Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 noen som vil røpe deres hemmelige ingrediens i kalkun sausen til ikveld?? jeg sier bare kraft... og MYE fløte :-D
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #2 Skrevet 31. desember 2009 Skal ikke ha kalkun i kveld, det hadde vi en dag tidligere. Men jeg bruker alltid en liten teskje balsamico eddik, litt sitronsaft og sukker. Samt kraft og fløte el Creme Fraiche ja.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #3 Skrevet 31. desember 2009 sukker har jeg og i.... helt til slutt... for å runde av smaken.. balsamico har jeg ikke tenkt på... men kikkoman... det er d noen som bruker... HI
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #4 Skrevet 31. desember 2009 Lage god kraft så klart, som trekker med løk og gulrot. Også ripsgele i sausen! nam
Himmel og hav Skrevet 31. desember 2009 #6 Skrevet 31. desember 2009 Kraft, fløte og en slump god konjakk.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Litt sent svar, men til neste gang: Kraft, litt fløte, koke leveren og mose den gjennom en sil(blir nydelig i sausen) og brunost, to-tre skiver. Prøv og bli kjent for god saus!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Brunost hører ikke hjemme i kalkunsausen, beklager.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 har flere og har alltid fått masse skryt for sausen. for det første bruker jeg kokekraft fra innmaten og stekesjy fra kalkunen. stekesjyen er spekket med aromaer fra stuffing, kalkun og krydder og smør siden jeg bruker eple og rosinsuffing (oppskrift fra prior) og pensler kalkunen med smeltet smør med masse deilig krydder i mmm i tillegg kommer en putt fløte, sprøstekte kantareller, hakket innmat fra fuglen, en god dæsj rødvin, geitost og litt til sausen er himmelsk!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 tihi...HI her... Jeg får alltid skryt for sausen min.. også i år :-D Lurte bare på hva dere gjorde for å lage en magisk saus ;-) :-) :-) Mange gooooe tips her altså!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 Ja, masse gode tips. Og brunost er heeelt nydelig i kalkunsaus, helt sant! Det har jeg og min mor også i!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #12 Skrevet 1. januar 2010 Et par skiver brunost, en dæsj rømme og en dæsj sennep. Nam..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #13 Skrevet 1. januar 2010 hadde i et par skjeer morsmelk i romjula... fikk kjempeskryt for smaken
flotteolga Skrevet 1. januar 2010 #14 Skrevet 1. januar 2010 ananas saft, et must:)gjør den litt syrlig, ellers fløte kraft , bulljong
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #15 Skrevet 1. januar 2010 kryddersmør! sånn små firkantete esker fra tine, den med kryddersmak har aldri lagd kalkun selv, men var hos søsteren min og spiste igår, og hun hadde kryddersmør i sausen. var visst et "hett" tips blant drevne husmødre der hun bor ) og sausen var rågod! )
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. januar 2010 #16 Skrevet 1. januar 2010 Smør, kraft, fløte, litt rømme, raspet eple, krydder. Kan også være godt med brunost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå