mmp <3 Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 Dere som har gjort dette før, er det rom for å planlegge f.eks reiser når man går igjennom et IVF? Eller må man bare ta det på sparket? Om det ikke skulle lykkes på første forsøk, hvor lang tid tar det til man kan begynne på forsøk nr 2? Liker å ha flere baller i lufta...Og tenker at det sikkert er greit å ha andre ting å tenke på. Men så er jeg samtidig nervøs for om jeg skal ha masse bivirkninger - da er det kanskje like greit å holde seg hjemme
Millamolly Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Du bør planlegge reisene med gooood margin ) Det pleier jeg å gjøre. Etter et mislykket forsøk må du ha en menstruasjon før du kan starte på neste runde. Hvor lang tid forsøket tar avhenger om du har kort eller langt regime eller fryseforsøk. Du bør belage deg på å være hjemme de 9-13 dagene du setter sprøyter. Da er man på hyppige kontroller og da er det greit å være i området. Dessuten er det alltid en risiko for overstimulering. Dette er potensielt farlig så da bør man være i nærheten av klinikken/sykehus. Jeg liker også å planlegge ferier for å ha noe å se frem til Men da har jeg god margin og klaffer det ikke med et forsøk så velger jeg ferien. Er så viktig å kose seg mellom prøverundene og ikke sette livet helt på hold.
håpefull *er mamma* Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 Flott svart av millamolly. Jeg må bli flinkere til å ikke sette livet så på hold;-)
håp76 Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 Hei, Jeg har vært på turer innenlands og utenlands i forbindelse med jobb og fritid mens jeg har gått på spray. Det gikk bra (Hvis man kan si det går bra når man ikke blir gravid... :-). Har tenkt som så at jeg ikke kan sette hele livet på vent - dette kan jo ta tid. I tillegg er det jo viktig å ha det bra. Og jeg har det bra når jeg lever mest mulig normalt. Men på den annen side så bør man jo satse når man først holder på. Antar det er lurt å unngå f. eks. stress. Man bør vel også være mer forsiktig med reising mens man går på sprøyter.
mmp <3 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2010 Tuuuusen takk for svar Nyttige innspill!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå