Gå til innhold

Hvor mye? Fortvilt....

Renate har ♂09, ønsker 1 til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min faar MME og har fatt det siden födsel. Han er naa snart 2,5 mnd og spiser alt mellom 60-120 ml om gangen. Om han bare spiser 60 ml (som han oftest gjör) gaar det allikevel 3 timer til neste gang för han sier ifra. Og jeg synes dette er litt lite?

Han har ogsaa begynt aa sove lenge om natta (7 timer i ett strekk) og da spiser han 120 etter en saann ökt, som regel. Han er utrolig blid og glad paa dagen og viser ikke tegn til missnöye og merker jo paa han at han legger paa seg.. Men for det er jeg litt urolig. Tenkt aa ringe helsesöster etter nyttaar, men aa spörre her först...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo reise på helsestasjonen og veie, så får du se om han legger på seg bra nok. Er ikke noe godt og gå rundt å bekymre seg for det.

Jeg synes det hørtes litt lite ut, men nå har ikke jeg noe erfaring med MME ettersom jeg ammer.

Kan jo hende han er av dem som ikke sier fra at han er sulten før han virkelig er det. så kan jo kanskje prøve å tilby han litt oftere.

Er ikke altid en skal stole på at ungen får i seg nok mat selv om den er fornøyd. ei jeg kjenner er innlagt med minste jenta på 2 mnd nå for at ho ikke legger på seg, men ho var stort sett fornøyd selv ho ho bare hadde lagt på seg 100 g første mnd. Men ho ville ha mat sjeldnere enn hver 3 time.

dra heller å vei så ofte du kan bare for å tilfredstille deg selv. jeg var å veide hver 14 dag dem 3 første mnd. Var såå redd ho fikk for lite mat, men det var for ho skulle ligge ved puppen helst hele dagen (og sånn er ho 6 mnd etter også)

Skrevet

Hvis ungen din virker fornøyd skal du ikke være bekymret. De sier fra om de er sultne. Min er 7 måneder nå, og det har vært opp og ned hele veien. Husk at om du prøver å tvinge i henne, kan det gi motsatt effekt. Hun kan vegre seg da. Det er spesielt viktig å lytte til babyen når det gjelder mme, for i den er det mye ernæring. Ikke gi for mye, men lytt til ditt barn og ikke bry deg om hva andre mener og sier. Alle er forskjellige!! Noen er småspist og andre glupske. Ungen din sier i fra om den er sulten. Du sier jo hun legger på seg også, så da er jo det du får henne bra nok! :D Du er flink!! Stå på!

Skrevet

Jeg mener selvfølgelig HAN! ;)

Skrevet

Naar han har faatt nok spytter han ut melka, og gir jeg mer saa gulper han det opp. Vrenger ansiktet sitt om jeg pröver mer, saa han sier ifra. Om han vil ha mat för det har gaatt 3 timer sier han ogsaa ifra.. Saa det staar ikke paa det. Men var en periode han spiste 120 ml hele tiden, og plutselig gaa ned igjen, er det jeg ikke forstaar.

Bor ikke i Norge for tiden, men drar paa sykehuset imaarra for aa faa veid han. Har kontakt med helsesöstra mi over tlf om det er noe jeg lurer paa.

Takk for svar :)

Skrevet

Så lenge han virker tilfreds så har du ingenting å bekymre deg for, men det kan være greit å veie han?

Min var også sånn en periode. Spiste veldig lite av gangen en lang stund. Jeg ble litt bekymret og var sikker på at han ikke hadde lagt på seg noenting. Men det hadde han. Nå er han inne i periode at han vil ha mye mat.

Det går litt opp og ned på de små, men så lenge han ikke er syk el. lignene så tar de seg nok til det de trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...