pia1978 Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 Gutten min på 5 mnd har grøt overalt når han har spist. Han sitter i vippestol og vi har prøvd smekker av ulik art. Men hendene skal inn i munnen etter grøten, også er de overalt etterpå. Han er jo kjempesøt, og flink å spise. Men tenkte kanskje noen har gode råd, så man slipper spyle både seg selv, ungen og stolen etter mating. Blir det kanskje bedre etterhvert....?? Godt nytt år!
mamma1980 Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 min jente er snart 4mnd. hun spiser også grøt...skulle tro hun ikke fikk mat da hun er helt vill etter grøten heheh. men hun skal også stappe hendene inn i munnen. men da hun begynte med det så lot jeg henne få lov å kjenne på det litt og sånn, for derretter videre i måltidet ta bort handa hennes med forsiktighet og sier til henne "kan ikke ha fingrene i munnen hele tiden veettu når du skal spise grøt lille venn" hun "forstod" det liksom hehe. hun sluttet da etterhvert med dette. nå når jeg gir grøt etter noen ganger med dette så gjør hun ikke det lenger. merkelig nok....skulle nesten tro hun forstod det hehe. jaja man vet aldri hva de forstår eller ikke forstår så. men når jeg gir grøt gir jeg henne veldig lite om gangen i skjea. videre "skraper" jeg vekk det som havner rundt munnen hennes og gir henne det om igjen. så tørker jeg henne innimellom jeg da. vi bruker ikke vippestol, men har en slik Prima Pappa stol. det er den kjekkeste stolen jeg noen gang har hatt og brukt !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå