Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte bare på om dere skifter bleia selv før dere går om morningen hvis den lille har bæsjet på vei til barnehagen?

Og hvem skifter hvis barnet bæsjer i det den blir hentet?

Et par tilfeller nå hvor foreldrene venter i gangen mens den ansatte må skifte,mens ungen hyler som besatt etter foreldrene. Og da er den ansatte alene på jobb med de barna som er igjen.

Bare lurte for selv tar vi alltid dette selv.Det som skjer med oss foreldre tilstede regner vi for vårt ansvar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141198867-tar-dere-b%C3%A6sjebleia-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om morningen hadde jeg tatt den hvis jeg hadde god tid, men bare sagt fra hvis jeg ikke hadde tid. Ikke alltid man har mulighet til bli for å skifte. Når jeg henter tar det ikke meg lenger tid å gjøre det selv enn å vente på at en ansatt tar den, så da ser jeg ingen gunn til ikke å gjøre det selv.

Signerer prinsessen på erten. Som oftest har jeg ikke tid på morgenen, men så bæsjer barnet til veldig faste tider og. Henter jeg henne tidlig og hun har bæsjet så tar jeg det selv, gidder ikke engang late som om jeg vil at de skal gjøre det.

Ingen av ungene har bæsjet på vei til bhg så det vet jeg ikke. Kommer ann på hva jeg har tid til regner jeg med.

Har skjedd ofte at ungene har bæsjet rett før jeg kommer og da har jeg som regel tatt det sel, men noen få ganger har de spurt om de skulle gjøre det og har settingen vært rett har jeg takket ja.

Jeg ville aldri spurt selv om de kunne gjort det.

Nei har det skjedd at barna har bæsjet på vei til b.hagen har vi skiftet selv og har vi hatt dårlig tid har vi spurt pent om de kan ta det for oss. Har vi kommet og det er bæsj/ bæsjer mens vi henter tar vi det selv enten der eller venter til vi kommer hjem. ( vi bor veldig nære)

Annonse

Om en forelder hadde bedt meg ta en bleie nå vedkommende kom fpr å hente og det ikke dreide seg om ast de hadde veldig dårlig tid eller andre gode grunner for å be om hjelp, så hadde jeg sagt nei. Når foreldrene kommer er barnet hentet, da må jeg konsentrere meg om de som ikke er hentet.

Gjest ronja røverdatter

Det komme an på.

Som barnehageansatt vil jeg alltid tilby meg å skifte. Det går ofte fortere at jeg gjør det enn at foreldrene gjør det. Og om mor/far står der midtvinters med masse klær på, er de en selvfølge at jeg gjør det. Men ofte gjør foreldrene det selv uten å bry oss, og da er det helt greitt.

Som forelder selv ville jeg nok sansynligvis tilbudt meg å gjøre det selv også, om forholdene lå til rette for det. Men jeg hadde forventet at de ansatte hadde gjort det om jeg hadde bedt om det.

Ingen klar "regel" for dette, synes jeg. Men skulle det være en regel, så må det være at det som skjer i barnehagen er barnehagens asvar, uansett om foreldrene er tilstede eller ikke.

Der er jeg så uenig med deg som det går an Ronja. Klart de ansatte byter om det er grunn for det, men om ungen driter i garderoben når foreldrene henter så kan en ikke kalle det barnehagens ansvar å bytte bleien. Det blir rein ekstraservice til foreldrene på bekostning av barna som ikke er hentet. Og om morgenen har som regel bæsj som foreldrene oppdager kommet på veien til barnehagen.

Oppfordrer deg til å ta dette opp til diskusjon på neste personalmøte Ronja;-)

Har vel bare opplevd en gang at jeg har oppdaget at han har bæsjet på vei til barnehagen, da skiftet jeg bleie selv før vi gikk inn til de andre.

Ville nok også skiftet bleie selv hvis jeg oppdaget bæsj ved henting, blir unaturlig for meg at andre skal skifte mens jeg skal vente utenfor.

Hos oss gjør vi det slik at dersom ungen har basja på tru til bhg, så skifter vi. Foreldrene skal jo på jobb, så de slipper å ta bleien før de drar ja.

Ved henting har de jo selv tid til å skifte om barnet har basja, da er det lite folk i bhg og bedre at foreldrene selv skifter

Annonse

• 2 uker senere...

Synes det er en selvfølge at dette gjøres av foreldrene (jeg er selv IKKE bhg-ansatt - bare forelder). Har jo forståelse for at noen ber de ansatte gjøre det om de har veldig dårlig tid en morgen, men dette bør være unntak og ikke vanlig praksis. Formelt sett er det jo også sånn at det er foreldrene som er ansvarlige for barna sine når de selv er til stede i barnehagen.

På den annen side er det heller ikke greit at bhgansatte venter med å skifte bleie fordi foreldrene snart kommer likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...