Gå til innhold

Hei alle sammen:) Frøya is back in business:)

Anbefalte innlegg

Eller business og business....? Som dere kanskje husker så hadde Frøya alltid en plan B og C og D osv.

Den nærmeste planen vår nå er adopsjon (L) Alle papirer er sendt, og vi er godkjent. Det eneste som gjenstår nå er ventetiden!!!

Den må vi såklart fylle med noe, og siden vi skal igang med eggdonasjon igjen etterhvert når vi har hentet vårt lille nurk, og funnet ut av det med hverandre, tenker vi og sende en aldri så liten mail nå til vidunder-dama på AVA-klinikken i St.Petersburg, dr. Olga.

Hun får utrolig mye skryt av ED-damene inne på forumene, så nå tenker vi og høre hva hun kan gjøre for oss.

Kanskje må jeg gjennom hysteroscopi, laparascopi etc. Dette er det jo lang ventetid på, og hva er da bedre enn og gjøre dette nå? Nå har vi jo all verdens tid siden vi uansett ikke skal i gang med ED igjen før adopsjonen er fullført, og vel så det:)

Jeg har forresten selv lyst til og prøve embryo-adopsjon denne gangen, men mannen er usikker, så vi overlater til ekspertisen og anbefale oss hva som er riktig og gjøre. Etter 5 donorer hvor vi har stått alltid igjen med 2 egg tilslutt, uansett om vi hadde 5 eller 14 i starten, har jeg lyst til og prøve noe nytt.....

For de av dere som ikke kjenner meg, så er jeg 33 år, og kom i tidlig overgangsalder da jeg var 28. Da gjelder det og tenke alternativt, og det har vi gjort til gangs. Nå er det bare ventetiden som gjenstår for innerst inne i tunnelen blinker det et lys, og det er Sri Lanka nurket vårt som venter (L)

Hvordan går det med de gamle kjente som jeg hang her inne sammen med i fjor?? Noen av dere er vel prøvere på nr 2 nå, mens andre enda dessverre er still going strong...

Fortsetter under...

Hei du... det var lenge siden.. så spennende tid dere har imøte.. Jeg har møtt sønnen til Snøfilla lille Even som bare er den skjønne, herlige sjarmøren, en nydelig gutt fra Sri Lanka, gled deg .o))

Jeg må jo innom her for å se etter gamle kjente..

Selv blir min sønn 1 år på tirsdag allerede og tiden går så altfor fort :o(

Men jeg storkoser meg, og er så evig takknemlig for at jeg fikk oppleve å bli mamma, jeg tenker på det hver eneste dag!

Jeg vil bare få ønske dere masse lykke til, og ønsker dere samtidig et riktig godt nytt år og spennende år!!

Gleder meg virkelig til å følge med deg :o))

kleeem

Heia vennen og takk for prateni går ;O).

Tenker det er lurt å få lagt plan b i ventetiden jeg,

og legge alle forholdene til rette.

Dette skal bli så bra !

Snart går vi inn i det nye året,vårt år ;O)

Klemmer i fleng !

Tusen takk, jenter, og godt nyttår:) Satser på at dette året bringer oss alt det vi ønsker oss:)

Gratulerer med gutten, Tullemor1:) Fantastisk at du endelig lyktes!!! Kos deg så masse videre fremover:)

Vilsågjerne; dette skal bli vårt år:):) Say no more, vennen:)

Cathy; vi hadde ED sist ved AVA-klinikken i Tampere i Finland. De er meget anerkjent her i Norge. Flotte og seriøse folk som dessverre ikke har klart og oppfylle drømmen vår. Lykke til med valget ditt/deres. Inne på www.onskebarn.no er det egen tråder for flere ulike klinikker hvor man kan utveksle erfaringer fra den enkelte klinikk. Klinikken "vår" er en av trådene som har mest aktive brukere:) Ellers er det bare og spørre meg, både her og via PM. Har også erfaring fra EGV i Riga og IVI Alicante.

Chaiemae; tusen takk:) Krysser fingre og tær for at vi slipper så himla lang ventetid...., men men, det tar den tiden det tar.

