Gjest Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Vet det har kommet en del spm fra meg de siste dagene, men jeg er typisk førstegangsgravidbekymra!!:/ Jeg har ca en uke nå hatt mildere mensenlignende smerter i nedre del av magen+ murringer. Men i kveld har jeg hatt et par ordentlig vonde tak som går over i løpet av 10-20 sekunder. Ingen blødninger eller noe annet... Kan det være noe galt? Hvordan merker man om man feks. er i ferd med å miste? Jeg har null peiling og ble litt nervøs nå! :/
Fjelljenten Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 De mensensmertene har jeg nå hørt mange som har hatt, og alle sier det er normalt. Har det selv også. De takene vet jeg ikke noe om, men det kan jo muligens bare være luft eller muskler/livmoren som jobber/utvider seg/forandrer seg, men det er umulig å si. Det jeg vil si til deg er at så lenge du ikke har fått blødninger (som også mange ganger er helt normalt, mange ganske kraftige også), så synes jeg du skal la være å tenke så mye egentlig. Vet det er vanskelig, men jo mer du kjenner etter, jo mer vil du kjenne - garantert... Og jo mer du slapper av, jo bedre er det for både deg og den lille i magen :-)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 helt normalt ja.. var hos legen pga mage smertene og er bare livmora som trekker seg sammen..som en muskel.. så bare og være glad når du kjenne det,nurket ditt vokser og trenger plass
Gjest Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Takk for raske svar! Jeg kjenner nok litt for mye etter ja.. hehe.. Er jo helt nytt for meg dette her og det er sikkert lurt å slappe litt mer av, men det var litt skummelt når smertene ble så kraftige... Er livredd for at dette skal gå galt etter så mange måneder med prøving..:/ Nyttårsløftet mitt får være å slappe litt mer av og tenke litt mindre;)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 første gang her også.. bare fått beskjed om og ta det med ro.. og ikke kjenne etter for mye
Gjest Skrevet 31. desember 2009 #7 Skrevet 31. desember 2009 Jeg hadde jo 2 skikkelige smertetak i magen i går kveld, og fikk et nytt et i dag morges. Prøvde å ringe legekontoret, men alle har jo stengt i dag, nyttårsaften. Så jeg ringte legevakten og fikk snakket med ei kjempekoselig dame som virkelig tok seg god tid til å lytte og spør om situasjonen. Hun sa så at hun ville snakke med en lege før hun skulle ringe meg opp igjen. Hun ringte, og legen hadde sagt at det var vanlig å kjenne litt i magen den første tiden siden mye var i ferd med å skje og utvikle seg der. Men smertetakene jeg hadde kunne være alt og ingenting, så vi avtalte at hvis jeg fikk en til av de vondtene, skulle jeg bare komme opp for en undersøkelse, selv om det var tidlig i svangerskapet. Litt mer lettet nå, for nå har hun lagt inn alle opplysningene så om jeg får det igjen, får vi en undersøkelse der.. Hittil har dagen gått fint, har svake menssmerter og er veldig oppblåst;P Krysser fingrene for at alt går bra!!! GODT NYTTÅR alle sammen!!!! KOS dere i kveld! -her må jeg nok klekke ut noen gode unnskyldninger for hvorfor jeg ikke vil ha vin til maten;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå