Gå til innhold

maltestrakt i grøt?

lissiliz❤tassen❤lillesøster

Anbefalte innlegg

skal jeg ha i maltestrakt(om det heter det) i grøten, eller gi sviskemos etter eller i grøten.

og en ting til, hvor lenge burde han få grøt før vi starter med grønnsaksmos eller hva er lurt som neste stepp?

håper noen har gode svar til oss som ikke helt vet hva som er rett, hehe

godt nytt år

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141198566-maltestrakt-i-gr%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nytt år! :o)

Jeg vet ikke hva som er rett, men vi blander sviskemos i grøten, eller gir det etterpå som dessert. Bruker ikke maltekstrakt.

Lille tryll har fått grøt på kvelden i ca tre-fire uker nå, og vi har såvidt begynt å introdusere litt lunsj. Foreløpig bare smaksprøver på grøt med gluten. Ville gi det på dagen i tilfelle reaksjon, mulig jeg bytter ut dette måltidet med grønnsaker etterhvert som gluten er fullt introdusert.

Når det er riktig å begynne med neste måltid er antagelig veldig individuelt. Kommer sikkert behov på hva babyen din har behov for. Lille tryll har foreløpig nok med det ene måltidet på kvelden tror jeg.

Ja, hva er egentlig rett og galt? Ikke vet jeg.

Her har lillebror fått grøt (maisgrøt eller risgrøt) fra han var 5 mnd og nå er han akkurat blitt 6. De siste to uker har vi gitt litt frukt på formiddagen - enten fra glass eller skrapet litt banan.

Nå skal vi forsøke å gå over til havregrøten som er beregnet fra 6mnd. Tror den metter litt bedre. Også tror jeg det blir litt morra eller formiddagsgrøt også her snart.

Har ikke gitt lille verken malt eller sviskemos. Magen funker fint uten og jeg vil ikke gi han noe som gir eksplosjoner..;o) Så dersom magen ikke slår seg vrang ville jeg latt det være. Kan jo være for smakens skyld, men da kan du like gjerne blande i litt banan eller aprikosmos eller noe.

Lykke til med maten! Spennende tid!

nei man leser og hører så mye forskjellig. så prøver bare å få litt tråder å følge- må vel bare prøve oss frem. men er greit å høre litt hva andre gjør

skulle ønske han bare kunne ha pupp til han ble stor, er så deilig å bare slenge frem puppen- uten å tenke på om den er for varm, eller gir for mye lite kald osv.

men det er jo utrolig gøy å se på når de spiser også da.

sviskemos var ikke godt alene, men i grøten gikk det bra.

hehe ..alle gjør nok forskjellig..

men vi har gitt grøt til lunsj en godt stund. og denne uka har vi begynt å gi grøt til frokost og kvelds i stedet.

Tenkte etterhvert å introdusere litt middagsmat til lunsj...litt tidlig på dagen hvis hun reagerer...Så etterhvert får hun middagsmaten ved middagstider...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...