Har forresten fått med meg at du er gravid nå:) Et fantastisk eksempel på at ofte nytter det og IKKE gi seg:)

Lykke til videre i svangerskapet:)

Annonse

Hei Frøya

Husker deg veldig godt, er glad for at dere nå skal adoptere, da er det jo garantert et barn på veg til dere, "graviditeten" blir lang, men det venter jo noe fantastisk når dere endelig er i mål. Ønsker dere et godt nytt år og en fin ventetid :-)

Næmmen Turbo, da!!! Såklart HUSKER jeg deg!! Tusen takk førresten:) Er såååå deilig og vite at jeg endelig skal få bli mamma!!!! Helt uvirkelig egentlig....

Hvordan er livet som mamma til Lille sprell??

Gitte; tusen takk, og gratulerer som tvillingmamma:):)

Godt nyttår til dere begge:)

Klem fra Frøya

Hei Frøya.

Er lenge siden jeg har vært inne på denne siden nå, men titter innom for å se hvordan det går med gamle kjente.

Håper jo alltid å finne færrest mulig her inne :-)

Jeg er hjemme i permisjon med mitt lille mirakel på 4,5 mnd. Han heter William og er verdens snilleste gutt, bare smiler og ler dagen lang.

Godt å høre at det endelig er lys i tunnellen hos dere også, jeg var bare en millimeter fra å begynne adopsjon når det plutselig klaffet på 6 innsetting.

Kommer nok til å prøve på en til, men ikke før minsten har begynt i barnehagen ihvertfall, hehe.

Lykke til med både adopsjonen og videre ED, bare vent, plutselig har du 2 barn og hendene fulle.

Klem fra Christiane( hvis du husker meg da, er jo en stund siden sist)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Jeg husker deg også. Kjempeflott at dere har kommet godt i gang med adopsjon. Vi begynte faktisk med prosessen selv når jeg ble gravid med jenta vår. Blødde jo før testdagen så da tenkte vi at løpet var kjørt.

Ble jo så satt ut av medisinene at jeg hadde bestemt meg for ALDRI mere......

MEN nå er jeg gravid med nr 2. Første søskenforsøk ga full klaff og bivirkningene var ikke like heavy denne gangen heldigvis.

Får håpe at dere ikke trenger å vente så veeeeldig lenge på skatten deres fra SL.

Heisan Christiane og Collargol:):)

Jeg husker dere begge kjempegodt:):) Gratulerer som mamma til lille William, Christiane. Synes at det var så flott du lyktes tilslutt:):)

Collargol; så deilig at du fikk full klaff på første søskenforsøk!!! Gratulerer så masse som gravid igjen, og lykke til videre i svangerskapet!!

Stor klem til dere begge!!

Hei, Frøya!

Godt å "se" deg igjen, og å høre at det går så fint med adopsjonsprosessen og andre planer.

Vi kommer nok også til å sette igang adopsjonsprosessen i løpet av de neste månedene. Blir nok litt mer IVF mens vi forbereder søknad og venter på at BV skal starte saksbehandling (rundt 6 mnd ventetid på det her vi bor...).

Annonse

Hei MK73:):)

Det tok sin tid før jeg beveget meg tilbake inn hit, men nå som sårene er grodd, og jeg har en plan, måtte jeg inn og se til gamle kjente:)

Det er så deilig og være i gang med adopsjonsprosessen og faktisk VITE at NÅ skal man faktisk bli foreldre:):) Veldig spesielt og gå rundt og se på barneting og handle litt nå og da.

I forhold til ED har vi jo goooood tid til og gjøre dette etterpå - om lommeboka takler det vel og merke...Verre med dere som driver med IVF og ikke har allverdens av tid. Må være en vanskelig avgjørelse og ta.

Lykke til da!! Håper inderlig dere lykkes med siste innspurt i IVF-behandlingen!! Og skulle dere ikke det er det nok et barn ute i verden som gjerne skulle sett dere som foreldrene sine:)

Klem

Hei, igjen, Frøya!

Ja, jeg skjønner hva du mener mhp en plan - sånn er jeg også :-)

Ja, det er ikke lett dette valget, IVF vs adopsjon. På merkelig vis har den begrensede suksessen vi har hatt siste året gjort det vanskeligere for oss. Vi har jo vært gravide to ganger det siste året, men mistet etter 9, 10 og 12 uker. Hadde vi ikke kommet så nær, dvs hadde jeg ikke blitt gravid etter de 7 forsøkene vi har hatt så langt, så hadde jeg med glede og uten tvil gått for adopsjon nå. Så enkelt er det imidlertid ikke, men vi er enige om at planen nå er maks tre forsøk til og oppstart adopsjon i parallell.

Du får holde oss oppdaterte :-)

Klem, M

Å endelig ett livstegn. Har sett etter deg ofte det siste året.Skjønner at du trengte en pause. Så bra at du har en plan videre.

Her har vi endelig lykkes. Gogutten ble storebror til ei lita jente i oktober så nå familien fullkommen. Legger inn årene nå, selv om vi har egg på frys, men titter nok innom her iblandt.

Lykke til med adopsjonen. Får håpe det ikke blir for lang ventetid.

Åh, MK, du har jammen vært gjennom litt av hvert det siste året:(:( Har du fått noen form for utredning nå??

Håper virkelig du lykkes for gravid blir du jo!! Nå må bare ekspertisen finne på noe lurt så spirene klorer seg fast i 9 mnd.

Tellefanten; gratulerer så mye med jenta:):) Koselig at du har sett etter meg. Ja, jeg måtte ta en pause, slikke noen sår, og finne en ny plan. Krysser fingre og tær for at vi har opplevd siste jula som barnløse, selv om det mest realistiske nok er at vi må gjennom en til.

Kos deg med barna dine:) Fantastisk at du lyktes tilslutt:)

Klem

Ja, det har ikke akkurat vært enkelt. Men disse tøffe erfaringene vet jo du og de andre damene her mye om.

Vi har selv sørget for utredning gjennom privat klinikk, for selv om jeg har mistet tre fostre i tre separate hendelser har jeg bare abortert ifbm to svangerskap og da har jeg utrolig nok ikke rett på offentlig utredning. Litt hjelp har vi fått av Ullevål likevel. Det eneste som er oppdaget er at noen blodverdier kanskje kan tilsi at jeg har koaguleringsfeil med blodet, men kontrollprøven var akkurat innenfor normalområdet, så selvsagt mener legene da at jeg ikke har dette problemet - selv om den første prøven var laaangt utenfor normalområdet. Det eneste vi ikke har fått svar på enda er kromosomprøvene, og de svarene skal komme rundt denne tiden.

Vi vurderer å prøve oss på ny klinikk, jeg skal til Hausken for konsultasjon neste uke. Han er nok villig til å gå litt mer utenfor standardprotokollene enn det både Ullevål og Aleris har vært. Vi får se - uansett er vi nok igang med nytt forsøk innen et par uker.

Tusen takk for lykkeønskninger!

Saa ikke dette innlegget i fjor..Koselig aa se saa mange gamle kjente her (selv om det er litt trist at dere fortsatt er her)

Froya: Som nevnt i annen traad, saa er jeg virkelig glad paa dine vegne. Haaper dere slipper aa vente for lenge og at alt ordner seg.. Den som venter paa noe godt og alt det der ;-)

Til Collargol og alle dere andre. Hei igjen for de som husker meg. Godt aa se at en god del av dere har blitt gravide mens jeg har vaert borte...

Hei Frøya! Jammen, så tiden flyr.Og så kjekt at dere venter en prins fra Sri Lanka! Gratulerer så mye :-)

Her ventes nr. 2 til sommeren.ED i Hellas.Full klaff på første forsøk.

Har også 3 blastosycter på frys.Så vi får se hvor stor denne familien blir til slutt.hehe.

Er 14+3 nå.

Det tok litt tid å venne seg til ED-tanken men angrer ikke et sekund.Ble plutselig klar over at jeg ikke orket mer IVF-behandlinger.Deilig !!!

Jeg skal følge spent med deg!Og ja, plan B og C etc etc har vi kjennskap til her i gården.Har vært innom adopsjon vi også.Men så ble d slik d ble denne gangen.

Stor varm klem i kulda///

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...