evigheten har han (gud) lagt i menneskenes hjerter "

Skal vi leve for evig trenger vi sikkert en slik kapasitet

PS. Ordene :lere og vere ,-er skrevet på den måten forde det er en bokstav på tastaturet som ikke virker,,)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...