TurboPrinsessen:-) Skrevet 31. desember 2009 #1 Skrevet 31. desember 2009 Først: bunnen har blitt veldig høy, kommer den til å falle litt ned når jeg tar kaken ut av ovnen? Hvis ikke vil det jo bli veldig mye bunn, og lite topping Så gjorde jeg noe feil da jeg skulle lage denne toppingen, jeg hev alt opp i en kasserolle, og lot det koke opp. Så etterpå at jeg skulle vispe inn smøret etterpå. Hva skjer nå? Blir ikke smaken den samme eller blir ikke kremen stiv nok? siden jeg ikke visper inne smøret etterpå.. Æsj, har ikke lyst å gjøre alt på nytt igjen. Kan jo bare si som min tante sier; den skal være slik.. hehe..
* 5 om dagen * Skrevet 31. desember 2009 #2 Skrevet 31. desember 2009 bunnen blir høy,om du ikke har lagt den i en langpanne,den skal jo ikke være så veldig høy,for du deler den jo i 2, og legger de oppå hverandre. og kremen, den tviler jeg på vil bli helt bra...hehe... men sett den i kjøleskapet, og rør i den hver halvtime,så ser du om den tykner.må sikkert stå i en 2-3 timer. er den ikke helt stiv,og du tar den på kaka,så renner alt av,og blir liggende rundt kaka...det er min erfaring, men den ble spist opp likevel..likegod:-)
* 5 om dagen * Skrevet 31. desember 2009 #3 Skrevet 31. desember 2009 glemte en ting...bunnen vil falle litt sammen etter at du tar den ut, men min er så tynn siden jeg tar den i en langpanneform, så den har ikke så mye å falle sammen på.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. desember 2009 ok, det står i oppskriften at den skal i en 24cm rundform.. og det er ikke langt fra toppen av formen. Men faller den litt så går det jo. Får jeg ikke til kremen, pisker jeg bare litt kremfløte, og har på litt syltetøy og banan.. det er også godt. Helt annen kake, men likevel. Får se hvordan det går med kremen først. Har satt den i kjøleskapet,. Takk for tipset:-)
* 5 om dagen * Skrevet 31. desember 2009 #5 Skrevet 31. desember 2009 ok, du lager den runde varianten du :-) jeg tenkte på kjempesuksesskaken jeg da, da har jeg den i langpanne, og legger fyll i midten, og på toppen.. men ellers med bunnen er jo riktig laget av deg, den er fin og god om du har fått litt høyde på den :-) du får se åssen kremen blir...ellers høres det ut som en god nr 2 du har planer om :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå